• Türkçe
  • English

ELT Araştırmalar ve Projeler

Araştırmalar

ARAŞTIRMALAR

Başlık

Yıl

Türü

Yazar

Dergi / Konferans / Kitap

The COLT Observation Scheme Digital versions and updated research applications

2024

Kitap bölümü

Ortaçtepe, D., & Akyel, A. S.

Using COLT in an EFL Professional Development Program in Turkey

Cumhuriyetin ilk yüzyılında eğitim: Kurumlar, Etkinlikler ve Öğretim.

2024

Kitap editörlüğü

Eveyik-Aydın (Ed.)

Yeditepe Üniversitesi Yayınevi. ISBN: 9789753071543

Eğitime adanmış bir ömür: Prof. Dr. Ayşe Semra Akyel ile söyleşi

2024

Kitapta bölüm

Eveyik-Aydın (Ed.)

Cumhuriyetin ilk yüzyılında eğitim: Kurumlar, Etkinlikler ve Öğretim.Yeditepe Üniversitesi Yayınevi. ISBN: 9789753071543

Morfolojik Yuvalanma ve Bağımlı Süreçlerin Şaşırtıcı Üretkenliği

2024

Bildiri sunumu

Kunduracı, Aysun

37. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli

Online Corpus Training for Pre-Service Language Teachers

2023

Konferans sunumu

Genç-Yöntem, E. & Yıldız, S.

Free Linguistics Conference, 29 Eylül-1 Ekim, Kadir Has University, İstanbul, Turkey.

Bringing corpus use into classroom: The case of a Secondary School Teacher in an EFL context

2023

Konferans sunumu

Genç- Yöntem, E. & Eveyik- Aydın, E.

The Twelfth International Corpus Linguistics Conference, July 3-6, Lancaster University, Lancaster, England, United Kingdom.

The relationship between the emotional labor and burnout levels of EFL teachers at university preparatory schools.

2023

Araştırma makalesi

Ergül- Bayram, P. & Eveyik- Aydın, E.

TEFLIN Journal, 34(2), 226-244. http://dx.doi.org/10.15639/teflinjournal.v34i2/226-244     

Preservice EFL teachers’ reflectivity levels on evaluation tasks assigned during practicum.

2023

Araştırma makalesi

Çelik, S. & Eveyik- Aydın, E.

Innovational Research in ELT, 4(2), 17-27.https://doi.org/10.29329/irelt.2023.623.2

 

Designing units with the UbD framework to teach English as a foreign language: Benefits and Challenges.

2023

Araştırma makalesi

Çelikman Hanratty & Eveyik- Aydın, E.

Sakarya University Journal of Education, 13(3), 435-455. https://doi.org/10.19126/suje.1277604

A brief overview of approaches and methods in language teaching.

2023

Kitap bölümü

Eveyik-Aydın, E.

 In D.D. Köksal & B. Demir, Language Teaching Approaches and Methods (pp.1-17). Eğiten Publishing. ISBN: 978-625-6946-66-8.

Bound productivity in stem-formation and categorial separation

2023

SSCI Makale

Kunduracı, Aysun

Lingua 294, 103597

Nested Stems of Morphology

2023

Bildiri sunumu

Kunduracı, Aysun

Paper presented at the 21st International Conference on Turkish Linguistics (ICTL 2023). August 2-4, Mainz. Johannes Gutenberg University, Germany.

İyelik Öbeklerinde Karıştırma, Kısıtlama ve Onarma

2023

Bildiri sunumu

Kunduracı, Aysun

36. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Erciyes Üniversitesi, Kayseri

Relationship among EFL Reading Comprehension, Silent Reading Rate, Vocabulary, and Reading Motivation

2022

Makale

Savasci, M., & Akyel, A. S.

Savasci, M., & Akyel, A. S. (2022). Relationship among EFL Reading Comprehension, Silent Reading Rate, Vocabulary, and Reading Motivation. i-Manager's Journal on English Language Teaching, 12(2), 16.

Investigating the comparative effects of Sustained Silent Reading, Assisted Repeated Reading, and Traditional Reading

2022

Makale

Savasci, M., & Akyel, A. S.

Savaşçı, M., & Akyel, A. S. (2022). Investigating the Comparative Effects of Sustained Silent Reading, Assisted Repeated Reading, and Traditional Reading. TEFLIN Journal, 33(1), 173-200.

