Ana içeriğe atla

Kitaplarımız

Need for a New Paradigm in Education

From the Newtonian Paradigm to the Quantum Paradigm

 

Need for a New Paradigm in Education kitabına fakültemiz öğretim üyeleri Prof. Dr. Yelkin Diker Coşkun ve Duygu Öztekin "New Realities of Adult Education: A Futuristic View" başlıklı bölümle, Dr. Öğr. Üyesi Evrim Eveyik Aydın ve Dr. Öğr. Üyesi Ece Genç Yöntem "Reflective Practices and Teacher Research for Pre-service Teachers' Professional Development in Language Teacher Education" başlıklı bölümle katkı sağlamışlardır. Hocalarımıza kitapta geçen emekleri ve katkıları için teşekkür ederiz.

Need for a New Paradigm in Education

Eğitim Teknolojileri Okumaları 2024

 

Eğitim Teknolojileri Okumaları (2024) kitabına fakültemiz öğretim üyeleri Prof. Dr. Yelkin Diker Coşkun ve Dr. Öğr. Üyesi Meltem İpek Öner "Hibrit Zeka ve Eğitim: Geleceğin Öğrenme Ortamları" başlıklı bölümle, Prof. Dr. Gonca Kızılkaya Cumaoğlu ve Arş. Gör. Melih Kamarat "Öğretim Materyali Geliştirme Yetkinliğinde Yapay Zeka Araçları ile WEB 2.0 Araçlarının Karşılaştırması" başlıklı bölümle katkı sağlamışlardır. Hocalarımıza kitapta geçen emekleri ve katkıları için teşekkür ederiz.

 

Eğitim Teknolojileri Okumaları 2024

CUMHURİYET'İN İLK YÜZYILINDA EĞİTİM

KURUMLAR, ETKİNLİKLER ve ÖĞRETİM

 

Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri tarafından Cumhuriyetimizin 100. yılına armağan olarak hazırlanan bu kitap, 100 yılda eğitimi, kurumlar, etkinlikler ve öğretim bağlamında ele almaktadır. Kitap, zorlu şartlar altında kurulan Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk yıllarında eğitimin durumuna, milli eğitim sistemimizin temelini oluşturan reform hareketlerine ve toplumsal değişime, Köy Enstitüleri gibi Cumhuriyet tarihine iz bırakan kurumlara, okul etkinliklerine ve bayramlarımıza yer vermektedir.

 

Kitap ayrıca, birinci yüzyıldan ikinci yüzyıla matematik eğitimini, ruh sağlığı hizmetlerinin dünü, bugünü ve yarınını ve eğitim teknolojilerinin 100 yılda kara tahtadan yapay zekaya akıl almaz hızla gelişen evrimini aktarırken, Türkiye'de öğretmen eğitimine ilişkin konuları ve önerileri de okuyucuya sunmaktadır. Cumhuriyetimizin ilk yüzyılında eğitimde bize ışık tutan değerlerimizin ve iyi örneklerin bundan sonraki yüzyıllarda da bize rehberlik etmesi, bu kitabın yazarlarının ortak arzusudur.

 

Editörlüğünü Dr. Öğr. Üyesi Evrim Eveyik Aydın'ın yaptığı, yazarlığında Prof. Dr. Ayşe Münire Erden, Dr. Öğr. Üyesi Onur Seçkin, Prof. Dr. Yelkin Diker Coşkun, Öğr. Gör. Esra Yalçın, Prof. Dr. Nilüfer Şehriban Özabacı, Doç. Dr. Oğuzhan Doğan, Dr. Öğr. Üyesi Meltem İpek Öner'in yer aldığı ve fakültemizden katkı sağlayan diğer tüm hocalarımıza kitapta geçen emekleri ve katkıları içinde ayrıca teşekkür ederiz.

