Articles published in international refereed journals (SCI, SSCI, Arts and Humanities)
- Kablan,Z., & Erden, M. Instructional efficiency of integrated and separated text with animated presentations in computer-based science instruction. Computers & Education (2008), 41(2)
- Korkmaz, H. E. ve Erden, M. (2013). A Delphi study: The characteristics of democratic schools. The Journal of Educational Research. 00:1-9, 2014. DOI:10.1080/00220671.2013.8233
Articles published in other international refereed journals
- Batumlu, D. Z., ve Erden, M. “Yıldız Teknik Üniversitesi Yabanci Diller Yüksek Okulu Hazırlık Öğrencilerinin Yabanci Dil Kaygılari İle İngilizce Başarıları Arasındaki İlişki”. Journal of Theory and Practice in Education. 2007, 3 (1):24-28.
- Erden, M. ve Uredi, I. “The Effect of Perceived Parenting Styles on Self-Regulated Learning Strategies and Motivational Beliefs”. International Journal about Parents in Education, 2008, Volume 2, Number 1
- Şahin, E. ve Erden, M. Özyönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluk ölçeği’nin (sdlrs) geçerlik ve güvenirlik çalışması (Reliability and validity of self-directed learning readiness scale (sdlrs). e-Journal of New World Sciences Academy. 2009. 4(3). (Article Number: 1C0052). pp. 695-706
- Erden. M. ve Akgül. S. İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Kaygısının ve Öğretmen Sosyal Desteğinin Matematik Başarilarini Yordama Gücü. Eğitimde Kuram ve Uygulama. 2010. 6(1) ss.3-16
- Turan, H. ve Erden M. "The Investigation Of The Constructivist Environment Regulation Abilities Of Classroom Teachers", "Hakan Turan, Münire Erden", e-Journal of New World Sciences Academy. 2010. 5(4), pp. 306-311.
- Karataş, H. ve Erden M. “Akademik Motivasyon Ölçeğinin Dilsel Eşdeğerlik, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. e-Journal of New World Sciences Academy. 2012. 7(4).
- Korkmaz, E. ve Erden M. “Demokratik Bir Eğitim Ortaminda Eğitim Programinin Özellikleri. e-Journal of New World Sciences Academy (NWSA). 2013. 8(2).
Papers Presented in International Scientific Meetings and Published in Proceedings
- Altun, S. ve Erden M. “Self-regulation based Learning Strategies and Self-efficacy Perceptions as Predictors of Male and Female Students’ Mathematics Achievement”. Procedia-Social and Behavioral Sciences. Cilt 106 pp. 2354-2364. 2013.
- Korkmaz, H. E. ve Erden, M. (2012). The characteristics of the curriculum for designing democratic educational environment, 4th World Conference on Educational Science, Barcelona. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2012. 46, 2496-2502.
- Erden, M., Demirel, M. “Effects of Self-selected Study Strategies on Fifth Grade Students Recall. Reading Comprehension and Duration of Study.” European Conference on Educational Research: Book of Summaries, 1992.
- Erden, M., F Ataseven. “A Descriptive Study on Successful”, Conference: Abstract Volume.1993.
- Erden, M.; Karakelle, S.; Kıran, B.; Kablan, Z. “ Çocuk, Yuva Çalışanları-Anne etkileşiminin Annelerin Sosyal Becerileri Üzerindeki Etkisi”. I. Uluslararası Çocuk ve İletişim Konferansı ‘Milenyumda Çocuk ve İletişim’ İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 13-15 Ekim 2003.
- Erden, M. “Öğretmen Eğitiminde Bilgi Toplumuna Uyum Sağlama” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Azerbaycan Devlet Pedagoji Üniversitesi Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu 12 – 14 Mayıs 2007 – Bakü
- Gürpınar A. M. , Erden M. “ Preferred Learning Strategies Of Medical Students With Different Hemisphericity And Their Academic Achievement” AMEE (An International Association for Medical Education) 2008, 30 August- 3 Sep. Prague.