Communicative Language Teaching (CLT) Perspective in ELT Coursebook Evaluation

2022

Kitap bölümü

Eveyik- Aydın, E. & Genç- Yöntem, E.

In G. Sönmez & S. Gürkan (Eds.), Coursebook Evaluation in Language Teaching (pp. 155-176). Eğiten Publishing. ISBN: 978-625-8420-03-6

Perspectives of EFL teacher trainers and pre-service teachers on continued mandatory distance education during the pandemic.

2022

Araştırma makalesi

Çamlıbel- Acar, Z. & Eveyik-Aydın, E.

Teaching and Teacher Education, 112.  https://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103635

Türkçede Çatı: Üye-yapısı ve İşlevsel Yapı

 

2022

Bildiri sunumu

Kunduracı, Aysun

35. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya

Biçim, Anlam, Ulam ve Taban İşlemcisi.

2022

Davetli konuşma

Kunduracı, Aysun

DÖP AS Seminerleri, 21 Ocak 2022. Zoom/Youtube.

Elementary school children’s use of language learning strategies in reading and writing.

2022

Kitap bölümü

Eveyik- Aydın, E.

In Z. Çamlıbel-Acar (Ed), Research and Practice in Teaching Second Language Skills to Young Learners (pp.63-82). Pegem Publishing. ISBN: 978-625-8325-84-3.

Language Teachers' Responses to Multilingual Classrooms: A Linguistic Ideological Perspective

2022

Araştırma Makalesi

Erduyan, I., Bektaş, S., & Şentürk, H.

Bogazici University Journal of Education, 39-1, 243-258. https://doi.org/10.52597/buje.1227214

The compilation of a developmental spoken English corpus of Turkish EFL learners

2022

Araştırma makalesi

Genç- Yöntem, E. & Eveyik- Aydın, E.

Research in Corpus Linguistics, 10(1), 45–62. https://doi.org/10.32714/ricl.10.01.03

An Investigation of the Subsections of Undergraduate Placement Examination of English (LYS-5)

2022

Araştırma makalesi

Genç- Yöntem, E.

Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(13), 1-17.

Supervisors’ Written Feedback on Teaching Practices of Pre-service Teachers of English: An Exploratory Case Study

2022

Kitap bölümü

Genç- Yöntem, E.

In G. Sönmez (Ed.), Prof. Dr. Ayşe S. Akyel’e Öğrencilerinden Armağan Kitap: Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmeni Eğitimi Üzerine Araştırmalar, Ankara: Eğiten Publishing, 51-70.

Reflections on

Pre-service teacher

education in the

time of mandatory online

education [Keynote

speech].

2021

Konferans

Eveyik-Aydın

1st International

Congress on

Teaching and

Teacher Education,

Biruni University,

Istanbul, Türkiye.

The ELF discourse

2021

Kitap Bölümü

Bayyurt, Y., Şentürk, H.

Cavalheiro, L., Guerra, L., & Pereira, R. J. (2021). The handbook to English as a lingua franca practices for inclusive multilingual classrooms. Húmus.

The dynamism of Turkish morphophonology

2021

kitap bölümü

Kunduracı, Aysun

Synergy II: Linguistics Contemporary Studies on Turkish Linguistics, in Söylemez A. S., Kumcu A., Peter Lang. ISBN:978-625-7243-46-9

 

Türkçede Saltbiçim, Ayrıklık ve Biçimsel Yaratıcılık

2021

bildiri sunumu

Kunduracı, Aysun

34. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara

Learning through a reciprocal peer observation experience: Perspectives of EFL instructors and professional development unit head at a private university.

2020

Kitap bölümü

Dinç-Ayaz, C. & Eveyik-Aydın, E.

I In D. U. Gökmen, A. Y. Ercan & I.R. Silahtaroğlu (Eds.), English Language Teaching in the 21st Century: Changing identities, agencies, and mindsets (pp.146-164). Marmara University Press. E-ISBN: 978-975-400-440-3 https://cutt.ly/pl02NBF

Sesbilim-biçimbilim arakesiti

2020

kitap bölümü

Kunduracı, Aysun

İ. Pınar Uzun (Haz.), Kuramsal ve Uygulamalı Sesbilim. Ankara: Seçkin Yayıncılık. 103-125. ISBN: 978 975 02 6012 4.

