Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğretmen adaylarını dinleme ve konuşma becerilerini öğretmede temsel kavramlara aşina olmalarını sağlamak, yabancı dil öğrenen belli bir grup için örnek ders planları oluşturmalarını sağlamak, ve iletişimsel bir sınıfta ders anlatımı yapmalarını sağlamaktır .
Dersin İçeriği:
Okuma, yazma ve dil bilgisi öğretiminin farklı evrelerinin ve tekniklerinin detaylı incelenmesi; değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Farklı yaş grupları ve farklı düzeyler için İngilizce
dinleme ve konuşma becerilerinin öğretiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımları tanır. |
2, 3, 6,7
8 |
1,6,7,8 | A, F, G |
2- İngilizce dinleme ve konuşma becerilerinin
öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini ayrıntılı inceler ve bu ilkeri ders planlarında uygular |
2, 3, 6,7,8 | 1,6,7,8 | A, F, G |
3- Öğrenciler ders planı hazırlayabilirler. | 2, 3, 6,7,8 | 1,6,7,8 | A, F, G |
4- Öğrenciler kendi ders planlarını ve arkadaşlarınınkileri eleştirebilirler. | 2, 3, 6,7,8 | 1,6,7,8 | A, F, G |
6) Gramer öğretmek amacıyla değişik yöntem ve
teknikler uygulayabilir. |
8,10 | 1,2,3 | A, F |
7) Farklı yaş grupları ve dil düzeyleri için gramer
aktiviteleri ve materyallerinin hazırlayabilir.
|
14,18 | 1,2,3 | A, F |
8) İletişimsel yöntemle gramer öğretme
tekniklerini uygulayabilir. |
13 | 1,2,3 | A, F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dil becerilerinin öğretimi: Giriş | Ders kitabı |
2 | Dinleme becerileri ve stratejileri | Ders kitabı |
3 | Dinleme becerilerinin öğretimi | Ders kitabı |
4 | Dinleme becerisi öğretimi ile ilgili ders planı oluşturma | Ders kitabı |
5 | Dinleme becerisi öğretimi ile ilgili ders planları için örnek sunumlar | Ders kitabı |
6 | Dinleme becerisi öğretimi ile ilgili ders planları için örnek sunumlar | Ders kitabı |
7 | Dinleme becerisi öğretimi ile ilgili ders planları için örnek sunumlar | Ders kitabı |
8 | Ara sınav | |
9 | Konuşma becerileri ve stratejileri | Ders kitabı |
10 | Konuşma becerisi öğretimi ile ilgili ders planları için örnek sunumlar | Ders kitabı |
11 | Dinleme becerisi öğretimi ile ilgili ders planları için örnek sunumlar | Ders kitabı |
12 | Dinleme becerisi öğretimi ile ilgili ders planları için örnek sunumlar | Ders kitabı |
13 | Ders planı teslimi (dinleme ve konuşma projeleri için yazılı ders planları) | Ders kitabı |
14 | Genel Değerlendirme | |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Brown, H. D. (2001). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy (2nd Ed.)NY: Longman. |
Diğer Kaynaklar | Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson, Essex: Longman. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | MOODLE |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 15 |
Ders Anlatımı | 2 | 35 |
Portföy | 3 | 20 |
Final | 4 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 30 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişine, ve eğitim ile ilgili kavramlara hakim olmak. | X | |||||
2 | Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi yaklaşımlarından yararlanabilmek. | x | |||||
3 | İngilizce eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel yöntemleri değerlendirebilmek ve uygulayabilmek. | x | |||||
4 | Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine, ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek ve kullanabilmek. | x | |||||
5 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek. | x | |||||
6 | İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek. | x | |||||
7 | İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek. | x | |||||
8 | Dil becerilerini geliştirmek amacıyla özgün materyaller geliştirebilmek. | x | |||||
9 | Farklı yaş gruplarının dil öğrenme özelliklerinin farkında olmak ve dil öğretim yöntemlerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilmek | x | |||||
10 | İngilizce’yi yabancı dil olarak öğretme konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilmek ve uygulamak. | x | |||||
11 | İngilizce’yi bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek. | x | |||||
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavramak ve uygulamak. | x | |||||
13 | Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak. | x | |||||
14 | Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak. | x | |||||
15 | Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek. | x | |||||
16 | İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek. | x | |||||
17 | Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak. | x | |||||
18 | Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilmek, ve bu teorilerin ışığında dil öğretim metod ve yöntemlerini kullanmak. | x | |||||
19 | İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ders Anlatımı | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |