Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü öğretim üyeleri Prof. Dr. Hülya Kılıç ve Doç. Dr. Oğuzhan Doğan tarafından 2016-2018 yılları arasında TÜBİTAK destekli, 215K049 numaralı “Öğretmen Adaylarının Öğrenciye İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi İçin Fakülte-Okul İşbirliği Modeli” başlıklı bir proje yürütülmüştür. Öğretim üyeleri ve matematik öğretmenin gözetiminde ortaokullarda verilen seçmeli Matematik Uygulamaları dersinin öğretmen adayları tarafından yürütülmesini esas alan Fakülte-Okul İşbirliği Modeli, öğretmen adaylarına, teorik bilgiyi uygulamaya geçirme, öğrencilerin matematiksel gelişimini destekleyecek yöntemleri geliştirip uygulama, kendini değerlendirme ve geliştirme fırsatı sunmaktadır. Böyle bir çalışma öğretmen adaylarının son sınıftaki stajlarını daha verimli ve etkili bir şekilde gerçekleştirmelerini de sağlamaktadır.
Proje kapsamında yapılan çalışmalardan elde edilen sonuçlar makale, bildiri ve çalıştay yolu ile akademisyen ve öğretmenlerle paylaşılmıştır.
Araştırmalar
ARAŞTIRMALAR |
||||
Başlık |
Yıl |
Türü |
Yazar |
Dergi / Konferans / Kitap |
Matematik başarısını destekleyici fırsatlar | 2023 | Bildiri (Ulusal) | Hülya Kılıç, Oğuzhan Doğan & Ayşegül Kılıç | 6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu |
Elektronik tablo uygulamalarının öğretmen adaylarının matematiksel modelleme süreçlerine etkileri | 2023 | Bildiri (Ulusal) | Oğuzhan Doğan & Hülya Kılıç | 6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu |
The inconsistency between curricular expectations and assessment results | 2023 | Bildiri (Uluslararası) | Hülya Kılıç, Oğuzhan Doğan & Ayşegül Kılıç | The 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13) |
“New generation” barrier for low SES students: Non-routine problems in mathematics | 2023 | Bildiri (Uluslararası) | Oğuzhan Doğan, Hülya Kılıç & Ayşegül Kılıç | The 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13) |
Ortaokul Öğrencileri İçin Beceri Temelli Sorulara Yönelik Görüşler Ölçeği Geliştirme: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması | 2023 | Bildiri (Ulusal) | Gönül Erhan, Oğuzhan Doğan, Çiğdem Haser | 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi |
Preservice mathematics teachers’ noticing in action and in reflection | 2022 | Makale (Uluslararası) | Hülya Kılıç & Oğuzhan Doğan | International Journal of Science and Mathematics Education |
Tracing students’ mathematics learning loss during school closures in teachers’ self-reported practices | 2022 | Makale (Uluslararası) | Çiğdem Haser, Oğuzhan Doğan, Gönül Erhan | International Journal of Educational Development |
Eleştirel Matematik Eğitimi: Pandemi Sonrası Matematik Sınıfı için Alternatifler | 2022 | Makale (Ulusal) | Oğuzhan Doğan | Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Acil Uzaktan Eğitimde Eşitsizlik Aracısı Olarak Teknoloji | 2021 | Bildiri (Uluslararası) | Oğuzhan Doğan, Çiğdem Haser, Gönül Erhan | Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-5 |
Acil Uzaktan Eğitimde Matematik Öğrenme Kaybının Sebepleri | 2021 | Bildiri (Ulusal) | Çiğdem Haser, Oğuzhan Doğan, Gönül Erhan | 14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi |
Fakülte - okul işbirliği modelinin matematik öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgisine etkisi | 2020 | Makale (Ulusal) | Hülya Kılıç & Oğuzhan Doğan | Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Learning and teaching with preservice teachers: An action research for modelling and building faculty-school collaboration | 2020 | Makale (Ulusal) | Oğuzhan Doğan & Hülya Kılıç | İlköğretim Online |
Etkinlik temelli öğretimde öğrencilerin düşüncelerinin değerlendirilmesi | 2020 | Kitap Bölümü (Ulusal) | Hülya Kılıç & Oğuzhan Doğan | Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları |
Matematik öğrenme fırsatları: Fark etme ve harekete geçme | 2019 | Makale (Uluslararası) | Oğuzhan Doğan & Hülya Kılıç | Eğitim ve Bilim |
Preservice teachers’ noticing of mathematical opportunities | 2019 | Bildiri (Uluslararası) | Hülya Kılıç, Oğuzhan Doğan, Nil Arabacı & Sena Simay Tun | The 11th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 11) |
Öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgisini ve fark etme becerisini tasarladıkları etkinlikler yoluyla anlamak | 2019 | Bildiri (Ulusal) | Hülya Kılıç & Oğuzhan Doğan | 4. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu |
A Farewell to Mathematics: A Personal Choice or Social Exclusion | 2019 | Bildiri (Uluslararası) | Oğuzhan Doğan | The 11th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 11) |
Projeler
PROJELER |
||||
Proje |
Yıl |
Proje Ortakları |
Görev |
Projeyi Gerçekleştiren |
Öğretmen Adaylarının Öğrenciye İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi İçin Fakülte-Okul İşbirliği Modeli Projesi, Yeditepe Üniversitesi | 2016-2018 | TUBİTAK-215K049 | Yürütücü | Prof. Dr. Hülya Kılıç |
Öğretmen Adaylarının Öğrenciye İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi İçin Fakülte-Okul İşbirliği Modeli Projesi, Yeditepe Üniversitesi | 2016-2018 | TUBİTAK-215K049 | Araştırmacı | Doç. Dr. Oğuzhan Doğan |
First Five Years of Mathematics Teachers (FIRSTMATH) | 2014-2016 | Michigan State University (Boğaziçi Üniversitesi BAP-14D03P1) | Araştırmacı | Prof. Dr. Hülya Kılıç |