• Türkçe
  • English
Course Code: 
Eden 405
Course Period: 
Spring
Course Type: 
Core
P: 
3
Lab: 
0
Credits: 
3
ECTS: 
5
Course Language: 
İngilizce
Course Coordinator: 
Course Assistants : 
Course Objectives: 
The main purpose of this course is to develop an awareness and appreciation of theory and practice in teaching English to young learners. In order to increase pre-service language teachers’ understanding of children’s second language development, it reviews current approaches to teaching EFL to young children, and provides them with practical ideas to plan for young learner classes and to develop and adapt age-appropriate materials.
Course Content: 

In this course, the students who understand the current theories of teaching English to young learners will translate the essence of a theory into practical applications for the classroom through microteachings. They will prepare a lesson plan with age appropriate materials to present to their peers. Then, they will self criticize their practices and receive feedback both from their peers and their instructors.

Course Methodology: 
1: Lecture, 2: Discussion, 3: Simulation, 4: Demonstration, 5: Problem solving, 6: Group work, 7: Drama, 8: Micro teaching
Course Evaluation Methods: 
A: Exam, B: Multiple choice, C: Gap filling, D: True false, E: Oral exam, F: Portfolio, G: Presentation, H: Project

Vertical Tabs

Course Learning Outcomes

Learning Outcomes  Program Outcomes Teaching Methods  Assessment Methods 
Students will learn current theories of teaching English to young learners. 2, 3, 4 2, 4, 8 A
Students will apply the theories and methods related to language learning in young children. 2, 3, 4 2, 4, 8 A, G
Students will prepare lessons plans to teach young learners.  2, 3, 4,  2, 4, 8 F, G
Students will find solutions to problems related to teaching English to young learners in the classroom. 2, 3, 4 2, 4, 8 A, G

Course Flow

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş  
2 Öğrenim ve gelişim  
3 Çocukların özellikleri ve ikinci dil edinimi  
4 Çocuklara dil becerilerinin öğretimi (Dinleme ve konuşma, okuma ve yazma, gramer, kelime)  
5 Drama ve hikaye okuma bazlı öğretim yöntemi

Dil becerilerinin ölçümü

 
6 Ara Sınav  
7 Mikro öğretim  
8 Mikro öğretim  
9 Mikro öğretim  
10 Mikro öğretim  
11 Mikro öğretim  
12 Mikro öğretim  
13 Mikro öğretim  
14 Mikro öğretim  
15 Final Sınavı  

Recommended Sources

KAYNAKLAR
Ders Notu Pinter, A. (2006).  Teaching Young Language Learners.  Oxford: OUP

Phillips, S. (2008).  Young Learners.  Oxford: OUP

Haznedar, B. & Uysal, H.H. (2013). Handbook for teaching foreign languages to young  learners in primary schools.  

Diğer Kaynaklar Web sources for activities: You can get inspired by the activities offered in these web sites. Direct adoption of the activies is not allowed! 

http://www.ihes.com/bcn/tt/yl-sites.html#

http://www.britishcouncil.org/kidsenglish

http://www.eslcafe.com/search/Kids/index.html

http://www.esl-galaxy.com/index.htm

http://www.eslkidsworld.com/

http://www.onestopenglish.com

http://www.songsforteaching.com

https://en.islcollective.com

Material Sharing

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Ders Kitabı
Ödevler Sınıf içi
Sınavlar Sınıf içi sınavı

Assessment

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Mikro öğretim

(Akran öğretimi + Ders planı + Öz değerlendirme raporu)

1 40

(21+15+4 puan)

Ara sınav 1 30
     
Toplam   70
Finalin Başarıya Oranı 1 30
Yıl içinin Başarıya Oranı   70
Toplam   100

Course’s Contribution to Program

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Teorik ve pratik dil terminolojisi ile İngiliz dilinin yapısal özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve buna göre dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmak.         X  
2 Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi olarak İngilizce'nin kuram, kural ve tekniklerinin bilgisine sahip olarak ve bunları değerlendirerek uygun dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmak                 X      
3 Öğrencilerin ihtiyaçlarına, dil yeterliliklerine, yaşlarına, zeka türlerine ve öğrenme tarzlarına göre uygun öğretim teknolojilerini kullanarak ders planları hazırlamak       X    
4 Hazır sınıf materyallerinin etkinliğini öğrencilerin yeterlilik düzeyleri, yaşları ve motivasyon düzeylerine göre değerlendirerek seçebilme, kullanabilme ve ders planları hazırlayabilme.       X    
5 İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek ve dili, yazılı ve sözlü formlar aracılığıyla bilgi bulma ve bilgiyi paylaşma düzeyinde kullanmak ve dili üretmek       X    
6 İngilizce eğitim ve öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanmak.         X  
7 Kısa öykü, şiir ve roman gibi İngilizce edebi eserleri tanımak ve bunları dil becerilerinin öğretiminde kullanmak.         X  
8 İngilizce öğretimi ile ilgili ölçme ve değerlendirme araç ve tekniklerini geçerlilik ve güvenirlik açısından değerlendirerek kullanmak.       X    
9 Bilimsel araştırma yöntemleri bilgisine sahip olma ve bunları okul ortamında kullanabilme ve hem akademik hem de bireysel olarak değerlendirmede kullanabilme becerisine sahip olmak.         X  
10 Öğretmen adayının alanına göre alanla ilgili pedagojik bilgi ve becerileri okul ortamında deneyimlemek ve mesleğin gerektirdiği kültürel ve etik sorumlulukları anlamak ve yerine getirmek.         X  

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 3 45
Mikro öğretimler 1 75     75
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     125
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5
Dersin AKTS Kredisi     5