ELT Araştırmalar ve Projeler
Araştırmalar
ARAŞTIRMALAR |
||||
Başlık |
Yıl |
Türü |
Yazar |
Dergi / Konferans / Kitap |
The COLT Observation Scheme Digital versions and updated research applications |
2024 |
Kitap bölümü |
Ortaçtepe, D., & Akyel, A. S. |
Using COLT in an EFL Professional Development Program in Turkey |
Cumhuriyetin ilk yüzyılında eğitim: Kurumlar, Etkinlikler ve Öğretim. |
2024 |
Kitap editörlüğü |
Eveyik-Aydın (Ed.) |
Yeditepe Üniversitesi Yayınevi. ISBN: 9789753071543 |
Eğitime adanmış bir ömür: Prof. Dr. Ayşe Semra Akyel ile söyleşi |
2024 |
Kitapta bölüm |
Eveyik-Aydın (Ed.) |
Cumhuriyetin ilk yüzyılında eğitim: Kurumlar, Etkinlikler ve Öğretim.Yeditepe Üniversitesi Yayınevi. ISBN: 9789753071543 |
Morfolojik Yuvalanma ve Bağımlı Süreçlerin Şaşırtıcı Üretkenliği |
2024 |
Bildiri sunumu |
Kunduracı, Aysun |
37. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli |
Online Corpus Training for Pre-Service Language Teachers |
2023 |
Konferans sunumu |
Genç-Yöntem, E. & Yıldız, S. |
Free Linguistics Conference, 29 Eylül-1 Ekim, Kadir Has University, İstanbul, Turkey. |
Bringing corpus use into classroom: The case of a Secondary School Teacher in an EFL context |
2023 |
Konferans sunumu |
Genç- Yöntem, E. & Eveyik- Aydın, E. |
The Twelfth International Corpus Linguistics Conference, July 3-6, Lancaster University, Lancaster, England, United Kingdom. |
The relationship between the emotional labor and burnout levels of EFL teachers at university preparatory schools. |
2023 |
Araştırma makalesi |
Ergül- Bayram, P. & Eveyik- Aydın, E. |
TEFLIN Journal, 34(2), 226-244. http://dx.doi.org/10.15639/teflinjournal.v34i2/226-244 |
Preservice EFL teachers’ reflectivity levels on evaluation tasks assigned during practicum. |
2023 |
Araştırma makalesi |
Çelik, S. & Eveyik- Aydın, E. |
Innovational Research in ELT, 4(2), 17-27.https://doi.org/10.29329/irelt.2023.623.2
|
Designing units with the UbD framework to teach English as a foreign language: Benefits and Challenges. |
2023 |
Araştırma makalesi |
Çelikman Hanratty & Eveyik- Aydın, E. |
Sakarya University Journal of Education, 13(3), 435-455. https://doi.org/10.19126/suje.1277604 |
A brief overview of approaches and methods in language teaching. |
2023 |
Kitap bölümü |
Eveyik-Aydın, E. |
In D.D. Köksal & B. Demir, Language Teaching Approaches and Methods (pp.1-17). Eğiten Publishing. ISBN: 978-625-6946-66-8. |
Bound productivity in stem-formation and categorial separation |
2023 |
SSCI Makale |
Kunduracı, Aysun |
Lingua 294, 103597 |
Nested Stems of Morphology |
2023 |
Bildiri sunumu |
Kunduracı, Aysun |
Paper presented at the 21st International Conference on Turkish Linguistics (ICTL 2023). August 2-4, Mainz. Johannes Gutenberg University, Germany. |
İyelik Öbeklerinde Karıştırma, Kısıtlama ve Onarma |
2023 |
Bildiri sunumu |
Kunduracı, Aysun |
36. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Erciyes Üniversitesi, Kayseri |
Relationship among EFL Reading Comprehension, Silent Reading Rate, Vocabulary, and Reading Motivation |
2022 |
Makale |
Savasci, M., & Akyel, A. S. |
Savasci, M., & Akyel, A. S. (2022). Relationship among EFL Reading Comprehension, Silent Reading Rate, Vocabulary, and Reading Motivation. i-Manager's Journal on English Language Teaching, 12(2), 16. |
Investigating the comparative effects of Sustained Silent Reading, Assisted Repeated Reading, and Traditional Reading |
2022 |
Makale |
Savasci, M., & Akyel, A. S. |
Savaşçı, M., & Akyel, A. S. (2022). Investigating the Comparative Effects of Sustained Silent Reading, Assisted Repeated Reading, and Traditional Reading. TEFLIN Journal, 33(1), 173-200. |
Communicative Language Teaching (CLT) Perspective in ELT Coursebook Evaluation |
2022 |
Kitap bölümü |
Eveyik- Aydın, E. & Genç- Yöntem, E. |
In G. Sönmez & S. Gürkan (Eds.), Coursebook Evaluation in Language Teaching (pp. 155-176). Eğiten Publishing. ISBN: 978-625-8420-03-6 |