- Tajmel T., Hadzibegovic Z., Erden M, Fer S., ve Starl K. “Promotion of Migrants in Science Education: Austrian, German, Bosnian and Turkish perspectives.” XIII. IOSTE Symposıum. 2008, September 21-26. İzmir
- Canca. D. ve Erden M. “Research Of The Relationship Between University Students' Cognitive And Metacognitive Self Regulation Strategies And Their Mathematics Achievement According To Gender”. ICERI 2010 Proceedings. 2010. pp. 2896-2904
International books or book chapters
- Erden, M. “Education in Turkey: In View of Children’s Rights to Education and Equal Opportunitiy in Education”. Tajmal, T & Starl, K. (EdS). Science Education Unlimited: Approches to Equal Opportunities in Learning Science. Waxman Verlag GmbH, Münster 2009.
Articles published in national refereed journals
- Erden, M. “Cezanın Öğrenci Davranışları Üzerindeki Etkisi”, Eğitim ve Bilim. 10(58), ss.34-46, 1985.
- Erden, M. “İlkokulların Birinci Devresine Devam Eden Öğrencilerin Dört İşleme Dayalı Problemleri Çözerken Gösterdikleri Davranışlar”, H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. ss.105-113, Sayı:1, 1986.
- Erden, M. “Grup Etkililiği Öğretim Tekniğinin Öğrenci Başarısına Etkisi”, H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı:3, ss.79-86, 1988.
- Erden, M. “Öğrenciler Arasındaki İşbirliğine Dayalı Öğretim Teknikleri”, Eğitim ve Bilim. ss.57-60, 1988.
- Erden, M. “Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğrencilerinin Meslekleri İle İlgili Beklentileri”, H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı:4, ss.93-108, 1989.
- Erden, M. “Kamu ve Özel Kurumların Eğitim Bilimlerinin Faaliyetleri ve İnsan Gücü İhtiyaçlarının Niteliği”, H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi.Sayı:6, ss.61-82, 1991.
- Erden, M. “Not Tutma”, Yaşadıkça Eğitim. Sayı:15, ss.15-17, 1991.
- Erden, M. “İlköğretim Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Pedagojik Formasyon Derslerinin Geliştirilmesine Yönelik Bazı Öneriler”, H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı:9 ss.173-181, 1993.
- Erden, M.“Açıklayıcı Bir Metinde Yer Alan Bilginin Önemi ve Türünün Bilginin Hatırlanması Üzerindeki Etkisi”,H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı:9 ss.173-181, 1993.
- Erden, M. “Bilgisayar Destekli Öğretimde Öğretmenin Rolü”, Yaşadıkça Eğitim. Sayı:33 ss.4-7, 1994.
- Erden, M. “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Sertifikası Derslerine Yönelik Tutumları”, H.Ü. EğitimFakültesi Dergisi. Sayı:11, ss.99-105, 1995.
- Erden M. Multigraded Classes in Turkey: Improving the Quality of Instruction”, H.Ü. EğitimFakültesi Dergisi. Sayı:12, 1997.
- Erden, M. ve B. Alcı, “Öğretmenlerin Matematiğe Karşı Tutumlarının, Cinsiyete göre İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarılarına Etkisi”. Atatürk Üniversitesi, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 1, Cilt 8, ss. 13-21, 2006.
- Bayrak, B. ve Erden,M.(2007) “Fen Bilgisi Öğretim Programının Değerlendirilmesi”, Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:15, No:1, s:137-154.
- Altun, S., ve Erden, M., (2006). Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Yeditepe Üniversitesi. Edu7. 2(1):1-16.
- Avcı, S. ve Erden, M.(2009) “Gelecek Zaman Algısı Ölçeği’nin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt:03 No:37, Syf: 1-12
- Avcı, S. ve Erden, M.(2008) “ Akademik Alanda Arzuların Ertelenmesi Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. Eğitim Bilimleri Dergisi. Sayı:28, 2008.
- Işıl Ü. ve Erden M. (2009) “Öz-Düzenleme Stratejı̇lerı̇ ve Motı̇vasyonel İnançlarının Yordayıcısı Olarak Algılanan Anne Baba Tutumları. Eğitim Bilimleri Dergisi. 7(4), 781-811.
- Bülent, A. M. Erden, A. Baykal (2010) “Üniversite Öğrencilerinin Matematik Başarıları ile Algıladıkları Problem Çözme Becerileri, Özyeterlik Algıları, Bilişüstü Öz-düzenleme Stratejileri ve ÖSS Sayısal Puanları Arasındaki Açıklayıcı ve Yordayıcı İlişkiler Örüntüsü”. Boğaziçi University Journal of Education. Cilt:25, Vol: 2. ss.53-67
- Avcı, S. ve Erden M. “Gelecek zaman Algısı ve Akademik Alanda Arzuların Ertelenmesinin Öğretmen Adaylarının Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisi”. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 14, sayı 1. 2013.
