Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
- Gunlu, R., Ergun-Elverici, S., & Genc-Yontem, E. (2024). Embracing change through action research for better practice. FIRE: Futuristic Implementations of Research in Education, 5(1), 33-45.
- Genç-Yöntem, E. & Eveyik-Aydın, E. (2022) (Published online 2021). The compilation of a developmental spoken English corpus of Turkish EFL learners, Research in Corpus Linguistics 10/1: 45–62. DOI: https://doi.org/10.32714/ricl.10.01.03
- Selçuk, M. & Genç Yöntem, E. (2019). Beyond Practicum: Interplay between Prospective EFL Teachers’ Conceptualizations of Field Experience and Teaching Career. Advances in Language and Literary Studies, 10(1), 154-162.
Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler
- İnceçay, G. & Genc, E. (2014). University Level EFL Students’ Self Blogging to Enhance Writing Efficacy, Procedia, Social and Behavioral Sciences, 116, 2640–2644.
Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
- Genç-Yöntem, E. & Eveyik-Aydın, E. (in progress). How to Integrate Sustainability Education into Teacher Education Curriculum, In G. Sönmez (ed.), Challenges in Teacher Education: Pedagogy, Management, and Materials, IGI Global Publishing.
- Eveyik-Aydın, E. & Genç-Yöntem, E. (2022). Communicative Language Teaching (CLT) Perspective in ELT Coursebook Evaluation, In G. Sönmez (Ed.), Coursebook Evaluation in ELT, Ankara: Eğiten Publishing, 155-176.
- Genç-Yöntem, E. (2022). Supervisors’ Written Feedback on Teaching Practices of Pre-service Teachers of English: An Exploratory Case Study, In G. Sönmez (Ed.), Prof. Dr. Ayşe S. Akyel’e Öğrencilerinden Armağan Kitap: Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmeni Eğitimi Üzerine Araştırmalar, Ankara: Eğiten Publishing, 51-70.
- Eveyik-Aydın, E. & Genç-Yöntem, E. (under revision). Reflective Practices and Teacher Research for Pre-service Teachers’ Professional Development in Language Teacher Education, (In …). Peter Lang Publishing House.
Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
- Ozdemir, S., Genç-Yöntem, E., Ergun-Elverici, S. (under revision). Engagement in Exploratory Action Research to Improve Teaching Practice in EFL Writing, Sakarya University Journal of Education (SUJE), x(x), x-x.
- Genç-Yöntem, E. (2022). An Investigation of the Subsections of Undergraduate Placement Examination of English (LYS-5). Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(13), 1-17.
Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
- Genc, E. & Savasci, M. (2014). İkidilli Çocuklarda Zihinsel Sözlük Yapılandırması, 27. Ulusal Dilbilim Kurultayı Bildirileri. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 116-125.
Diğer yayınlar (Konferans Sunumları)
- Genç-Yöntem, E. & Yıldız, S. (2023). Online Corpus Training for Pre-Service Language Teachers, Free Linguistics Conference, 29 Eylül-1 Ekim, Kadir Has University, İstanbul, Turkey.
- Genç-Yöntem, E. & Eveyik-Aydın, E. (2023). Bringing corpus use into classroom: The case of a Secondary School Teacher in an EFL context, The Twelfth International Corpus Linguistics Conference, July 3-6, Lancaster University, Lancaster, England, United Kingdom.
- Selçuk, M. & Genç, E. (2015). The Impact of Practicum on Student Teachers’ Decision of Enty Into the Teaching Profession, LIF 2015- Language in Focus, March 4-7, Cappadocia, Turkey.
- Genc, E., Savasci, M., & Gürel, A. (2013). The Organization of the Mental Lexicon in Bilingual Children, EUROSLA 23 Conference, August 26-31, University of Amsterdam, Amsterdam, Netherlands.
- Genc, E. & Savasci, M. (2013). İkidilli Çocuklarda Zihinsel Sözlük Yapılandırması, 27. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Kemer, Antalya.