 

CUMHURİYET'İN İLK YÜZYILINDA EĞİTİM

 

CUMHURİYET'İN İLK YÜZYILINDA EĞİTİM -2

ORHUN YAZITLARI

 

Orhun vadisi Türk edebiyatının yazılmaya başlandığı yerdir. İlteriş Kağan'ın oğulları, II. Köktürk kağanlarından Bilge Kağan ile onun askerî dehaya sahip kardeşi Kül Tigin'in anıt mezarları Orhun vadisinde; II. Köktürk Kağanlığı'nın kuruluşundan itibaren devlet aklının temsilcisi olan baş vezir Bilge Tonyukuk'un yazıtları ise bu vadinin yaklaşık 360 km doğusunda yer alan Bayın Çokto bölgesinde bulunur. Bu yazıtlara kazınan sözler sadakatin, vefanın ve yüzyılları aşan bir bilgeliğin kadim yadigârları olmanın çok ötesine geçmiş, 1300 yıllık Türk edebiyatının başlangıç metinleri hâline gelmiştir. Doğu Türkistan'dan Gagavuzya'ya Türkçe yazılan bütün coğrafyalarda Türkçe için sorulan bütün başlangıç soruları hep bu sözlerde aranacak ve bu sözlerin kazınmasıyla başlayan 1300 yıllık bu macerada cevaplarını bulacaktır. Duygu Yavuz Öz ve Burcu Kaya'nın titiz çalışmaları ile hazırlanan Orhun Yazıtları (edisyon kritikli yayın), Türk edebiyatının başlangıç metinleri ile ilk defa tanışacak her yaştan okur için orijinal kayıtları Türkiye Türkçesi ile karşılaştırarak okuyabilecekleri, iyi tasarlanmış, nitelikli bir kitap. Bu titiz ve çok emek verilmiş çalışmanın en ayırt edici özelliği ise daha önceki yayınların okuma önerilerini karşılaştırarak 4000'den fazla dipnotta serimleyen bir edisyon kritik olması ve Kül Tigin Yazıtı batı yüzündeki Çince metnin Ahmet Taşağıl tarafından yapılmış çevirisini içermesi. Türk dili alanında çalışan araştırmacıların, Türkolog adaylarının, her alandan Türk edebiyatı uzmanlarının ve bütün dünyadaki Türk edebiyatı okurlarının bu büyük emekten ziyadesiyle faydalanacaklarını düşünüyoruz.

 

ORHUN YAZITLARI

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ

KURAMSAL YAKLAŞIM ve UYGULAMALAR

 

Bir yandan robotlar, yapay zekâ, üç boyutlu yazıcılar; diğer yandan devasa bilgi yığınlarının veri analizleri ile ayıklanıp düzenlenmesi ve verilerin bulutta saklanması… Dijital çağ, günümüz ve geleceğimize ait değerleri, şaşırtıcı ölçüde şekillendirmekte ve dönüştürmektedir. Günümüze birçok mesleğin yeniden şekillendiğini, bilişim ve teknoloji ile doğrudan bağlantılı yeni mesleklerin değerinin her geçen gün arttığını ve geleceğin mesleklerinin bu bağlamda âdeta “bulut”ta şekillendiğini görüyoruz.

 

Günümüzde popüler olarak duymakta olduğumuz, Almanya kökenli Endüstri 4.0 ve Japonya kökenli Toplum 5.0 yaklaşımları, Eğitim 4.0, İnternet 4.0 ve Web 5.0 gibi tanımlamalar bu bağlamda oluşmuş yeni paradigma ve açılımlardır. Bu yeni kavramlar, küresel anlamda bilinmesi gereken yeni değerlerdir. Bu yeni değerler, yeni beklenti ve yeni pazarları oluşturmaktadır. Dijital dönüşüm içinde ifade edilen bu popülist kavramların kapsam, anlam ve değerini bizlere en iyi anlatacak olan kuşkusuz öğretmenlerdir.

 

Bu kitap, “bulut”ta şekillenmekte olan yeni paradigmaları, bunların altyapısını ve temel dinamiklerini özellikle öğretmen adaylarına açıklayabilmek için hazırlanmıştır. Öğretmen adayları dışında “Bilişim Teknolojileri” alanına genel bir bütün olarak bakmak isteyen kişiler için de bu çalışmanın yararlı bir eğitim kaynağı olacağını düşünmekteyiz.

