• Türkçe
  • English

A TUBITAK project (Grant no: 215K049) titled as “A University-School Collaboration Model for Promoting Pre-service Teachers’ Pedagogical Content Knowledge about Students” has been carried out in the department by Assoc. Prof. Hulya Kilic and Assist. Prof.  Oguzhan Dogan between 2016 and 2018. The findings of the project has been shared by academicians and teachers in the form of journal articles, conference proposals and workshops.

 

RESEARCH

RESEARCH

Title

Year

Type

Authors

Journal / Conference / Book

Matematik başarısını destekleyici fırsatlar

2023

Conference Paper

(National)

Hülya Kılıç, Oğuzhan Doğan & Ayşegül Kılıç

6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu

Elektronik tablo uygulamalarının öğretmen adaylarının matematiksel modelleme süreçlerine etkileri

2023

Conference Paper

(National)

Oğuzhan Doğan & Hülya Kılıç

6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu

The inconsistency between curricular expectations and assessment results

2023

Conference Paper

(International)

Hülya Kılıç, Oğuzhan Doğan & Ayşegül Kılıç

The 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13)

“New generation” barrier for low SES students: Non-routine problems in mathematics

2023

Conference Paper

(International)

Oğuzhan Doğan, Hülya Kılıç & Ayşegül Kılıç

The 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13)

Ortaokul Öğrencileri İçin Beceri Temelli Sorulara Yönelik Görüşler Ölçeği Geliştirme: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

   2023  

Conference Paper

(National)

Gönül Erhan, Oğuzhan Doğan, Çiğdem Haser

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi

Preservice mathematics teachers’ noticing in action and in reflection

2022

Article (International)

Hülya Kılıç & Oğuzhan Doğan

International Journal of Science and Mathematics Education

Tracing students’ mathematics learning loss during school closures in teachers’ self-reported practices

2022

Article (International)

Çiğdem Haser, Oğuzhan Doğan, Gönül Erhan

International Journal of Educational Development

Eleştirel Matematik Eğitimi: Pandemi Sonrası Matematik Sınıfı için Alternatifler

2022

Article (National)

Oğuzhan Doğan

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Acil Uzaktan Eğitimde Eşitsizlik Aracısı Olarak Teknoloji

2021

Conference Paper

(International)

Oğuzhan Doğan, Çiğdem Haser, Gönül Erhan

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-5

Acil Uzaktan Eğitimde Matematik Öğrenme Kaybının Sebepleri

2021

Conference Paper (National)

Çiğdem Haser, Oğuzhan Doğan, Gönül Erhan

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi

Fakülte - okul işbirliği modelinin matematik öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgisine etkisi

2020

Article (National)

Hülya Kılıç & Oğuzhan Doğan

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Learning and teaching with preservice teachers: An action research for modelling and building faculty-school collaboration

2020

Article (National)

Oğuzhan Doğan & Hülya Kılıç

İlköğretim Online

Etkinlik temelli öğretimde öğrencilerin düşüncelerinin değerlendirilmesi

2020

Book Chapter (National)

Hülya Kılıç & Oğuzhan Doğan

Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları

Matematik öğrenme fırsatları: Fark etme ve harekete geçme

2019

Article

(International)

Oğuzhan Doğan & Hülya Kılıç

Eğitim ve Bilim

Preservice teachers’ noticing of mathematical opportunities

2019

Conference Paper (International)

Hülya Kılıç, Oğuzhan Doğan, Nil Arabacı & Sena Simay Tun

The 11th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 11)

Öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgisini ve fark etme becerisini tasarladıkları etkinlikler yoluyla anlamak

2019

Conference Paper (National)

Hülya Kılıç & Oğuzhan Doğan

4. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu

A Farewell to Mathematics: A Personal Choice or Social Exclusion

2019

Conference Paper (National)

Oğuzhan Doğan

The 11th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 11)

PROJECT

PROJECTS

Title

Year

Sponsor

Position

Participant

Öğretmen Adaylarının Öğrenciye İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi İçin Fakülte-Okul İşbirliği Modeli Projesi, Yeditepe Üniversitesi

2016-2018

TUBİTAK-215K049

Principal Investigator

Prof. Dr. Hülya Kılıç

Öğretmen Adaylarının Öğrenciye İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi İçin Fakülte-Okul İşbirliği Modeli Projesi, Yeditepe Üniversitesi

2016-2018

TUBİTAK-215K049

Researcher

Doç. Dr. Oğuzhan Doğan

First Five Years of Mathematics Teachers (FIRSTMATH)

2014-2016

Michigan State University (Boğaziçi Üniversitesi BAP-14D03P1)

 

Researcher

Prof. Dr. Hülya Kılıç