International journals
Haser, Ç. & Doğan, O. (2012). Preservice mathematics teachers’ belief systems. Journal of Education for Teaching: International research and pedagogy, 38:3, 261-274
Doğan, O., Haser, Ç. (2014). Neoliberal and nationalist discourses in Turkish elementary mathematics education. ZDM The International Journal on Mathematics Education. DOI: 10.1007/s11858-014-0605-z
National journals
Işıksal, M., Kurt, G., Doğan, O., Çakıroğlu, E.,(2007). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Epistemolojik Kavramlamaları: Üniversite ve Sınıf Düzeyinin Etkisi. 6(2), 313-321, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr
National book chapters
Aksu, M., Ertepınar, H., Bulut, S., Olkun, S., Çakıroğlu, E., Çakıroğlu, J., Kılıç, G.B., Sungur, S., Toluk, Z., Buldu, N., Doğan, O., Özkan, Ş., Yıldırım, H. H. (2005). Matematik, Fen ve Ben 1, 2, 3. Eğitim Gönüllüleri Vakfı Yayınları, İstanbul.
Projects:
May 2016 – October 2018
|
A University-School Collaboration Model for Promoting Pre-service Teachers’ Pedagogical Content Knowledge about Students, Yeditepe University (TUBİTAK Grant no: 215K049)
|
March 2009 – March 2010
|
Critical Issues in Elementary Mathematics in Turkey: Elementary Mathematics Curriculum, Textbooks and Teachers’ views (METU Research Fund 07-03-2010-00-13)
|
June 2009 – June 2010
|
An Investigation of Young Faculty Members’ Ideas about Teaching at the University and the Perspectives of their Students. (METU Research Fund 05-06-2009-05)
|
May 2006 – May 2007
|
Development of a Mathematics Related Beliefs Scale for Preservice Teachers. (METU Research Fund 2007-05-06-00-02)
|
Presentations:
Kilic, H., Doğan, O., Yilmaz, Z., & Donmez, P. (2017). Pre-service teachers’ reflections on task design and implementation. The 10th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 10), Dublin, Ireland.
Doğan, O., & Kilic, H. (2016). Learning and teaching with teacher candidates: An action research for modeling and building faculty school cooperation. The 13th International Congress on Mathematical Education (ICME 13), Hamburg, Germany.
Doğan, O. (2015). The Impacts of Cultural Capital on Students’ Communication and Learning of Mathematics. European Conference on Educational Research (ECER) 2015, Budapeşte, Macaristan, 7 – 11 Eylül 2015
Doğan, O. (2013). Neoliberal Reconstruction of Mathematics Education Discourse: The case of Turkey. International Conference on Critical Education (ICCE). Ankara, Türkiye, 15-17 Mayıs 2013.
Doğan, O. & Haser, Ç. (2013). The gap between mathematics education & low income students’ real life: A case from Turkey. Paper presented at the Eighth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME8), Antalya, Turkey, February 6-10, 2013.
Doğan, O. & Haser, C. (2010). Tracing Critical Issues in Elementary Mathematics in Turkey: An Investigation of Elementary Mathematics Curriculum and Textbooks. European Conference on Educational Research (ECER) 2010, Helsinki, Finlandiya, 23 - 27Ağustos 2010
Haser, C. & Doğan, O. (2009). Understanding the Impact of an Initial Methods Course on Preservice Teachers’ Teaching Beliefs. European Conference on Educational Research (ECER) 2009, Viyana, Avusturya, 25 – 30 Eylül 2009.
Doğan, O. & Haser, C.(2009). The Effects of Grade Level on Prospective Elementary Mathematics Teachers’ Mathematics Related Beliefs. European Conference on Educational Research (ECER) 2009, Viyana, Avusturya, 25 – 30 Eylül 2009.
Dogan, O. & Çakıroğlu, E.(2009). A Study of Elementary Mathematics Lessons in Turkey. European Conference on Educational Research (ECER) 2009, Viyana, Avusturya, 25 – 30 Eylül 2009.
Kurt, G., Işıksal, M., Doğan, O., Cakiroglu, E. (2006). Assessing Pre-Service Teachers Epistemological Conceptions of Mathematics. 3rd International Conference on the Teaching of Mathematics at the Undergraduate Level, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran – 5 Temmuz 2006.
Doğan, O., Yılmaz, Z., Kılıç, H., Ergül, K., & Arabacı, N. (2017). Öğrenci fikirlerine dayanan matematik öğrenme fırsatları. 3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Afyon.
Kılıç, H., Yılmaz, Z., Doğan, O., & Dönmez, P. (2016). Örüntüyü keşfetmek ya da keşfedememek. 12. Ulusal Fen ve Matematik Öğretimi Sempozyumu, Trabzon.
Doğan, O., & Dönmez, P. (2016). Gerçekçi Matematik Eğitiminin Ortaokul 7.Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeler Konusundaki Başarılarına Etkisi. 12. Ulusal Fen ve Matematik Öğretimi Sempozyumu, Trabzon
Kılıç, H., & Doğan, O. (2016). Soyut kavramlar için somut örnekler: Evimizden ülkemize matematik. I. Matematik Öğretiminde Örnek Uygulamalar Konferansı, Ankara.
Doğan, O. (2016). Varyans ve Standart Sapma Kavramlarının Öğretiminde Excel Kullanımı. I. Matematik Öğretiminde Örnek Uygulamalar Konferansı, Ankara.
Doğan, O. (2014). Kültürel Sermaye ve Matematik Eğitimi. 23.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 4 – 6 Eylül 2014
Doğan, O. (2014). Matematiğe Ulaşmada Sosyal, Kültürel Ve Cinsiyete Bağlı Engeller Ve Bir Alternatif Olarak Eleştirel Matematik Eğitimi. 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11-14 Eylül 2014.
Doğan, O. Haser, Ç. (2014). İlköğretim Matematik Eğitiminde Cinsiyetçilik: Eğitim Programı, Ders Kitapları, Sınıf Ortamı ve Öğretmen Görüşleri. 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11-14 Eylül 2014.
Doğan, O. Haser, Ç. (2012). Neo-liberal eğitim politikalarının ilköğretim matematik ders kitaplarına yansımaları. Kamusal Eğitim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 4 – 6 Ekim 2012.
Doğan, O., Cakiroglu, E. & Haser, C. (2008). 6. sınıf matematik derslerindeki öğretim uygulamalarının yapısı üzerine bir çalışma. 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 – 29 Ağustos 2008.
Doğan, O., Işıksal, M., Kurt, G., Çakıroğlu, E. (2006). Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Epistemolojik Kavramlamaları. 7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 – 9 Eylül 2006.