Perspectives of EFL teacher trainers and pre-service teachers on continued mandatory distance education during the pandemic. |
2022 |
Araştırma makalesi |
Çamlıbel- Acar, Z. & Eveyik-Aydın, E. |
Teaching and Teacher Education, 112. https://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103635 |
Türkçede Çatı: Üye-yapısı ve İşlevsel Yapı
|
2022 |
Bildiri sunumu |
Kunduracı, Aysun |
35. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya |
Biçim, Anlam, Ulam ve Taban İşlemcisi. |
2022 |
Davetli konuşma |
Kunduracı, Aysun |
DÖP AS Seminerleri, 21 Ocak 2022. Zoom/Youtube. |
Elementary school children’s use of language learning strategies in reading and writing. |
2022 |
Kitap bölümü |
Eveyik- Aydın, E. |
In Z. Çamlıbel-Acar (Ed), Research and Practice in Teaching Second Language Skills to Young Learners (pp.63-82). Pegem Publishing. ISBN: 978-625-8325-84-3. |
Language Teachers' Responses to Multilingual Classrooms: A Linguistic Ideological Perspective |
2022 |
Araştırma Makalesi |
Erduyan, I., Bektaş, S., & Şentürk, H. |
Bogazici University Journal of Education, 39-1, 243-258. https://doi.org/10.52597/buje.1227214 |
The compilation of a developmental spoken English corpus of Turkish EFL learners |
2022 |
Araştırma makalesi |
Genç- Yöntem, E. & Eveyik- Aydın, E. |
Research in Corpus Linguistics, 10(1), 45–62. https://doi.org/10.32714/ricl.10.01.03 |
An Investigation of the Subsections of Undergraduate Placement Examination of English (LYS-5) |
2022 |
Araştırma makalesi |
Genç- Yöntem, E. |
Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(13), 1-17. |
Supervisors’ Written Feedback on Teaching Practices of Pre-service Teachers of English: An Exploratory Case Study |
2022 |
Kitap bölümü |
Genç- Yöntem, E. |
In G. Sönmez (Ed.), Prof. Dr. Ayşe S. Akyel’e Öğrencilerinden Armağan Kitap: Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmeni Eğitimi Üzerine Araştırmalar, Ankara: Eğiten Publishing, 51-70. |
Reflections on Pre-service teacher education in the time of mandatory online education [Keynote speech]. |
2021 |
Konferans |
Eveyik-Aydın |
1st International Congress on Teaching and Teacher Education, Biruni University, Istanbul, Türkiye. |
The ELF discourse |
2021 |
Kitap Bölümü |
Bayyurt, Y., Şentürk, H. |
Cavalheiro, L., Guerra, L., & Pereira, R. J. (2021). The handbook to English as a lingua franca practices for inclusive multilingual classrooms. Húmus. |
The dynamism of Turkish morphophonology |
2021 |
kitap bölümü |
Kunduracı, Aysun |
Synergy II: Linguistics Contemporary Studies on Turkish Linguistics, in Söylemez A. S., Kumcu A., Peter Lang. ISBN:978-625-7243-46-9
|
Türkçede Saltbiçim, Ayrıklık ve Biçimsel Yaratıcılık |
2021 |
bildiri sunumu |
Kunduracı, Aysun |
34. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara |
Learning through a reciprocal peer observation experience: Perspectives of EFL instructors and professional development unit head at a private university. |
2020 |
Kitap bölümü |
Dinç-Ayaz, C. & Eveyik-Aydın, E. |
I In D. U. Gökmen, A. Y. Ercan & I.R. Silahtaroğlu (Eds.), English Language Teaching in the 21st Century: Changing identities, agencies, and mindsets (pp.146-164). Marmara University Press. E-ISBN: 978-975-400-440-3 https://cutt.ly/pl02NBF |
Sesbilim-biçimbilim arakesiti |
2020 |
kitap bölümü |
Kunduracı, Aysun |
İ. Pınar Uzun (Haz.), Kuramsal ve Uygulamalı Sesbilim. Ankara: Seçkin Yayıncılık. 103-125. ISBN: 978 975 02 6012 4. |
Prosodic marking in nominal predications |
2020 |
kitap bölümü |
Kunduracı, Aysun |
Abdullah Balcıoğulları & Mehmet Şahin (Haz.), Current Studies in Social Sciences II. Ankara: Akademisyen Kitabevi/Academician Publishing House. 15-31. ISBN: 9786257795449. |
Zihin, dil ve modülerlik üzerine |
2020 |
kitap bölümü |
Kunduracı, Aysun |
Erdem Sarıkaya (Haz.), Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Teori ve Araştırmalar I. Ankara: Gece Kitaplığı/Gece Publishing. 145-170. ISBN: 978-625-7243-46-9.
