International journals
Kilic, H., & Doğan, O. (2022). Preservice mathematics teachers’ noticing in action and in reflection. International Journal of Science and Mathematics Education, 20 (2), 345-366. DOI: 10.1007/s10763-020-10141-2.
Haser, Ç., Doğan, O., Erhan, G. (2022). Tracing students’ mathematics learning loss during school closures in teachers’ self-reported practices. International Journal of Educational Development, DOI: 10.1016/j.ijedudev.2021.102536.
Kilic, H., & Doğan O. (2022). Preservice mathematics teachers’ noticing in action and in reflection. International Journal of Science and Mathematics Education. DOI: 10.1007/s10763-020-10141-2
Doğan, O. & Kılıç, H. (2019). Matematik öğrenme fırsatları: Fark etme ve harekete geçme. Eğitim ve Bilim, 44(199), 1-19. DOI: 10.15390/EB.2019.7593.
Doğan, O., Haser, Ç. (2014). Neoliberal and nationalist discourses in Turkish elementary mathematics education. ZDM The International Journal on Mathematics Education. DOI: 10.1007/s11858-014-0605-z
Haser, Ç. & Doğan, O. (2012). Preservice mathematics teachers’ belief systems. Journal of Education for Teaching: International research and pedagogy, 38:3, 261-274
National journals
Doğan, O. (2022). Eleştirel Matematik Eğitimi: Pandemi Sonrası Matematik Sınıfı için Alternatifler. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 321-341.
Kılıç, H., & Doğan, O. (2020). Fakülte - okul işbirliği modelinin matematik öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgisine etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 202-215.
Doğan, O. & Kılıç, H. (2020). Learning and teaching with preservice teachers: An action research for modelling and building faculty-school collaboration. İlköğretim Online, 19 (1), 18-30.
Işıksal, M., Kurt, G., Doğan, O., Çakıroğlu, E.,(2007). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Epistemolojik Kavramlamaları: Üniversite ve Sınıf Düzeyinin Etkisi. 6(2), 313-321, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr
National book chapters
Kılıç, H., & Doğan, O. (2020). Etkinlik temelli öğretimde öğrencilerin düşüncelerinin değerlendirilmesi. Y. Dede, M. F. Doğan, & F. Aslan-Tutak (Editörler) Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları, (ss. 209-230). Ankara: Pegem Akademi.
Aksu, M., Ertepınar, H., Bulut, S., Olkun, S., Çakıroğlu, E., Çakıroğlu, J., Kılıç, G.B., Sungur, S., Toluk, Z., Buldu, N., Doğan, O., Özkan, Ş., Yıldırım, H. H. (2005). Matematik, Fen ve Ben 1, 2, 3. Eğitim Gönüllüleri Vakfı Yayınları, İstanbul.
Projects:
May 2016 – October 2018
|
A University-School Collaboration Model for Promoting Pre-service Teachers’ Pedagogical Content Knowledge about Students, Yeditepe University (TUBİTAK Grant no: 215K049)
|
March 2009 – March 2010
|
Critical Issues in Elementary Mathematics in Turkey: Elementary Mathematics Curriculum, Textbooks and Teachers’ views (METU Research Fund 07-03-2010-00-13)
|
June 2009 – June 2010
|
An Investigation of Young Faculty Members’ Ideas about Teaching at the University and the Perspectives of their Students. (METU Research Fund 05-06-2009-05)
|
May 2006 – May 2007
|
Development of a Mathematics Related Beliefs Scale for Preservice Teachers. (METU Research Fund 2007-05-06-00-02)
|
Presentations:
Kılıç, H., Doğan, O., & Kılıç, A. (2023). Matematik başarısını destekleyici fırsatlar. 6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Ankara.
Doğan, O. & Kılıç, H. (2023). Elektronik tablo uygulamalarının öğretmen adaylarının matematiksel modelleme süreçlerine etkileri. 6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Ankara.
Kilic, H., Doğan, O. & Kilic, A. (2023). The inconsistency between curricular expectations and assessment results. The 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13), Budapest, Hungary.
Doğan, O., Kilic, H. & Kilic, A. (2023). “New generation” barrier for low SES students: Non-routine problems in mathematics. The 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13), Budapest, Hungary.
Erhan, G., Doğan, O., Haser, Ç., (2023). Ortaokul Öğrencileri İçin Beceri Temelli Sorulara Yönelik Görüşler Ölçeği Geliştirme: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi: Kars.
Doğan, O., Haser, Ç., Erhan, G. (2021). Acil Uzaktan Eğitimde Eşitsizlik Aracısı Olarak Teknoloji. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-5: Alanya.
Haser, Ç., Doğan, O., Erhan, G. (2021). Acil Uzaktan Eğitimde Matematik Öğrenme Kaybının Sebepleri. 14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi: Burdur.
Doğan, O. (2019). A Farewell to Mathematics: A Personal Choice or Social Exclusion. The 11th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 11), Utrecht, Netherlands.
Kilic, H., Doğan, O., Arabaci, N. & Tun, S. S. (2019). Preservice teachers’ noticing of mathematical opportunities. The 11th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 11), Utrecht, Netherlands.
Tün, S. S., Kılıç, H., Doğan, O., & Arabacı, N. (2018). Matematik öğretmen adaylarının öğretim anında fark etme becerisi. 10. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir.
Kılıç, H., Doğan, O., Arabacı, N., & Tün, S. S. (2018). Öğretmen adaylarının mesleki gelişimi için fakülte-okul işbirliği modeli. 10. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir.
