Ana içeriğe atla

İngilizce Öğretmenliği Programı Araştırma

Başlık

Yıl

Türü

Yazar

Dergi/ Konferans/ Kitap
​The COLT Observation Scheme Digital versions and updated research applications2024Kitap bölümüOrtaçtepe, D., & Akyel, A. S.Using COLT in an EFL Professional Development Program in Turkey
Cumhuriyetin ilk yüzyılında eğitim: Kurumlar, Etkinlikler ve Öğretim.2024Kitap editörlüğüEveyik-Aydın (Ed.)Yeditepe Üniversitesi Yayınevi. ISBN: 9789753071543
Eğitime adanmış bir ömür: Prof. Dr. Ayşe Semra Akyel ile söyleşi2024Kitapta bölümEveyik-Aydın (Ed.)Cumhuriyetin ilk yüzyılında eğitim: Kurumlar, Etkinlikler ve Öğretim.Yeditepe Üniversitesi Yayınevi. ISBN: 9789753071543
Morfolojik Yuvalanma ve Bağımlı Süreçlerin Şaşırtıcı Üretkenliği2024Bildiri sunumuKunduracı, Aysun37. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli
Online Corpus Training for Pre-Service Language Teachers2023Konferans sunumuGenç- Yöntem, E. & Yıldız, S.Free Linguistics Conference, 29 Eylül-1 Ekim, Kadir Has University, İstanbul, Turkey.
Bringing corpus use into classroom: The case of a Secondary School Teacher in an EFL context2023Konferans sunumuGenç- Yöntem, E. & Eveyik- Aydın, E.The Twelfth International Corpus Linguistics Conference, July 3-6, Lancaster University, Lancaster, England, United Kingdom.
Uses of Language Corpora in ELT: Suggestions for Practical Applications

2023

Davetli konuşmaEce Genç YöntemIstanbul Technical University, School of Foreign Languages, the second ELT conference entitled "Within and Beyond the Classroom" held at Mustafa Kemal Auditorium in Maçka Campus on June 1-2, 2023.
The relationship between the emotional labor and burnout levels of EFL teachers at university preparatory schools.2023Araştırma makalesiErgül- Bayram, P. & Eveyik- Aydın, E.TEFLIN Journal, 34(2), 226-244. http://dx.doi.org/10.15639/teflinjournal.v34i2/226-244     
Preservice EFL teachers’ reflectivity levels on evaluation tasks assigned during practicum.2023Araştırma makalesiÇelik, S. & Eveyik- Aydın, E.

Innovational Research in ELT, 4(2), 17-27.https://doi.org/10.29329/irelt.2023.623.2

Designing units with the UbD framework to teach English as a foreign language: Benefits and Challenges.2023Araştırma makalesiÇelikman Hanratty & Eveyik- Aydın, E.Sakarya University Journal of Education, 13(3), 435-455. https://doi.org/10.19126/suje.1277604
A brief overview of approaches and methods in language teaching.2023Kitap bölümüEveyik-Aydın, E.In D.D. Köksal & B. Demir, Language Teaching Approaches and Methods (pp.1-17). Eğiten Publishing. ISBN: 978-625-6946-66-8.
Bound productivity in stem-formation and categorial separation2023SSCI MakaleKunduracı, AysunLingua 294, 103597
Nested Stems of Morphology2023Bildiri sunumuKunduracı, AysunPaper presented at the 21st International Conference on Turkish Linguistics (ICTL 2023). August 2-4, Mainz. Johannes Gutenberg University, Germany.
İyelik Öbeklerinde Karıştırma, Kısıtlama ve Onarma2023Bildiri sunumuKunduracı, Aysun36. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Erciyes Üniversitesi, Kayseri
Translanguaging pedagogies in EFL vs Turkish as SL classes in Turkish university context2023Kitap bölümüKüçükali, E. & Koçbaş, D.

International Research in Education Sciences. Platanus Publishing

ISBN: 978-625-6971-49-3

Relationship among EFL Reading Comprehension, Silent Reading Rate, Vocabulary, and Reading Motivation2022MakaleSavasci, M., & Akyel, A. S.Savasci, M., & Akyel, A. S. (2022). Relationship among EFL Reading Comprehension, Silent Reading Rate, Vocabulary, and Reading Motivation. i-Manager's Journal on English Language Teaching, 12(2), 16.
Investigating the comparative effects of Sustained Silent Reading, Assisted Repeated Reading, and Traditional Reading2022MakaleSavasci, M., & Akyel, A. S.Savaşçı, M., & Akyel, A. S. (2022). Investigating the Comparative Effects of Sustained Silent Reading, Assisted Repeated Reading, and Traditional Reading. TEFLIN Journal, 33(1), 173-200.
Communicative Language Teaching (CLT) Perspective in ELT Coursebook Evaluation2022Kitap bölümüEveyik- Aydın, E. & Genç- Yöntem, E.In G. Sönmez & S. Gürkan (Eds.), Coursebook Evaluation in Language Teaching (pp. 155-176). Eğiten Publishing. ISBN: 978-625-8420-03-6
Perspectives of EFL teacher trainers and pre-service teachers on continued mandatory distance education during the pandemic.2022

