• Türkçe
  • English

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü öğretim üyeleri Doç. Dr. Hülya Kılıç ve Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan Doğan tarafından 2016-2018 yılları arasında TÜBİTAK destekli, 215K049 numaralı “Öğretmen Adaylarının Öğrenciye İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi İçin Fakülte-Okul İşbirliği Modeli” başlıklı bir proje yürütülmüştür. Öğretim üyeleri ve matematik öğretmenin gözetiminde ortaokullarda verilen seçmeli Matematik Uygulamaları dersinin öğretmen adayları tarafından yürütülmesini esas alan Fakülte-Okul İşbirliği Modeli, öğretmen adaylarına, teorik bilgiyi uygulamaya geçirme, öğrencilerin matematiksel gelişimini destekleyecek yöntemleri geliştirip uygulama, kendini değerlendirme ve geliştirme fırsatı sunmaktadır. Böyle bir çalışma öğretmen adaylarının son sınıftaki stajlarını daha verimli ve etkili bir şekilde gerçekleştirmelerini de sağlamaktadır.

Proje kapsamında yapılan çalışmalardan elde edilen sonuçlar makale, bildiri ve çalıştay yolu ile akademisyen ve öğretmenlerle paylaşılmıştır.

 

Araştırmalar

ARAŞTIRMALAR

Başlık

Yıl

Türü

Yazar

Dergi / Konferans / Kitap
Matematik başarısını destekleyici fırsatlar 2023 Bildiri (Ulusal) Hülya Kılıç, Oğuzhan Doğan & Ayşegül Kılıç 6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu
Elektronik tablo uygulamalarının öğretmen adaylarının matematiksel modelleme süreçlerine etkileri 2023 Bildiri (Ulusal) Oğuzhan Doğan & Hülya Kılıç 6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu
The inconsistency between curricular expectations and assessment results 2023 Bildiri (Uluslararası) Hülya Kılıç, Oğuzhan Doğan & Ayşegül Kılıç The 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13)
“New generation” barrier for low SES students: Non-routine problems in mathematics 2023 Bildiri (Uluslararası) Oğuzhan Doğan, Hülya Kılıç & Ayşegül Kılıç The 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13)
Ortaokul Öğrencileri İçin Beceri Temelli Sorulara Yönelik Görüşler Ölçeği Geliştirme: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması 2023 Bildiri (Ulusal) Gönül Erhan, Oğuzhan Doğan, Çiğdem Haser 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Preservice mathematics teachers’ noticing in action and in reflection 2022 Makale (Uluslararası) Hülya Kılıç & Oğuzhan Doğan International Journal of Science and Mathematics Education
Tracing students’ mathematics learning loss during school closures in teachers’ self-reported practices 2022 Makale (Uluslararası) Çiğdem Haser, Oğuzhan Doğan, Gönül Erhan International Journal of Educational Development
Eleştirel Matematik Eğitimi: Pandemi Sonrası Matematik Sınıfı için Alternatifler 2022 Makale (Ulusal) Oğuzhan Doğan Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Acil Uzaktan Eğitimde Eşitsizlik Aracısı Olarak Teknoloji 2021 Bildiri (Uluslararası) Oğuzhan Doğan, Çiğdem Haser, Gönül Erhan Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-5
Acil Uzaktan Eğitimde Matematik Öğrenme Kaybının Sebepleri 2021 Bildiri (Ulusal) Çiğdem Haser, Oğuzhan Doğan, Gönül Erhan 14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Fakülte - okul işbirliği modelinin matematik öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgisine etkisi 2020 Makale (Ulusal) Hülya Kılıç & Oğuzhan Doğan Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Learning and teaching with preservice teachers: An action research for modelling and building faculty-school collaboration 2020 Makale (Ulusal) Oğuzhan Doğan & Hülya Kılıç İlköğretim Online
Etkinlik temelli öğretimde öğrencilerin düşüncelerinin değerlendirilmesi 2020 Kitap Bölümü (Ulusal) Hülya Kılıç & Oğuzhan Doğan Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları
Matematik öğrenme fırsatları: Fark etme ve harekete geçme 2019 Makale (Uluslararası) Oğuzhan Doğan & Hülya Kılıç Eğitim ve Bilim
Preservice teachers’ noticing of mathematical opportunities 2019 Bildiri (Uluslararası) Hülya Kılıç, Oğuzhan Doğan, Nil Arabacı & Sena Simay Tun The 11th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 11)
Öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgisini ve fark etme becerisini tasarladıkları etkinlikler yoluyla anlamak 2019 Bildiri (Ulusal) Hülya Kılıç & Oğuzhan Doğan 4. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu
A Farewell to Mathematics: A Personal Choice or Social Exclusion 2019 Bildiri (Uluslararası) Oğuzhan Doğan The 11th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 11)

Projeler

PROJELER
Proje Yıl Proje Ortakları Görev Projeyi Gerçekleştiren
Öğretmen Adaylarının Öğrenciye İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi İçin Fakülte-Okul İşbirliği Modeli Projesi, Yeditepe Üniversitesi  2016-2018 TUBİTAK-215K049 Yürütücü Prof. Dr. Hülya Kılıç
Öğretmen Adaylarının Öğrenciye İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi İçin Fakülte-Okul İşbirliği Modeli Projesi, Yeditepe Üniversitesi  2016-2018 TUBİTAK-215K049 Araştırmacı Doç. Dr. Oğuzhan Doğan 
First Five Years of Mathematics Teachers (FIRSTMATH 2014-2016 Michigan State University (Boğaziçi Üniversitesi BAP-14D03P1) Araştırmacı Prof. Dr. Hülya Kılıç