|
Etkileşimli Dilyapısı ve Türkçede Karmaşık Adlaşmalar |
2020 |
makale |
Kunduracı, Aysun |
Dilbilim Araştırmaları Dergisi 31(1), 1–31.
|
Türkçede Bileşik Eki ve Türetimsel Dizil. |
2020 |
makale |
Kunduracı, Aysun |
Dil Dergisi 171/2: 7–31.
|
The paradigmatic aspect of compounding and derivation |
2019 |
SSCI makale |
Kunduracı, Aysun |
Journal of Linguistics 55/3: 563–609. |
Nonterminal categories of morphology |
2019 |
kitap bölümü |
Kunduracı, Aysun |
Ömer T. Kara & Ömer G. Ulum (Haz.), Language and Literature II. Ankara: Akademisyen Kitabevi/Academician Publishing House. 1-18. |
Saltbiçim İşlemleri ve Taban Biçimleme |
2019 |
makale |
Kunduracı, Aysun |
Dilbilim Araştırmaları Dergisi 30(2), 199–219. |
Damaksıllaşma ve [Öndil] Üzerine: Türkçe ve Karayca Uyumlarındaki Örtüşme. |
2019 |
makale |
Kunduracı, Aysun |
Dil Dergisi 170/2: 9–30. |
Biçimyapısal Yaratıcılık ve Arabiçimler |
2019 |
davetli konuşma |
Kunduracı, Aysun |
İzmir Dilbilim Çevresi Seminerleri - davetli konuşma. 6 Aralık 2019, Dokuz Eylül Üniversitesi, Dilbilim Bölümü |
Kuramsal Biçimbilim Farkındalığı ve Dilin Yapısı. |
2019 |
davetli konuşma |
Kunduracı, Aysun |
13. DÖK davetli konuşma. 19-20 Nisan 2019, Ankara Üniversitesi, Dilbilim Bölümü. |
Possible effects of Sustained Silent Reading in an EFL context: Learner perceptions |
2018 |
Makale |
Savasci, M., & Akyel, A. S. |
Savasci, M., & Akyel, A. (2018). Possible effects of sustained silent reading in an EFL context: Learner perceptions. Journal of Extensive Reading, 4, 114-126. |
Turkish Subordination: Form, Meaning, and Grammatical Function. |
2018 |
poster sunumu |
Kunduracı, Aysun |
Poster presented at ISBCS 2018 (International Symposium on Brain and Cognitive Science), 6 May 2018, Boğaziçi University. |
Türkçede Etkileşimsel Yantümceleme. |
2018 |
bildiri sunumu |
Kunduracı, Aysun |
32. Ulusal Dilbilim Kurultayı. 3-4 Mayıs 2018, Dokuz Eylül Üniversitesi. |
Eleştirel Okuma, Eleştirel Yazma |
2018 |
kitap bölümü |
Kunduracı, Aysun |
H. Kılıç (Haz.), Eleştirel Düşün: Öğren, Sorgula, Üret. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Yayınevi. 57-69. |
Projeler
PROJELER |
||||
Proje |
Yıl |
Proje Ortakları |
Görev |
Projeyi Gerçekleştiren |
The Effect of Corpus Training on Senior Pre-service Teachers’ Language Teaching Materials Development (BAP) |
2022-2023 |
Boğaziçi Üniversitesi (Senem Yıldız, proje yürütücüsü) |
Proje araştırmacısı |
Ece Genç-Yöntem |
English as a lingua franca practices for inclusive multilingual classrooms (2018-1-EL01-KA201-047894) |
2018-2021 |
Greece, Italy, Norway, Portugal, Türkiye (Boğaziçi Üni) |
Araştırmacı |
Hakan Şentürk |