- Koyuncu, B. ve Erden M. “Zenginleştirilmiş Beyin Uyumlu Öğretim Ortamına İlişkin Öğrenci Görüşleri” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. 16(1), 73-92.
Papers presented at national scientific meetings and published in proceedings
- Erden, M., Ü. Dökmen “Çocuk Gelişiminde Fiziksel Çevre Tasarımının Önemi”, Tasarlama I. Ulusal Kongresi. İstanbul Teknik Üniversitesi 24-26 Mayıs, 1982.
- Erden, M., M. Demirel. “İlkokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Kullandıkları Öğrenme Stratejilerinin Etkililiği”. İzmir 1. Eğitim Kongresi Bildirileri, İzmir Buca Eğitim Fakültesi Yayını, 25-27 Kasım, 1993.
- Erden, M. “Küçük Grupla Öğretim Yöntemlerinin Bilgisayar Destekli Öğretimde Kullanılması”, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Teknolojisi ve Bilgisayar Destekli Eğitim 1.Sempozyumu: Bildiriler. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, No:552, ss.27-32, 1991.
- Erden, M. “Ülkemizdeki Eğitim Fakültelerinin Eğitim Programları ve Öğretim Bölüm ve Anabilim Dallarının Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi”, Eğitim Bilimleri Birinci Ulusal Kongresi Bildiriler. Ankara: Milli Eğitim Basımevi, 1993.
- Erden, M. “Öğretmenlerin ve Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Sertifikası Derslerine ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”, Birinci Eğitim Bilimleri Kongresi, Adana: Çukurova Üniversitesi Basımevi, 1994.
- Erden, M., Şeker, H. “ Köy ve Şehir Merkezlerindeki Okullara Devam Eden Öğrencilerin Okuduğunu Anlama ve Matematik Problemlerini Çözme Becerilerinin Karşılaştırılması”, VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü. 1998.
- Erden, M.; Karakelle, S.; Kıran, B.; Kablan, Z. “Erken Çocukluk Eğitimi Merkezleri Projesinin Değerlendirilmesi”. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi Sempozyumu, Gazi Üniversitesi, 17-18 Ekim 2002.
Other Publications (National books and book chapters)
Books
- Erden, M., N. Fidan. Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Kadıoğlu Matbaası, 1986
- Erden, M. Program Değerlendirme. Ankara: Pegem, Yayın no:6 1993.
- Erden, M., Y. Akman. Eğitim Psikolojisi: Gelişim-Öğrenme-Öğretme. Ankara: Arkadaş Yayınevi, 1995.
- Erden, M. Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Alkım Yayınevi, 1996.
- Demirel Ö., Erden M., Akkoyunlu B., Kaptan Fidan. Eğitim Teknolojisi Ders Notları. 2006.
- Erden, Münire. Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Alkım Yayınevi,1998.
- Erden, Münire, Sınıf Yönetimi, Alkım Yayınevi, 2001.
- Erden, Münire ve Akman, Yasemin. Gelişim ve Öğrenme, Arkadaş Yayınevi, 2001.
- Erden, Münire ve Altun, Sertel. Öğrenme Stilleri. Morpa yayınları. 2006.
- Erden, Münire. Okula Uyum Sağlayamayan Farklı Çocuklar. Arkadaş Yayın evi, 2009
Book chapters
- Sözer, Ersan (Ed.). Öğretmenlik Mesleğine Giriş Ünite 4,5. Anadolu Üniversitesi Yayınları. 2000.
National / International Projects (DPT, TÜBİTAK, AB, vb)
Projects
- 1992-1993 yılları arasında M.E.B-UNİCEF işbirliği ile yürütülen ilköğretimi geliştirme projesi kapsamı içinde, “Sağlığa Ulaştıran Gerçekler” kitabında yer alan temel sağlık mesajlarının ilköğretim programına uyarlanması çalışmasına katıldı.
- Amman’da UNİCEF tarafından düzenlenen “Facts For Life/All For Health” toplantısında, Doç. Dr. Nurper Ülküer ile birlikte “Sağlığa Ulaştıran Gerçekler” kitabında yer alan Temel Sağlık Mesajlarının İlköğretim Programına uyarlanması çalışmasını sundu.