Kilic, H.,Doğan, O., Tun, S. S., & Arabaci, N. (2018). Supporting preservice teachers’ in-the-moment noticing. In E. Bergqvist, M. Österholm, C. Granberg, & L. Sumpter (Eds.) Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3, pp. 203-210). Umeå, Sweden: PME.
Arabaci, N., Kilic, H., Imamoglu, Y., & Doğan, O. (2018). Supporting students’ algebraic thinking with pattern tasks. The European Conference on Educational Research (ECER 2018), Bolzano, Italy.
Doğan, O., Kilic, H., Tun, S. S., & Arabaci, N. (2018). Missing pedagogical opportunities. The European Conference on Educational Research (ECER 2018), Bolzano, Italy.
Kilic, H., Doğan, O., Yilmaz, Z., & Donmez, P. (2017). Pre-service teachers’ reflections on task design and implementation. The 10th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 10), Dublin, Ireland.
Doğan, O., & Kilic, H. (2016). Learning and teaching with teacher candidates: An action research for modeling and building faculty school cooperation. The 13th International Congress on Mathematical Education (ICME 13), Hamburg, Germany.
Doğan, O. (2015). The Impacts of Cultural Capital on Students’ Communication and Learning of Mathematics. European Conference on Educational Research (ECER) 2015, Budapeşte, Macaristan, 7 – 11 Eylül 2015
Doğan, O. (2013). Neoliberal Reconstruction of Mathematics Education Discourse: The case of Turkey. International Conference on Critical Education (ICCE). Ankara, Türkiye, 15-17 Mayıs 2013.
Doğan, O. & Haser, Ç. (2013). The gap between mathematics education & low income students’ real life: A case from Turkey. Paper presented at the Eighth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME8), Antalya, Turkey, February 6-10, 2013.
Doğan, O. & Haser, C. (2010). Tracing Critical Issues in Elementary Mathematics in Turkey: An Investigation of Elementary Mathematics Curriculum and Textbooks. European Conference on Educational Research (ECER) 2010, Helsinki, Finlandiya, 23 - 27Ağustos 2010
Haser, C. & Doğan, O. (2009). Understanding the Impact of an Initial Methods Course on Preservice Teachers’ Teaching Beliefs. European Conference on Educational Research (ECER) 2009, Viyana, Avusturya, 25 – 30 Eylül 2009.
Doğan, O. & Haser, C.(2009). The Effects of Grade Level on Prospective Elementary Mathematics Teachers’ Mathematics Related Beliefs. European Conference on Educational Research (ECER) 2009, Viyana, Avusturya, 25 – 30 Eylül 2009.
Dogan, O. & Çakıroğlu, E.(2009). A Study of Elementary Mathematics Lessons in Turkey. European Conference on Educational Research (ECER) 2009, Viyana, Avusturya, 25 – 30 Eylül 2009.
Kurt, G., Işıksal, M., Doğan, O., Cakiroglu, E. (2006). Assessing Pre-Service Teachers Epistemological Conceptions of Mathematics. 3rd International Conference on the Teaching of Mathematics at the Undergraduate Level, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran – 5 Temmuz 2006.
Doğan, O., Yılmaz, Z., Kılıç, H., Ergül, K., & Arabacı, N. (2017). Öğrenci fikirlerine dayanan matematik öğrenme fırsatları. 3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Afyon.
Kılıç, H., Yılmaz, Z., Doğan, O., & Dönmez, P. (2016). Örüntüyü keşfetmek ya da keşfedememek. 12. Ulusal Fen ve Matematik Öğretimi Sempozyumu, Trabzon.
Doğan, O., & Dönmez, P. (2016). Gerçekçi Matematik Eğitiminin Ortaokul 7.Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeler Konusundaki Başarılarına Etkisi. 12. Ulusal Fen ve Matematik Öğretimi Sempozyumu, Trabzon
Kılıç, H., & Doğan, O. (2016). Soyut kavramlar için somut örnekler: Evimizden ülkemize matematik. I. Matematik Öğretiminde Örnek Uygulamalar Konferansı, Ankara.
Doğan, O. (2016). Varyans ve Standart Sapma Kavramlarının Öğretiminde Excel Kullanımı. I. Matematik Öğretiminde Örnek Uygulamalar Konferansı, Ankara.
Doğan, O. (2014). Kültürel Sermaye ve Matematik Eğitimi. 23.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 4 – 6 Eylül 2014
Doğan, O. (2014). Matematiğe Ulaşmada Sosyal, Kültürel Ve Cinsiyete Bağlı Engeller Ve Bir Alternatif Olarak Eleştirel Matematik Eğitimi. 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11-14 Eylül 2014.
Doğan, O. Haser, Ç. (2014). İlköğretim Matematik Eğitiminde Cinsiyetçilik: Eğitim Programı, Ders Kitapları, Sınıf Ortamı ve Öğretmen Görüşleri. 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11-14 Eylül 2014.
Doğan, O. Haser, Ç. (2012). Neo-liberal eğitim politikalarının ilköğretim matematik ders kitaplarına yansımaları. Kamusal Eğitim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 4 – 6 Ekim 2012.
Doğan, O., Cakiroglu, E. & Haser, C. (2008). 6. sınıf matematik derslerindeki öğretim uygulamalarının yapısı üzerine bir çalışma. 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 – 29 Ağustos 2008.
Doğan, O., Işıksal, M., Kurt, G., Çakıroğlu, E. (2006). Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Epistemolojik Kavramlamaları. 7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 – 9 Eylül 2006.