- İnceçay, G. & Genc, E. (2013). University Level EFL Students’ Self Blogging to Enhance Writing Efficacy, 5th World Conference on Educational Sciences (WCES), February 5-8, Rome, Italy.
- Nergis, A., Soruç, A & Genc, E. (2012). A Comparison of Native and Non-native University Instructors’ Use of Discourse Markers in Lectures, The 5th International Conference of English as a Lingua Franca, May 24-26, Boğaziçi University, İstanbul, Turkey.
Projeler
- The Effect of Corpus Training on Senior Pre-service Teachers’ Language Teaching Materials Development, Boğaziçi University, BAP Project, Project Researcher, 2022-2023.
Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler
-
EUROCALL (2024 - 2025)
-
Scientific Board Member – Within and Beyond the Classroom Conference organized by İstanbul Technical University SFL
Ödüller / Sertifikalar
2024 Ocak
- Katılım Sertifikası: 30 Saatlik "Teaching Young Learners Certificate" Programı, The TEFL Institute of Ireland tarafından sunulmuştur.
2023
- 16-17 Ağustos: Katılım Sertifikası: 10 saatlik canlı sanal TEFL kursu, öğretim pratiği ile tamamlanmıştır. The TEFL Institute of Ireland tarafından sunulmuştur.
- 8 Mayıs - 31 Temmuz: Katılım Sertifikası: Online Professional English Network (OPEN) 2023, “Teaching Grammar Communicatively” kendi hızınızda ilerlenen MOOC programı, World Learning tarafından geliştirilmiştir.
- 26-30 Haziran: Katılım Sertifikası: "Lancaster Summer School in Corpus Linguistics 2023: Corpus Linguistics for Language Learning, Teaching, and Testing", Lancaster Üniversitesi Dilbilim Bölümü ve ESRC Sosyal Bilimler için Korpus Yaklaşımları Merkezi tarafından Birleşik Krallık'ta düzenlenmiştir.
2021
- Katılım Sertifikası: Diploma Programı “English B (Cat.2) Workshop,” IB Çevrimiçi Mesleki Gelişim Departmanı tarafından düzenlenmiştir (6 Ekim - 3 Kasım 2021).
- Katılım Sertifikası: “Extended Essay Workshop,” Norveç Bilim ve Teknoloji Üniversitesi (NTNU) tarafından düzenlenmiştir (13 Temmuz 2021).
2019
- Yüksek Onur Sertifikası: Doktora Mezuniyeti, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
2013-2019
- TÜBİTAK Yurtiçi Doktora Bursu.
2010
- Yüksek Onur Sertifikası: Lisans Mezuniyeti (Programda ilk üçte yer aldı).
- Sertifika: Yeditepe Üniversitesi’nde dört seviye Almanca kursunu tamamladı.
2006-2010
- Yeditepe Üniversitesi Eğitim Bursu (Lisans Seviyesi).
Hizmet-içi Eğitim ve Seminerler
- 2023 Haziran 1-2- “Uses of Language Corpora in ELT: Suggestions for Practical Applications”, Istanbul Technical University, School of Foreign Languages, the second ELT conference entitled "Within and Beyond the Classroom" held at Mustafa Kemal Auditorium in Maçka Campus.
- 2022, 4 Ekim – 2023, 3 Ocak - “Action Research for Continuous Professional Development”, An action research module for English Teachers who applied for the in-service training program offered by Istanbul Öğretmen Akademileri Lisan Akademisi, Tuna Salonu, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İstanbul, Turkiye.
- 2021, Kasım - Webinar on “The Role of Action Research in Continuing Professional Development” for English Teachers who applied for the in-service training program offered by Istanbul Öğretmen Akademileri Lisan Akademisi.
- 2020, Kasım - Webinar on “The Role of Action Research in Continuing Professional Development” for English Teachers who applied for the in-service training program offered by Istanbul Öğretmen Akademileri Lisan Akademisi.
- 2019, Kasım - Seminar on “The Role of Action Research in Continuing Professional Development” for English Teachers who applied for the in-service training program offered by Istanbul Öğretmen Akademileri Lisan Akademisi.