 

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ

OKUL BAŞARISININ SINIRLARI

ZEKA ve ÖZ DÜZENLEME

 

Her çocuğun doğuştan getirdiği mizacı, yetenekleri vardır ve biriciktir. Her çocuk bize gelen kocaman bir hediye paketidir. Bu hediye paketi istediğimiz özellikleri de hiç beklemediğimiz sürprizleri de beraberinde getirir. İyi ve kötü yönleriyle o bizim çocuğumuzdur. İyi anne-baba olmanın ilk şartı da gelen hediye paketini iyisiyle, kötüsüyle olduğu gibi kabul etmektir.

 

Umarız bu kitabı okuyan anne-babalar, çocuklarını daha iyi tanıyabilir, onların sınırlarını anlayabilir ve onlara hem ihtiyaç duydukları kadar hem de ihtiyaç duydukları şekilde yardım edebilirler.

 

OKUL BAŞARISININ SINIRLARI

Eğitimciler ve Ebeveynler İçin Kriz Zamanlarında Eğitim

 

Son yıllarda yaşanılan iklim krizi ve ilişkili çevre felaketleri, ekolojik felaketler, deprem ve sel gibi doğal afetler, salgın hastalıklar, sosyal krizler eğitimi çok yönlü̈ etkilemekte. Krizler etkili bir şekilde yönetilmediği taktirde toplumda geri dönülmez değişimler ve izler yaratabilir. Kriz durumlarının engellenmesi her zaman mümkün olmayabilir ancak krizin olumsuz etkilerini azaltmak mümkün. Krizi iyi yönetebilmek ve etkilerini azaltabilmek için eğitimcilerin ve ebeveynlerin bu konudaki yeterliliklerini geliştirmeleri ve krizi yönetme becerisi kazanmaları daha fazla önem kazandı.

 

“Eğitimciler ve Ebeveynler İçin Kriz Zamanlarında Eğitim” kitabının ülkemizde ve dünyada hiç yaşanmamasını istediğimiz zor zamanlar ve sonrasında eğitimci ve ebeveynler için verimli bir kaynak olması ve çocuk ve gençlerimizin tüm gelişim alanlarında olumlu desteklenmesine katkı sunması tüm yazarların ortak dileğidir.

 

Eğitimciler ve Ebeveynler İçin Kriz Zamanlarında Eğitim

Prof. Dr. Ayşe S. Akyel’e Öğrencilerinden Armağan Kitap

Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmeni Eğitimi Üzerine Araştırmalar

 

Kitabımıza İngiliz Dili Eğitimi alanında uzman olan değerli Prof. Dr. Ayşe S. Akyel’in yetiştirmiş olduğu akademisyenler, alandaki güncel konuları irdeledikleri yeni çalışmalarının birer ürünü olan araştırma yazıları ve/veya kendisi ile ilgili anılarıyla katkıda bulunmuşlardır.

Bu kitap, dünün öğrencileri, bugünün değerli ve vefalı akademisyenlerinin “Hocaların Hocasına” bir armağanıdır.

 

Prof. Dr. Ayşe S. Akyel’e Öğrencilerinden Armağan Kitap

Aile Danışmanlığı
Kuram ve Uygulamalara Genel Bakış

 

Ülkemizde “Aile Danışması” konusundaki kaynaklarda oldukça sınırlıdır. Bu kitap “Aile Danışmanı “ olmak isteyen adaylara ve konu ile ilgilenen psikolojik danışmanlar, psikologlar, vs. aile sistemini daha iyi anlamalarına, bu konudaki kuram ve uygulamalar hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olmak amacıyla yazılmıştır. Aile Danışması kuram ve uygulamalara genel bir bakış içeren bu kitap, Aile; Bir Sistem Olarak Aile; Aile Yaşam Döngüsü; Aile Terapisine Giriş; Bowen Aile Terapisi; Yapısal Aile Terapisi; Yaşantısal / İnsancıl Aile Terapisi; Sistemik Aile Terapisi; Bilişsel Davranışçı Aile Terapisi; Depresyon, Yeme Bozuklukları, Panik Atak Bozuklukları Gibi Özel Durumlarda Aile Terapisi Uygulamaları; Aile danışmasında bir müdahale planı örneği olmak üzere 11 bölümden oluşmaktadır.