Araştırma makalesi (SSCI)

Çamlıbel- Acar, Z. & Eveyik-Aydın, E.Teaching and Teacher Education, 112.  https://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103635
Action Research for Continuous Professional Development2022Hizmetiçi eğitimEce Genç YöntemAn action research module for English Teachers who applied for the in-service training program offered by Istanbul Öğretmen Akademileri Lisan Akademisi, Tuna Salonu, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İstanbul, Turkiye. (2022, 4 Ekim – 2023, 3 Ocak)
Türkçede Çatı: Üye-yapısı ve İşlevsel Yapı2022Bildiri sunumuKunduracı, Aysun35. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya
Biçim, Anlam, Ulam ve Taban İşlemcisi.2022Davetli konuşmaKunduracı, AysunDÖP AS Seminerleri, 21 Ocak 2022. Zoom/Youtube.
Elementary school children’s use of language learning strategies in reading and writing.2022Kitap bölümüEveyik- Aydın, E.In Z. Çamlıbel-Acar (Ed), Research and Practice in Teaching Second Language Skills to Young Learners (pp.63-82). Pegem Publishing. ISBN: 978-625-8325-84-3.
Language Teachers' Responses to Multilingual Classrooms: A Linguistic Ideological Perspective2022Araştırma makalesiErduyan, I., Bektaş, S., & Şentürk, H.Bogazici University Journal of Education, 39-1, 243-258. https://doi.org/10.52597/buje.1227214
The compilation of a developmental spoken English corpus of Turkish EFL learners2022Araştırma makalesiGenç- Yöntem, E. & Eveyik- Aydın, E.Research in Corpus Linguistics, 10(1), 45–62. https://doi.org/10.32714/ricl.10.01.03
An Investigation of the Subsections of Undergraduate Placement Examination of English (LYS-5)2022Araştırma makalesiGenç- Yöntem, E.Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(13), 1-17.
Supervisors’ Written Feedback on Teaching Practices of Pre-service Teachers of English: An Exploratory Case Study2022Kitap bölümüGenç- Yöntem, E.In G. Sönmez (Ed.), Prof. Dr. Ayşe S. Akyel’e Öğrencilerinden Armağan Kitap: Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmeni Eğitimi Üzerine Araştırmalar, Ankara: Eğiten Publishing, 51-70.

Reflections on Pre-service teacher education in the

time of mandatory online education

2021

Konferans davetli konuşmacı

Eveyik-Aydın

1st International Congress on Teaching and Teacher Education,Biruni University,Istanbul, Türkiye.

The Role of Action Research in Continuing Professional Development

2021

Kasım

Hizmetiçi eğitim (webinar)Ece Genç YöntemWebinar for English Teachers who applied for the in-service training program offered by Istanbul Öğretmen Akademileri Lisan Akademisi.
The ELF discourse2021Kitap bölümüBayyurt, Y., Şentürk, H.Cavalheiro, L., Guerra, L., & Pereira, R. J. (2021). The handbook to English as a lingua franca practices for inclusive multilingual classrooms. Húmus.
Do Language Teachers Affect Their Students' Attitudes to Translanguaging Pedagogies?2021Bildiri sunumuKüçükali, E. & Koçbaş, D.ICRAL 2021-5th International Conference Research in Applied Linguistics.
The dynamism of Turkish morphophonology2021Kitap bölümüKunduracı, AysunSynergy II: Linguistics Contemporary Studies on Turkish Linguistics, in Söylemez A. S., Kumcu A., Peter Lang. ISBN:978-625-7243-46-9
Türkçede Saltbiçim, Ayrıklık ve Biçimsel Yaratıcılık2021Bildiri sunumuKunduracı, Aysun34. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara
The Effect of Audio and Video Modality on Perception of Reduced Forms: The Role of Web-Based Instruction – Reduced Forms in an L2 Listening Context.2021Kitap bölümüGülözer, K. and Kocoglu, Z.In Turel, V. (Ed.), Design Solutions for Adaptive Hypermedia Listening Software, (pp. 76-104). IGI Global Publishers.
The Benefits of Spontaneous Translanguaging Pedagogies on EFL Students’ Language Skills2021Bildiri sunumuKüçükali, E. & Koçbaş, D.ICRAL 2021 -5th International Conference Research in Applied Linguistics
Linguistic resources in the acquisition of writing: a test with Turkish-Kurmanjî  (Kurdish) bilingual and Turkish monolingual first-graders in Turkey2021Kitap bölümüKoçbaş, D., Schroeder C. & Şimşek, Y.Esra Hack-Cengizalp & Irene Corvacho del Toro (eds.) Literalität und Mehrsprachigkeit (pp. 71 – 90). Bielefeld: WBV.
Türkiye’deki okur-yazarlık eğitimi açısından kapsayıcılığın sınırları2021Çalıştayda davetli konuşmacıKoçbaş, D.Kapsayıcı Eğitim: Kesişimsel ve Disiplinlerarası Perspektifler Çalıştayı. 8 Mayıs 2021. İstanbul, Türkiye
Benefits and issues of translanguaging pedagogies on language learning: Students’ perspective.

