ÖZGEÇMİŞ
1. Adı Soyadı: Mehmet Cem Akköse
2. Doğum Tarihi: 22.02.1978
3. Unvanı: Dr.
4. Öğrenim Durumu:
Derece
|
Alan
|
Üniversite
|
Yıl
|
Lisans
|
Biyoloji Öğretmenliği
|
Marmara Üniversitesi
|
2001
|
Y. Lisans
|
Özel Eğitim
|
Anadolu Üniversitesi
|
2008
|
Doktora
|
Özel Eğitim
|
Anadolu Üniversitesi
|
2019
|
5. Akademik Unvanlar:
Yardımcı Doçentlik Tarihi : 18.03.2019
Doçentlik Tarihi :
Profesörlük Tarihi :
6. Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
6.1. Yüksek Lisans Tezleri
6.2. Doktora Tezleri
7. Yayınlar
7.1. Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI & SSCI & Arts and Humanities)
7.2. Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
Koparan, C., Ardıç, A., Hünler, O. S., & Akköse M. C. (2016). Otizm spektrum bozukluğu ile Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu arasındaki ilişkinin regresyon analizi ile incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 547-561.
Koch, K. R., Ozdemir, O., Akkose, M. C. (2014). Enhancing Early Intervention Services for Children with Special Needs in the Middle East: A Turkish Initiative. International Journal of Early Childhood Special Education, 6(1), 143-150.
7.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler
Akköse, M. C., Diken, İ. H., & Ardıç, A. (2013). Qualitative research on the determination of the needs of families of children with cerebral palsy. 2013 Regional Conference "Early Intervention to Promote Child Development and Mental Health: From Institutional Care to Family Environment", St. Petersburg, Russia.
Akkose, M. C. (2014). Special Education Program with iPad in motor skills. Oral presentation. Apple Accessibility Summit, Berlin, Germany.
7.4. Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
7.5. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
7.6. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
Akköse, M. C., ve Sonat, K. (2014). Özel Eğitimde iPad Kullanımı. 5. Uluslararası 'Cerebral Palsy' ve Gelişimsel Bozukluklar Kongresi, İstanbul, Türkiye.
Akköse, M. C. (2013). Özürlü Eğitiminin (Özel Eğitim) Planlanmasındaki Sınırlılıklarımız. 23. Ulusal Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Kongresi, Edirne, Türkiye.
Akköse, M. C., Özdemir, O., ve Diken, İ. H. (2010). Erken çocuklukta özel eğitimde ilişki temelli uygulamalara ilişkin çalışmaların gözden geçirilmesi. 20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye.
Akköse, M. C., ve Gürsel, O. (2008). Gelişimsel Yetersizlik Gösteren Çocuklara Mutfak Araç İsimlerinin Öğretiminde Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği: Çoklu Örnekler Yaklaşımı Uygulaması. 18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye.
7.7. Diğer yayınlar
Akköse, M. C. (2014) “Kişiliğin Biyolojik Temelleri”. Bireysel Farklılıklar, (Ed. A. Ardıç). Ankara: Vize Yayıncılık.
ÖRAV Uzman Eğitimcileri, Öğretmenin Sınırı Yok Projesi Öğrenen Lider Öğretmen Programı Katılımcı Klasörü, 2009, Öğretmen Akademisi Vakfı.
ÖRAV Uzman Eğitimcileri, Öğretmenin Sınırı Yok Projesi Öğrenen Lider Öğretmen Programı Eğitimci Kılavuzu, 2009, Öğretmen Akademisi Vakfı.
Akköse, M. C. (2013). Kaynaştırma Kimin İçin? Hürriyet Eğitim Portalı. http://www.hurriyet.com.tr/egitim/23257456.asp
8. Projeler
9. İdari Görevler
10. Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler
11. Ödüller
12. Son iki yılda verdiğiniz lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler için aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Akademik Yıl
|
Dönem
|
Dersin Adı
|
Haftalık Saati
|
Öğrenci Sayısı
|
Teorik
|
Uygulama
|
2018-2019
|
Güz
|
Özel Eğitimde Bütünleştirme
|
2
|
|
30
|
Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması
|
2
|
8
|
30
|
İlkbahar
|
Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi
|
3
|
|
30
|
Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi
|
1
|
4
|
30
|
|
Güz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İlkbahar
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Not: Açılmışsa, yaz döneminde verilen dersler de tabloya ilave edilecektir.