- 1992-1994 yılında M.E.B-UNİCEF işbirliği ile yürütülen “İlköğretimi Geliştirme Projesi” kapsamı içinde, “Sağlık Programının” çocuktan çocuğa yaklaşımı ile planlanması çalışmalarını yürüttü.
- 1992 yılında M.E.B-UNİCEF işbirliği ile yürütülen “İlköğretimi Geliştirme Projesi” kapsamında “Gezici Tarım İşçi Çocuklarının Eğitimi” çalışmalarına katıldı.
- 2002-2003 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi tarafından yürütülen “Eğitimde Sürekli Kaliteyi İyileştirme” projesinde koordinatör olarak çalıştı.
- 2001-2004 yıllarında Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfının Kadınların Girişimcilik ve Savunuculuk Becerilerini Güçlendirmek Yoluyla Okul Öncesi Alternatif Çocuk Bakımı ve Eğitim Hizmetlerinin Yaygınlaştırılması Projesinin Değerlendirilmesinin Koordinatörlüğünü yürüttü.
- 2003-2005 yıllarında Istanbul Arkeoloji Müzesi, Marmara Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi vr STK işbirliği ile yürütülen “Eğitim Ortamı olarak Müzeler” Projesinde Eğitim Danışmanlığı.
- 2005 yılında başlayan 2 yıllık, Avrupa Birliği 6. Çerçeve Programında yer alan PROMİSE (Promotion of Migrants in Science Education) Projesinin Yıldız Teknik Üniversitesi koordinatörlüğünü yürüttü.
- 2006 yılında Avrupa Birliği tarafından desteklenen “Erken Çocuklukta Farklılıklara Saygı proje’sinde” danışmanlık.
Project publications and Reports
- Erden, M., V. Sönmez.Sağlığa Ulaştıran Gerçeklerin İlköğretim Programlarına Uyarlanması. 1992. (M.E.B.- UNİCEF İlköğretimi Geliştirme Projesi Kapsamındaki Okullarda Uygulanmak Üzere UNİCEF Tarafından Çoğaltıldı).
- Erden, M., V. Sönmez.., P. Askar. Çocuktan Çocuğa Sağlık Programı. (Tarım İşçi Çocuklarının Eğitimi Projelerinde Kullanılmak Üzere UNİCEF Tarafından Çoğaltıldı).
- Erden, M. İlkokullar İçin Sağlık Eğitimi. Ankara: UNİCEF, 1995. Erden, M., S. Livanelioğlu., H. Onur. Birleştirilmiş Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Çalışma Kitabı. (İkinci Basım) Ankara: UNİCEF,1995.
- Erden, M., S. Livanelioğlu., H. Onur. Birleştirilmiş Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Çalışma Kitabı. (Üçüncü Basım) Ankara: UNİCEF,1996.
- Erden, M., S. Livanelioğlu., H. Onur. Birleştirilmiş Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Çalışma Kitabı. (Birinci Basım) Ankara: UNİCEF,1996.
- Erden, M., S. Livanelioğlu., H. Onur. Birleştirilmiş Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Öğretmen KlavuzuKitabı. (Birinci İkinci Yıl, Üçüncü Yıl) Ankara: UNİCEF,1996.
- Erden, M., S. Karakelle, B. Kıran ve Z. Kablan. “Kadınların Girişimcilik Ve Savunuculuk Becerilerini Güçlendirmek Yoluyla Okul Öncesi Alternatif Çocuk Bakımı Ve Eğitim Hizmetlerinin Yaygınlaştırılması Projesi 2001- 2002 Değerlendirme Raporu
- Erden, M., S. Karakelle, B. Kıran ve Z. Kablan. “Kadınların Girişimcilik Ve Savunuculuk Becerilerini Güçlendirmek Yoluyla Okul Öncesi Alternatif Çocuk Bakımı Ve Eğitim Hizmetlerinin Yaygınlaştırılması Projesi 2002- 2003 Değerlendirme Raporu
- Erden, M., S. Karakelle, B. Kıran ve Z. Kablan. “Kadınların Girişimcilik Ve Savunuculuk Becerilerini Güçlendirmek Yoluyla Okul Öncesi Alternatif Çocuk Bakımı Ve Eğitim Hizmetlerinin Yaygınlaştırılması Projesi 2003- 2004 Değerlendirme Raporu