Articles (A part of)
BAYAZIT, A., BAYRAM S., KIZILKAYA CUMAOĞLU, G. (2018). Investigating the Relationship Between Task Complexity, Cognitive Ability and Disorientation in Hypertext Navigation. World Journal on Educational Technology: Current Issues, 10(4), p115-127.
KIZILKAYA CUMAOGLU G. (2015). How Mobile Devices Affect Students According To Teachers' Beliefs. Journal of International Education Research, 11(4), 217-230.,
KOCAMAN, O.,KIZILKAYA CUMAOGLU, G. (2014). The Effect of Educational Software (DENIS) and Games on Vocabulary Learning Strategies and Achievement. TED EGITIM VE BILIM, 39(176), 305-316., Doi: 10.15390/EB.2014.3704.
DIKER ÇOSKUN Y., KIZILKAYA CUMAOGLU, G.,SEÇKIN, H. (2013). Bilgisayar öğretmen adaylarının bilişim alanıyla ilgili okuryazarlık kavramlarına yönelik görüşleri. International Journal of Human Sciences, 10(1), 1259-1272.
Books
Egitim Teknolojileri Okumaları, Bölüm adı:(Mentörlükten E-Mentörlüge) (2015)., ARKÜN KOCADERE S., KIZILKAYA CUMAOGLU G., Ayrıntı Basım Yayın ve Matbaacılık , Editör: Akkoyunlu, B., Isman, A., Odabası, F., ISBN:978-605-318-126-2
Encyclopedia of Distance Learning Vol 2, Bölüm adı:(The dimensions of student satisfaction on on-line learning programs.) (2005)., ASKAR P.,DÖNMEZ O.,KIZILKAYA G., ÇEVIK, V., GÜLTEKIN, K., Idea-Group Reference, Editör:Rogers, Patricia L. ,Berg, Gary A., Boettcher, Judith., Howard, Caroline.,Justice, Lorraine., Schenk , Karen D. , Sayfa Sayısı 2381, ISBN:9781605661988