2021

Araştırma makalesiKucukali, E., & Koçbaş, D.Turkish Online Journal of English Language Teaching (TOJELT), 6(3), 55-85.
Learning through a reciprocal peer observation experience: Perspectives of EFL instructors and professional development unit head at a private university.2020Kitap bölümüDinç-Ayaz, C. & Eveyik-Aydın, E.I In D. U. Gökmen, A. Y. Ercan & I.R. Silahtaroğlu (Eds.), English Language Teaching in the 21st Century: Changing identities, agencies, and mindsets (pp.146-164). Marmara University Press. E-ISBN: 978-975-400-440-3 https://cutt.ly/pl02NBF
The Role of Action Research in Continuing Professional Development

2020

Kasım

Hizmetiçi eğitim (webinar)Ece Genç YöntemWebinar for English Teachers who applied for the in-service training program offered by Istanbul Öğretmen Akademileri Lisan Akademisi.
Sesbilim-biçimbilim arakesiti2020Kitap bölümüKunduracı, Aysunİ. Pınar Uzun (Haz.), Kuramsal ve Uygulamalı Sesbilim. Ankara: Seçkin Yayıncılık. 103-125. ISBN: 978 975 02 6012 4.
Prosodic marking in nominal predications2020Kitap bölümüKunduracı, AysunAbdullah Balcıoğulları & Mehmet Şahin (Haz.), Current Studies in Social Sciences II. Ankara: Akademisyen Kitabevi/Academician Publishing House. 15-31. ISBN: 9786257795449.
The Flipped Classroom's Effect on EFL Learners' Grammar Knowledge.2020Araştırma makalesiBulut, C. and Kocoglu, Z.International Journal of Mobile and Blended Learning, 12(4): 69-84.
Zihin, dil ve modülerlik üzerine2020Kitap bölümüKunduracı, Aysun

Erdem Sarıkaya (Haz.), Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Teori ve Araştırmalar I. Ankara: Gece Kitaplığı/Gece Publishing. 145-170. ISBN: 

978-625-7243-46-9.

Etkileşimli Dilyapısı ve Türkçede Karmaşık Adlaşmalar2020MakaleKunduracı, Aysun

Dilbilim Araştırmaları Dergisi 31(1), 1–31.

Türkçede Bileşik Eki ve Türetimsel Dizil.2020MakaleKunduracı, Aysun

Dil Dergisi 171/2: 7–31.

Thematic progression patterns in English argumentative essays by Turkısh EFL Students2020Bildiri sunumuKeskin, D. & Koçbaş, D.