Prosodic marking in nominal predications

2020

kitap bölümü

Kunduracı, Aysun

Abdullah Balcıoğulları & Mehmet Şahin (Haz.), Current Studies in Social Sciences II. Ankara: Akademisyen Kitabevi/Academician Publishing House. 15-31. ISBN: 9786257795449.

Zihin, dil ve modülerlik üzerine

2020

kitap bölümü

Kunduracı, Aysun

Erdem Sarıkaya (Haz.), Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Teori ve Araştırmalar I. Ankara: Gece Kitaplığı/Gece Publishing. 145-170. ISBN:

978-625-7243-46-9.

 

Etkileşimli Dilyapısı ve Türkçede Karmaşık Adlaşmalar

2020

makale

Kunduracı, Aysun

Dilbilim Araştırmaları Dergisi 31(1), 1–31.

 

 

Türkçede Bileşik Eki ve Türetimsel Dizil.

2020

makale

Kunduracı, Aysun

Dil Dergisi 171/2: 7–31.

 

 

The paradigmatic aspect of compounding and derivation

2019

SSCI makale

Kunduracı, Aysun

Journal of Linguistics 55/3: 563–609.

Nonterminal categories of morphology

2019

kitap bölümü

Kunduracı, Aysun

Ömer T. Kara & Ömer G. Ulum (Haz.), Language and Literature II. Ankara: Akademisyen Kitabevi/Academician Publishing House. 1-18.

Saltbiçim İşlemleri ve Taban Biçimleme

2019

makale

Kunduracı, Aysun

Dilbilim Araştırmaları Dergisi 30(2), 199–219.

Damaksıllaşma ve [Öndil] Üzerine: Türkçe ve Karayca Uyumlarındaki Örtüşme.

2019

makale

Kunduracı, Aysun

Dil Dergisi 170/2: 9–30.

Biçimyapısal Yaratıcılık ve Arabiçimler

2019

davetli konuşma

Kunduracı, Aysun

İzmir Dilbilim Çevresi Seminerleri - davetli konuşma. 6 Aralık 2019, Dokuz Eylül Üniversitesi, Dilbilim Bölümü

Kuramsal Biçimbilim Farkındalığı ve Dilin Yapısı.

2019

davetli konuşma

Kunduracı, Aysun

13. DÖK davetli konuşma. 19-20 Nisan 2019, Ankara Üniversitesi, Dilbilim Bölümü.

Possible effects of Sustained Silent Reading in an EFL context: Learner perceptions

2018

Makale

Savasci, M., & Akyel, A. S.

Savasci, M., & Akyel, A. (2018). Possible effects of sustained silent reading in an EFL context: Learner perceptions. Journal of Extensive Reading, 4, 114-126.

Turkish Subordination: Form, Meaning, and Grammatical Function.

2018

poster sunumu

Kunduracı, Aysun

Poster presented at ISBCS 2018 (International Symposium on Brain and Cognitive Science), 6 May 2018, Boğaziçi University.

Türkçede Etkileşimsel Yantümceleme.

2018

bildiri sunumu

Kunduracı, Aysun

32. Ulusal Dilbilim Kurultayı. 3-4 Mayıs 2018, Dokuz Eylül Üniversitesi.

Eleştirel Okuma, Eleştirel Yazma

2018

kitap bölümü

Kunduracı, Aysun

H. Kılıç (Haz.), Eleştirel Düşün: Öğren, Sorgula, Üret. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Yayınevi. 57-69.

Projeler

PROJELER

Proje

Yıl

Proje Ortakları

Görev

Projeyi Gerçekleştiren

The Effect of Corpus Training on Senior Pre-service Teachers’ Language Teaching Materials Development (BAP)

2022-2023

Boğaziçi Üniversitesi (Senem Yıldız, proje yürütücüsü) 

Proje araştırmacısı

Ece Genç-Yöntem

English as a lingua franca practices for inclusive multilingual classrooms (2018-1-EL01-KA201-047894)

2018-2021

Greece, Italy, Norway, Portugal, Türkiye (Boğaziçi Üni)

Araştırmacı

Hakan Şentürk