Skip to main content

Elementary Mathematics Education Program Research and Project

A TUBITAK project (Grant no: 215K049) titled as “A University-School Collaboration Model for Promoting Pre-service Teachers’ Pedagogical Content Knowledge about Students” has been carried out in the department by Assoc. Prof. Hulya Kilic and Assist. Prof.  Oguzhan Dogan between 2016 and 2018. The findings of the project has been shared by academicians and teachers in the form of journal articles, conference proposals and workshops.

TitleYearTypeAuthorsJournal / Conference / Book
Matematik başarısını destekleyici fırsatlar2023Conference Paper (National)Hülya Kılıç, Oğuzhan Doğan & Ayşegül Kılıç6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu
Elektronik tablo uygulamalarının öğretmen adaylarının matematiksel modelleme süreçlerine etkileri2023Conference Paper (National)Oğuzhan Doğan & Hülya Kılıç6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu
The inconsistency between curricular expectations and assessment results2023Conference Paper (International)Hülya Kılıç, Oğuzhan Doğan & Ayşegül KılıçCERME 13
“New generation” barrier for low SES students: Non-routine problems in mathematics2023Conference Paper (International)Oğuzhan Doğan, Hülya Kılıç & Ayşegül KılıçCERME 13
Ortaokul Öğrencileri İçin Beceri Temelli Sorulara Yönelik Görüşler Ölçeği Geliştirme2023Conference Paper (National)Gönül Erhan, Oğuzhan Doğan, Çiğdem Haser15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Preservice mathematics teachers’ noticing in action and in reflection2022Article (International)Hülya Kılıç & Oğuzhan DoğanInternational Journal of Science and Mathematics Education
Tracing students’ mathematics learning loss during school closures2022Article (International)Çiğdem Haser, Oğuzhan Doğan, Gönül ErhanInternational Journal of Educational Development
Eleştirel Matematik Eğitimi: Pandemi Sonrası Matematik Sınıfı için Alternatifler2022Article (National)Oğuzhan DoğanMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Acil Uzaktan Eğitimde Eşitsizlik Aracısı Olarak Teknoloji2021Conference Paper (International)Oğuzhan Doğan, Çiğdem Haser, Gönül ErhanUluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-5
Acil Uzaktan Eğitimde Matematik Öğrenme Kaybının Sebepleri2021Conference Paper (National)Çiğdem Haser, Oğuzhan Doğan, Gönül Erhan14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Fakülte - okul işbirliği modelinin matematik öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgisine etkisi2020Article (National)Hülya Kılıç & Oğuzhan DoğanOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Learning and teaching with preservice teachers: An action research for modelling and building faculty-school collaboration2020Article (National)Oğuzhan Doğan & Hülya Kılıçİlköğretim Online
Etkinlik temelli öğretimde öğrencilerin düşüncelerinin değerlendirilmesi2020Book Chapter (National)Hülya Kılıç & Oğuzhan DoğanMatematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları
Matematik öğrenme fırsatları: Fark etme ve harekete geçme2019Article (International)Oğuzhan Doğan & Hülya KılıçEğitim ve Bilim
Preservice teachers’ noticing of mathematical opportunities2019Conference Paper (International)Hülya Kılıç, Oğuzhan Doğan, Nil Arabacı & Sena Simay TunCERME 11
Öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgisini ve fark etme becerisini tasarladıkları etkinlikler yoluyla anlamak2019Conference Paper (National)Hülya Kılıç & Oğuzhan Doğan4. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu
A Farewell to Mathematics: A Personal Choice or Social Exclusion2019Conference Paper (National)Oğuzhan DoğanCERME 11

TitleYearSponsorPositionParticipant
Öğretmen Adaylarının Öğrenciye İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi İçin Fakülte-Okul İşbirliği Modeli Projesi, Yeditepe Üniversitesi2016-2018TUBİTAK-215K049Principal InvestigatorProf. Dr. Hülya Kılıç
Öğretmen Adaylarının Öğrenciye İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi İçin Fakülte-Okul İşbirliği Modeli Projesi, Yeditepe Üniversitesi2016-2018TUBİTAK-215K049ResearcherDoç. Dr. Oğuzhan Doğan
First Five Years of Mathematics Teachers (FIRSTMATH)2014-2016Michigan State University (Boğaziçi Üniversitesi BAP-14D03P1)ResearcherProf. Dr. Hülya Kılıç