Cukurova 5th International Conference on Scientific Researches

Comparison of Mono- and Bilingual Pupils in Turkish Class.2020Kitap bölümüKoçbaş D., Schroeder C. & Şimşek, Y.In: Christoph Schroeder & Inken Sürig (eds.) Literacy Acquisition in Schools (pp. 467 – 490). Potsdam: Universitötsverlag.
The Role of Theme and Rheme in Thematic Progression Patterns in English Argumentative Essays by Turkish University Students2020Araştırma makalesiKeskin, D. & Koçbaş, D.Edu7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (12), 64-82
The paradigmatic aspect of compounding and derivation2019SSCI makaleKunduracı, AysunJournal of Linguistics 55/3: 563–609.
Nonterminal categories of morphology2019Kitap bölümüKunduracı, AysunÖmer T. Kara & Ömer G. Ulum (Haz.), Language and Literature II. Ankara: Akademisyen Kitabevi/Academician Publishing House. 1-18.
Saltbiçim İşlemleri ve Taban Biçimleme2019MakaleKunduracı, AysunDilbilim Araştırmaları Dergisi 30(2), 199–219.
Developing EFL Writing Skill through WhatsApp Dialogue Journaling.2019Araştırma makalesiNoyan, E. & Kocoglu, Z.Advances in Language and Literary Studies, 10(2): 38-44.
Damaksıllaşma ve [Öndil] Üzerine: Türkçe ve Karayca Uyumlarındaki Örtüşme.2019MakaleKunduracı, AysunDil Dergisi 170/2: 9–30.
Biçimyapısal Yaratıcılık ve Arabiçimler2019Davetli konuşmaKunduracı, Aysunİzmir Dilbilim Çevresi Seminerleri - davetli konuşma. 6 Aralık 2019, Dokuz Eylül Üniversitesi, Dilbilim Bölümü
Kuramsal Biçimbilim Farkındalığı ve Dilin Yapısı.2019Davetli konuşmaKunduracı, Aysun13. DÖK davetli konuşma. 19-20 Nisan 2019, Ankara Üniversitesi, Dilbilim Bölümü.
Effects of TPRS on very young learners’ vocabulary acquisition2019MakaleKara, K. & Eveyik-Aydın, E.Advances in Language and Literary Studies 10(1), 135-146.
Learning through a Reciprocal Peer Observation Experience: Perspectives of EFL Instructors and Professional Development Unit Head at A Private University.2019, Oct.Konferans SunumuDinç Ayaz, C. & Eveyik-Aydın, E

Marmara University English Language Teaching Conference, Marmara University, Istanbul, Türkiye. 

An exploration on the reflectivity of prospective EFL teachers.2019,NisanKonferans SunumuÇelik, S. & Eveyik-Aydın, EILTERG the International Language Teacher Education Conference, Antalya, Türkiye.
Beyond Practicum: Interplay between Prospective EFL Teachers’ Conceptualizations of Field Experience and Teaching Career2019MakaleSelçuk, M. & Genç- Yöntem, E.Advances in Language and Literary Studies, 10(1), 154-162.
The Role of Action Research in Continuing Professional Development

2019

Kasım

Hizmetiçi eğitimEce Genç YöntemSeminar for English Teachers who applied for the in-service training program offered by Istanbul Öğretmen Akademileri Lisan Akademisi.
English Language Teaching Graduate Students’ Use of Discussion Moves in Research Articles.2018, MayısKonferans SunumuKoca, G., Eveyik-Aydin, E ICACL 2018: 20th International Conference on Corpus Linguistics, Amsterdam, NL
Young Learners' Use of Strategies in Reading and Writing Tasks: A Case Study in Turkish EFL context.2018, MayısKonferans SunumuEveyik-Aydın5th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye.
Possible effects of Sustained Silent Reading in an EFL context: Learner perceptions2018MakaleSavasci, M., & Akyel, A. S.Savasci, M., & Akyel, A. (2018). Possible effects of sustained silent reading in an EFL context: Learner perceptions. Journal of Extensive Reading, 4, 114-126.
Turkish Subordination: Form, Meaning, and Grammatical Function.2018Poster sunumuKunduracı, AysunPoster presented at ISBCS 2018 (International Symposium on Brain and Cognitive Science), 6 May 2018, Boğaziçi University.
Türkçede Etkileşimsel Yantümceleme.2018Bildiri sunumuKunduracı, Aysun32. Ulusal Dilbilim Kurultayı. 3-4 Mayıs 2018, Dokuz Eylül Üniversitesi.
Eleştirel Okuma, Eleştirel Yazma2018Kitap bölümüKunduracı, AysunH. Kılıç (Haz.), Eleştirel Düşün: Öğren, Sorgula, Üret. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Yayınevi. 57-69.

Proje

Yıl

Proje Ortakları

Görev

Projeyi Gerçekleştiren
​The Effect of Corpus Training on Senior Pre-service Teachers’ Language Teaching Materials Development (BAP)2022-2023Boğaziçi Üniversitesi (Senem Yıldız, proje yürütücüsü)Proje araştırmacısıEce Genç-Yöntem
English as a lingua franca practices for inclusive multilingual classrooms (2018-1-EL01-KA201-047894)2018-2021Greece, Italy, Norway, Portugal, Türkiye (Boğaziçi Üni)AraştırmacıHakan Şentürk

Mülteci Desteği Alanında Almanya-Türkiye Ortaklık İnisiyatifi HEP BERABER PROJESİ (Stiftung Mercator desteği ile)

2021Almanya, Türkiye

Proje danışmanı-

(Danışmanlık görevim sonucunda Koçbaş, D & Ayan, M tarafından hazırlanan kavram rehberi yayınlanmıştır.

Dilara Koçbaş