A TUBITAK project (Grant no: 215K049) titled as “A University-School Collaboration Model for Promoting Pre-service Teachers’ Pedagogical Content Knowledge about Students” has been carried out in the department by Assoc. Prof. Hulya Kilic and Assist. Prof. Oguzhan Dogan between 2016 and 2018. The findings of the project has been shared by academicians and teachers in the form of journal articles, conference proposals and workshops.
RESEARCH
RESEARCH |
||||
Title |
Year |
Type |
Authors |
Journal / Conference / Book |
Matematik başarısını destekleyici fırsatlar |
2023 |
Conference Paper (National) |
Hülya Kılıç, Oğuzhan Doğan & Ayşegül Kılıç |
6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu |
Elektronik tablo uygulamalarının öğretmen adaylarının matematiksel modelleme süreçlerine etkileri |
2023 |
Conference Paper (National) |
Oğuzhan Doğan & Hülya Kılıç |
6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu |
The inconsistency between curricular expectations and assessment results |
2023 |
Conference Paper (International) |
Hülya Kılıç, Oğuzhan Doğan & Ayşegül Kılıç |
The 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13) |
“New generation” barrier for low SES students: Non-routine problems in mathematics |
2023 |
Conference Paper (International) |
Oğuzhan Doğan, Hülya Kılıç & Ayşegül Kılıç |
The 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13) |
Ortaokul Öğrencileri İçin Beceri Temelli Sorulara Yönelik Görüşler Ölçeği Geliştirme: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması |
2023 |
Conference Paper (National) |
Gönül Erhan, Oğuzhan Doğan, Çiğdem Haser |
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi |
Preservice mathematics teachers’ noticing in action and in reflection |
2022 |
Article (International) |
Hülya Kılıç & Oğuzhan Doğan |
International Journal of Science and Mathematics Education |
Tracing students’ mathematics learning loss during school closures in teachers’ self-reported practices |
2022 |
Article (International) |
Çiğdem Haser, Oğuzhan Doğan, Gönül Erhan |
International Journal of Educational Development |
Eleştirel Matematik Eğitimi: Pandemi Sonrası Matematik Sınıfı için Alternatifler |
2022 |
Article (National) |
Oğuzhan Doğan |
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Acil Uzaktan Eğitimde Eşitsizlik Aracısı Olarak Teknoloji |
2021 |
Conference Paper (International) |
Oğuzhan Doğan, Çiğdem Haser, Gönül Erhan |
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-5 |
Acil Uzaktan Eğitimde Matematik Öğrenme Kaybının Sebepleri |
2021 |
Conference Paper (National) |
Çiğdem Haser, Oğuzhan Doğan, Gönül Erhan |
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi |
Fakülte - okul işbirliği modelinin matematik öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgisine etkisi |
2020 |
Article (National) |
Hülya Kılıç & Oğuzhan Doğan |
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Learning and teaching with preservice teachers: An action research for modelling and building faculty-school collaboration |
2020 |
Article (National) |
Oğuzhan Doğan & Hülya Kılıç |
İlköğretim Online |
Etkinlik temelli öğretimde öğrencilerin düşüncelerinin değerlendirilmesi |
2020 |
Book Chapter (National) |
Hülya Kılıç & Oğuzhan Doğan |
Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları |
Matematik öğrenme fırsatları: Fark etme ve harekete geçme |
2019 |
Article (International) |
Oğuzhan Doğan & Hülya Kılıç |
Eğitim ve Bilim |
Preservice teachers’ noticing of mathematical opportunities |
2019 |
Conference Paper (International) |
Hülya Kılıç, Oğuzhan Doğan, Nil Arabacı & Sena Simay Tun |
The 11th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 11) |
Öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgisini ve fark etme becerisini tasarladıkları etkinlikler yoluyla anlamak |
2019 |
Conference Paper (National) |
Hülya Kılıç & Oğuzhan Doğan |
4. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu |
A Farewell to Mathematics: A Personal Choice or Social Exclusion |
2019 |
Conference Paper (National) |
Oğuzhan Doğan |
The 11th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 11) |
PROJECT
PROJECTS |
||||
Title |
Year |
Sponsor |
Position |
Participant |
Öğretmen Adaylarının Öğrenciye İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi İçin Fakülte-Okul İşbirliği Modeli Projesi, Yeditepe Üniversitesi |
2016-2018 |
TUBİTAK-215K049 |
Principal Investigator |
Prof. Dr. Hülya Kılıç |
Öğretmen Adaylarının Öğrenciye İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi İçin Fakülte-Okul İşbirliği Modeli Projesi, Yeditepe Üniversitesi |
2016-2018 |
TUBİTAK-215K049 |
Researcher |
Doç. Dr. Oğuzhan Doğan |
First Five Years of Mathematics Teachers (FIRSTMATH) |
2014-2016 |
Michigan State University (Boğaziçi Üniversitesi BAP-14D03P1)
|
Researcher |
Prof. Dr. Hülya Kılıç |