 

Aile Danışmanlığı

Evlilik ve Yakın İlişkiler

 

İnsan yanlız yaşamaktan çok birlikte yaşamaya yatkın bir varlıktır. Sevmek, sevilmek, değerli olduğuna dair mesajlar almak, birinin hayatında olması ile ilgili mutluluk birey için en önemli hayatta kalma nedenlerindendir.

Yakın ve romantik ilişkiler ile kişi hoş duygular yaşama ve yaşatma ihtiyacını karşılar. Evlilik ile ilişkilerini uzun süreli ve daha güvenli bir hâle getirirler.

Bireyin hayatında bu derece önemli olan yakın ilişki ve evlilik yaşantılarını ve bu süreçte yaşananları inceleyen bu kitabın ilişkilerini anlamaya çalışanlar, çiftler, aileler, psikolog, psikolojik danışmanlar, psikoterapistler, aile danışmanları gibi birey-aile ve çift ile çalışan profesyoneller için önemli bir kaynak olacağına inanmaktayız.
 

Sağlıklı mutlu ilişkiler, keyifli okumalar...

 

Evlilik ve Yakın İlişkiler

Uygulamalı Davranış Analizi

 

Uygulamalı davranış analizi, sosyal olarak önemli davranışları ve bu davranışların çevre tarafından nasıl şekillendiğini açıklayan bir bilim dalıdır. Öğrenme ilkelerine dayalı olarak davranışların nasıl öğrenileceğine ve değiştirileceğine odaklanır. Dolayısıyla, yalnızca eğitim ortamlarında değil ev, okul, iş yeri ya da toplumsal ortamlar gibi pek çok ortamda ve günlük yaşamın her anında davranış değişikliği sağlama konusunda anne-babalara, öğretmenlere ya da terapistlere yol göstericidir. Bu doğrultuda, yazılan bu kitabın başta özel eğitim, psikoloji, rehberlik ve sosyal hizmetler olmak üzere, uygulamalı davranış analizinin kullanıldığı pek çok disiplinden okuyucuya hitap edeceği ve günlük yaşam içinde karşılaşılan sorunların büyük bir bölümünün çözümünde işe yarayacağı düşünülmektedir.

 

Ayrıca bu kitabın, uygulamalı davranış analizine ilişkin ülkemizdeki geleneksel bakıştan farklı olarak hedef davranışların tanımlanması, davranışların işlevlerinin belirlenmesi ve öncüllere dayalı uygulamaların öne çıkarılması gibi açılardan okuyuculara yeni bir bakış açısı kazandırmada da katkı sağlayacağı umulmaktadır. Herkesin içinde kendinden birer parça bulabileceği bu kitabın, okuyucuların yaşamında bir parça da olsa olumlu değişiklikler sağlaması dileğiyle…

 

Uygulamalı Davranış Analizi

Eleştirel Düşün: Öğren, Sorgula, Üret

 

Eğitim Fakültesi öğretim üyelerinin katkılarıyla hazırlanan Eleştirel Düşün: Öğret, Sorgula, Üret, Yeditepe Üniversitesi Yayınevi etiketiyle kitapçılardaki yerini aldı.

 

Dokuz bölümden oluşan kitap, yazarların kendi alanlarından getirdikleri sorunsalları “Eleştirel Düşünce” bağlamında tartıştıkları, başta orta ve yükseköğretim öğrencileri olmak üzere, konu ile ilgili bütün okurlara hitap edecek şekilde yazılmış yazıları içeriyor.İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı öğretim üyesi Dr. Hülya Kılıç’ın editörlüğünde hazırlanan kitap, üniversitemiz Eğitim Fakültesi programlarındaki eleştirel “eğitim” nosyonunun, kamusal alana taşınması fikriyle ortaya çıktı. Fakültemiz dekanı Prof. Dr. Ayşe Akyel’in inisiyatifiyle, kitabın yazılma süreci hızla tamamlandı. Üniversitemiz yönetiminin ve Yeditepe Üniversitesi Yayınevi’nin desteğiyle somutlaşan bu öğretici çalışmanın, ilgiyle karşılaşacağını ümit ediyoruz.

 

Eleştirel Düşün: Öğren, Sorgula, Üret