Ana içeriğe atla

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı Araştırma ve Proje

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü öğretim üyeleri Prof. Dr. Hülya Kılıç ve Doç. Dr. Oğuzhan Doğan tarafından 2016-2018 yılları arasında TÜBİTAK destekli, 215K049 numaralı “Öğretmen Adaylarının Öğrenciye İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi İçin Fakülte-Okul İşbirliği Modeli” başlıklı bir proje yürütülmüştür. Öğretim üyeleri ve matematik öğretmenin gözetiminde ortaokullarda verilen seçmeli Matematik Uygulamaları dersinin öğretmen adayları tarafından yürütülmesini esas alan Fakülte-Okul İşbirliği Modeli, öğretmen adaylarına, teorik bilgiyi uygulamaya geçirme, öğrencilerin matematiksel gelişimini destekleyecek yöntemleri geliştirip uygulama, kendini değerlendirme ve geliştirme fırsatı sunmaktadır. Böyle bir çalışma öğretmen adaylarının son sınıftaki stajlarını daha verimli ve etkili bir şekilde gerçekleştirmelerini de sağlamaktadır.

Proje kapsamında yapılan çalışmalardan elde edilen sonuçlar makale, bildiri ve çalıştay yolu ile akademisyen ve öğretmenlerle paylaşılmıştır.

Başlık

Yıl

Türü

Yazar

Dergi / Konferans / Kitap
Matematik başarısını destekleyici fırsatlar2023Bildiri (Ulusal)Hülya Kılıç, Oğuzhan Doğan & Ayşegül Kılıç6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu
Elektronik tablo uygulamalarının öğretmen adaylarının matematiksel modelleme süreçlerine etkileri2023Bildiri (Ulusal)Oğuzhan Doğan & Hülya Kılıç6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu
The inconsistency between curricular expectations and assessment results2023Bildiri (Uluslararası)Hülya Kılıç, Oğuzhan Doğan & Ayşegül KılıçThe 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13)
“New generation” barrier for low SES students: Non-routine problems in mathematics2023Bildiri (Uluslararası)Oğuzhan Doğan, Hülya Kılıç & Ayşegül KılıçThe 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13)
Ortaokul Öğrencileri İçin Beceri Temelli Sorulara Yönelik Görüşler Ölçeği Geliştirme: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması2023Bildiri (Ulusal)Gönül Erhan, Oğuzhan Doğan, Çiğdem Haser15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Preservice mathematics teachers’ noticing in action and in reflection2022Makale (Uluslararası)Hülya Kılıç & Oğuzhan DoğanInternational Journal of Science and Mathematics Education
Tracing students’ mathematics learning loss during school closures in teachers’ self-reported practices2022Makale (Uluslararası)Çiğdem Haser, Oğuzhan Doğan, Gönül ErhanInternational Journal of Educational Development
Eleştirel Matematik Eğitimi: Pandemi Sonrası Matematik Sınıfı için Alternatifler2022Makale (Ulusal)Oğuzhan DoğanMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Acil Uzaktan Eğitimde Eşitsizlik Aracısı Olarak Teknoloji2021Bildiri (Uluslararası)Oğuzhan Doğan, Çiğdem Haser, Gönül ErhanUluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-5
Acil Uzaktan Eğitimde Matematik Öğrenme Kaybının Sebepleri2021Bildiri (Ulusal)Çiğdem Haser, Oğuzhan Doğan, Gönül Erhan14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Fakülte - okul işbirliği modelinin matematik öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgisine etkisi2020Makale (Ulusal)Hülya Kılıç & Oğuzhan DoğanOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Learning and teaching with preservice teachers: An action research for modelling and building faculty-school collaboration2020Makale (Ulusal)Oğuzhan Doğan & Hülya Kılıçİlköğretim Online
Etkinlik temelli öğretimde öğrencilerin düşüncelerinin değerlendirilmesi2020Kitap Bölümü (Ulusal)Hülya Kılıç & Oğuzhan DoğanMatematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları
Matematik öğrenme fırsatları: Fark etme ve harekete geçme2019Makale (Uluslararası)Oğuzhan Doğan & Hülya KılıçEğitim ve Bilim
Preservice teachers’ noticing of mathematical opportunities2019Bildiri (Uluslararası)Hülya Kılıç, Oğuzhan Doğan, Nil Arabacı & Sena Simay TunThe 11th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 11)
Öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgisini ve fark etme becerisini tasarladıkları etkinlikler yoluyla anlamak2019Bildiri (Ulusal)Hülya Kılıç & Oğuzhan Doğan4. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu
A Farewell to Mathematics: A Personal Choice or Social Exclusion2019Bildiri (Uluslararası)Oğuzhan DoğanThe 11th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 11)

Proje

Yıl

Proje Ortakları

Görev

Projeyi Gerçekleştiren
Öğretmen Adaylarının Öğrenciye İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi İçin Fakülte-Okul İşbirliği Modeli Projesi, Yeditepe Üniversitesi 2016-2018TUBİTAK-215K049YürütücüProf. Dr. Hülya Kılıç
Öğretmen Adaylarının Öğrenciye İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi İçin Fakülte-Okul İşbirliği Modeli Projesi, Yeditepe Üniversitesi 2016-2018TUBİTAK-215K049AraştırmacıDoç. Dr. Oğuzhan Doğan 
First Five Years of Mathematics Teachers (FIRSTMATH2014-2016Michigan State University (Boğaziçi Üniversitesi BAP-14D03P1)AraştırmacıProf. Dr. Hülya Kılıç