• Türkçe
  • English
Course Code: 
EDEN 117
Course Period: 
Autumn
Course Type: 
Core
P: 
2
Lab: 
0
Credits: 
2
ECTS: 
3
Course Language: 
Türkçe
Courses given by: 
Course Assistants : 
Course Objectives: 
Bu dersin amacı farklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyallerinin ve konuşma öbeklerinin çözümlenmesini yapmak; ayrıca ses farklılıkları ve problemli seslerin ses bilimsel çeviri yazımı incelemek; üst düzey dinleme becerileri; sesli harfler, sessiz harfler, kelime vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerileri ve ses bilimsel çeviri yazım çalışmalarıdır.
Course Content: 

Farklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyallerinin ve konuşma öbeklerinin çözümlenmesi yapılır; ayrıca ses farklılıkları ve problemli seslerin ses bilimsel çeviri yazımı kapsanır; üst düzey dinleme becerileri; sesli harfler, sessiz harfler, kelime vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerileri ve ses bilimsel çeviri yazım çalışmaları yapılır.

Course Methodology: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Course Evaluation Methods: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Sunum, H: Proje

Vertical Tabs

Course Learning Outcomes

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1- Farklı yaş grupları ve farklı düzeyler için İngilizce dinleme ve konuşma becerilerinin öğretiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımları tanır. 3, 7, 8, 15, 11, 19 1,6,7,8 A,F,G
2- İngilizce dinleme ve konuşma becerilerinin öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini ayrıntılı inceler ve uygular. 3, 7, 8, 15,11, 19 1,6,7,8 A,F,G
3- Mikro-öğretim uygulamalarında bu becerilerin öğretimi için gereken teknikleri kendi ders planlarını hazırlamak için kullanır. 3, 7, 8, 15, 11,19 1,6,7,8 A,F,G
4- Hem kendi ders sunumunu, hem de akranlarının ders öğretimlerini değerlendirebilir. 3, 7, 8, 15, 11,19 1,6,7,8 A,F,G
5- Birleştirilmiş dil becerilerinin öğretimi için materyal uyarlar, ve bilgisayar ortamında geliştirir. 3, 7, 8, 15, 11,19 1,6,7,8 A,F,G

Course Flow

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ders Materyalleri
1 Dil becerilerinin öğretimi ve geliştirişmesi: Giriş   Ders Kitabı
2 Gerçek dinleme materyalleri  Ders Kitabı
3 Farklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyallerinin ve konuşma öbeklerinin çözümlenmesi Ders Kitabı
4 Ses farklılıkları ve problemli seslerin ses bilimsel çeviri yazımı Ders Kitabı
5 Üst düzey dinleme becerileri Ders Kitabı
6 Sesli harfler Ders Kitabı
7 Sessiz harfler Ders Kitabı
8     Fonolojik transkripsiyonlar Ders Kitabı
9 Kelime vurgusu ve tonlama Ders Kitabı
10 Kelimeler Ders Kitabı
11 Temel dinleme ve konuşma becerileri Ders Kitabı
12 Ses bilimsel çeviri yazım çalışmaları Ders Kitabı
13 Resmi ve gayri resmi konuşma Ders Kitabı
14 Sözlü sunumlar Ders Kitabı
    Ders Kitabı
15 Final sınavı  

Recommended Sources

KAYNAKLAR
Ders Notu   Derlenmiş Bildiriler
Diğer Kaynaklar PPP, reflection papers

Assessment

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ders içi konuşma aktiviteleri 14 20
Final: Oral sunumlar 1 80
     
     
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   80
Yıl içinin Başarıya Oranı   20
Toplam   100

Course’s Contribution to Program

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

 
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi  
1 2 3 4 5  
1 Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişine, ve eğitim ile ilgili kavramlara hakim olmak.     X      
2 Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi yaklaşımlarından yararlanabilmek.         X  
3 İngilizce eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel yöntemleri değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.         X  
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine, ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek ve kullanabilmek.   X        
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek.         X  
6 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek.   X        
7 İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek. X          
8 Dil becerilerini geliştirmek amacıyla özgün materyaller geliştirebilmek.     X      
9 Farklı yaş gruplarının dil öğrenme özelliklerinin farkında olmak ve dil öğretim yöntemlerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilmek         X  
10 İngilizce’yi yabancı dil olarak öğretme konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilmek ve uygulamak.   X        
11 İngilizce’yi bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek.         X  
12 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavramak ve uygulamak.     X      
13 Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak.         X  
14 Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak.       X    
15 Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek.         X  
16 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek.         X  
17 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak.   X        
18 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilmek, ve bu teorilerin ışığında dil öğretim metod ve yöntemlerini kullanmak.   X        
19 İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek.         X  

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Sözlü Sunumlar 1 1 2
       
       
Toplam İş Yükü     62
Toplam İş Yükü / 25 (s)     2.48
Dersin AKTS Kredisi                   2