We have hundreds of graduates so far and we are appreciated with honors and successes of our graduates. Here are the thoughts of some of our graduates about the program and faculty..
Pelin DÖNMEZ 2015 mezunu
Ben ortaöğretim matematik öğretmenliği bölümü mezunuyum. Öncelikle bu bölümün beni mesleğe hazırlama sürecinde nereden nereye taşıdığına dair düşüncelerimi paylaşmak istiyorum.
Bu bölüm özellikle metot dersi ve materyal tasarımı dersi başta olmak üzere beni okul ortamına ve mesleğe hazırladı. Bunun dışında itiraf etmek isterim ki ben celal yardımcı okulu ile yapılan çalışmayanın bir parçası olan dersi öğrenciyken almadım. Ancak şanslıyım ki, yüksek lisansta bu projeye katıldım. Dolayısıyla hem öğrencilerle çalışma, etkinlik tasarlama, uygulama, etkinliğin işleyen ve işlemeyen yönlerini gözlemlemek fırsatım oldu. Aslında bu süreç öğretmenlik için en önemli adımların başında geliyormuş bunu mesleğe başlayınca anladım.
Emine Esra GÖKMEN 2015 mezunu
Merhabalar,
Meslekteki 3. yılımda Teknoloji ve İnsan Koleji (TİNK) okullarında matematik öğretmeni olarak çalışıyorum. Geçtiğimiz 2 sene boyunca ise MEF okullarında öğretmenlik yaptım. Yeditepe Üniversitesi'nde bulunduğum süre boyunca gerek akademik, gerek uygulama açısından değerli hocalarımızın mentörlüğünde oldukça iyi bir eğitim aldığımızı düşünüyorum. Zorunlu staj derslerinin yanı sıra Celal Yardımcı Ortaokulu'nda yaptığımız uygulamalar mesleğime olumlu katkıda bulunmuştur. Benim önerim uygulamada bulunabileceğimiz her dersin sahada, uygulama yaparak, kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim içerisinde gerçekleşmesidir. Bu sayede hem ileride aktif görev alacağınız kurumlarla daha öğrenci iken iletişim kurmuş bulunuyorsunuz hem de özgeçmişinizi güzel işler ve iyi referanslarla güçlendirmiş oluyorsunuz.
Teorik ve akademik anlamda ise derslerde zaten halihazırda size lazım olacak her şeyin uygulamasını hocalarımız yaptırıyorlar.
Mezuniyet sonrasında ise ellerinden geleni yapıp öğretmen ihtiyaçları konusunda yönlendirmeler yapıyorlar. Bu konuda kendilerini takdir ediyorum.
Hala özlüyor, şu an öğrenimine devam eden öğrencilere ne kadar şanslı olduklarını bilmelerini istiyorum.
Betsi Krespi KOHEN 2014 Mezunu
Sevgili Yeditepe ailesi,
Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, bölümümde okumaktan ve bu aileye sahip olmaktan çok büyük bir gurur duyuyorum. Şu an mesleğimin 4.yılını dolduruyorum. İlk öğretmenlik yılımda Ulus Özel Musevi Lisesi ve Ortaokulu'nda çalıştım. İlk yıl için beni çok motive eden, bolca yardımlaştığım ve sürekli kendimi geliştirmek adına yeni arayışlar, eğitimler aldığım bir dönemdi. Bu yılın ve yaptığım çalışmaların sonucunda ikinci yılımda VKV Koç Özel Ortaokulu'nda çalışmaya başladım. Şu an kurumumda 3. yılımı dolduruyorum. Mezun olmanın sadece elinizdeki kredileri bitirmek olduğunu düşünmeyin lütfen. Aldığınız HER dersin olmasa da bir çok dersin size sonraki yıllarda fikir verebileceğini hesaba katmanızı öneririm. Gönüllü çalışmalarda yer almanızı tavsiye ederim. Öğretmenliğin en önemli getirisi, birine gönüllü olarak yardım edebilme becerisidir bence. Okulumuzdayken ''Matematik Atölyesi'' adlı gönüllü çalışmaya bir dönem katılmıştım. Okulumuzun yakınındaki bir ortaokulda (Celal Yardımcı İlköğretim Okulu) öğrencilere gönüllü olarak aktiviteler yaptırmıştık. Umarım hala devamı geliyordur. Ayrıca materyal derslerimiz vardı. Materyal üretmenin, ne kadar önemli olduğunu çalışma hayatına başladığınızda fark edeceksiniz. Şu an eğitim sektörü hızla ''STEM Lider Öğretmenleri'' yetiştirmekte. Çoğunuz takip ediyorsunuzdur diye tahmin ediyorum. Bu eğitmenlerin en büyük özellikleri belli bir kazanım üzerinde materyal/prototip çalışmaları yapabilmeleri. Bu yönde kendinizi geliştirmeye başlamanızı tavsiye edebilirim. Ayrıca yeni teknolojileri takip edebilmek ve gerektiğinde çoğu bilgiyi ''kendi öğrenmenizi'' sağlamak bu mesleğin büyük sırlarından bence. Kendi kendine bir şeyleri araştırmak ve bu bilgileri bünyeye katmak sizi çok geliştirecek. Maalesef ki kendi öğrenmeniz olarak nitelendiriyorum; çünkü her yenilik çoğu zaman elinizin altında olmayabilir. Önünüzde bir çok engel olacak. Eğitim sektöründe bir çok rekabetle karşılaşacaksınız. Artık sadece bir matematik öğretmeni olmanın yeterli olmadığı bir dönemdeyiz. Matematik öğretmeni demek, tüm dünyada oluşan yenilikleri takip eden, inovasyon, teknoloji, mühendislik veya daha da önemlisi dünyadaki problemler üzerine öğrencilerini sürekli yenileyen bir öğretmen demek artık. Biz artık sınıflarımızdaki problemleri tavuk ayak sayısı veya hesap makinesindeki 5 tuşunun bozuk oluşu gibi örneklerle çözmememiz gerekiyor. Güncel olayları takiben, yeni gelen öğrenci kitlesinin ilgi ve alakasını bilerek, yöneleceği ve yürüteceği yeni iş dallarına yönelik bir ders planı çizmemiz gerekiyor. Bunlar tabii ki her ders için uygulanması çok zor gelebilir sizlere; fakat öğretmenliğin ve sektörün getirilerinden haberdar olmanın önemini başka şekilde vurgulayamayız.
Ben üniversitedeki ilk yılımdan mezun oluncaya kadar ve sonrasındaki bir yıl butik bir dersanede çalıştım. Hem öğrenci olup hem de mezun olduktan sonra kendini kanıtlayabilmek ve bu ortamda çevre edinebilmek çok zor. Maalesef ki her okulun kendince bir deneyim kıyaslaması söz konusu. Bu deneyimleri kendimce çok önceden başlatıp sunmak hedefimdi. Eğer yolun daha başındaysanız ve gerçekten bu konuda elinizden geleni planlayarak yerine getirmekte kararlıysanız, hedeflerinizi sıraya koymanızı, ortamı inceleyip, gereklilikleri veya gerekli görmediklerinizi planlamanızı tavsiye ederim.
Tekrar ve üstüne basa basa söylemek isterim ki; bu meslekte en önemli özellik gönüllülüktür.
Sevgilerimle,