Dean's Message

Fakültemiz 2004 yılında kurulmuş ve ilk öğrencilerini almaya başlamıştır. 2017 akademik yılı itibariyle mevcut 6 programımızdan Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği Programı 11. Dönem, İngilizce Öğretmenliği Programı ile Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı 10. Dönem, Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Programı 9., Bilgisayar ve Eğitim Teknolojileri Programı 6. Dönem ve İlköğretim Matematik Öğretmenliği programı ise ilk mezunlarını verdi. Bugüne kadar 1692 mezun verdik.

Fakültemizde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Eğitim Bilimleri, Yabancı Diller Eğitimi, Matematik ve Fen bilimleri Eğitimi ile Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Bölümleri altında yürütülen 6 program yer almaktadır. Bunlar; Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, İngilizce Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, Ortaöğretim Matematik öğretmenliği Programı, Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Programlarıdır.

Öğrencilerimiz öğretmenlik uygulama çalışmalarını hem çevre ilkokul ve ortaokul kurumlarında hem de üniversitemizin kurucu vakfı olan İstek Vakfı’na bağlı okullarda uzman öğretmenler eşliğinde yapmaktadırlar. Fakültemiz öğretmen adaylarını mümkün olduğunca öğretmenlik uygulamaları yapmalarına ilk yarıyıllarından itibaren özen göstermektedir.

Ders programlarında; öğretmen ile rehberlik ve psikolojik danışmanlık adaylarına kendilerini yetiştirme, güncel bilgi ve araştırma sonuçları ile desteklenen, dünya çapındaki eğitim kurumlarında kabul görmüş çağdaş öğretmenlik bilgi ve becerileri edinme olanağı sağlanmaktadır.

Fakültemiz, Eğitim Fakültelerini Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği’nin (EPDAD) kurulma aşamasında yer almıştır. Fakültemizin akreditasyondan sorumlu öğretim üyeleri derneğin de aktif üyeleri arasında yerini almaktadır. Fakültemiz mayıs 2013 itibariyle European Teacher Education Network (ETEN) üyesidir. Ayrıca fakültemizin 2014 yılında açılmasına önderlik etmiş olduğu Yeditepe Üniversitesi Gelişim ve Engelliler Eğitim ve Araştırma ve Uygulama Merkezi'nde öğrenim gereksinimi olan öğrencileri için yapılması planlanan uygulamalara katkıda bulunmaya özendirilmektedir.