Dersin Dili:
İngilizce
Dersin İçeriği:
Konu ve özel alan bilgileri kullanılarak plan geliştirilmesi,
Öğretim sürecinin yönlendirmesi,
Sınıf yönetimi tekniklerinin uygulanması
Öğrenci ve öğretmenlerle iletişim de tekniklerinin seçilmesi,
Öğrenci değerlendirme araçlarının geliştirilmesi ve uygulanması
Ders değerlendirme araçlarının seçilmesi
Okul çevre ilişkileri, okul etkinliklerine katılma, ders dışı eğitim etkinlikleri, mesleğin gerektirdiği becerileri gösterme.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders Anlatma 2.Soru-Cevap 3.Tartışma 4.Grup Çalışması 5.Problem Çözme 6.Proje 7.Drama-Rol Oynama 8.Gözlem Yapma 9.Simulasyon 10.Sergileme 11.Deney 12.Vaka Analizi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Yazılı Sınav Doldurma 2.Çoktan Seçmeli Test 3.Boşluk Doldurma 4. Doğru-Yanlış 5.Sözlü Sınav 6.Portfolyo 7.Vaka Analizi 8.Akran Değerlendirmesi
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Okulların yapı, işleyiş ve programlarını inceler. |
4,5,6,7,8,
9,10,13 |
1,2,
3,4,5,6 |
1,2,3 |
Okullarda öğretmenlik uygulamaları konusunda bilgi edinir. | 1, 10 |
1,2,
3,4,5,6 |
1,2,3 |
Uygulamalar için kayıt tutma ve rapor hazırlamayı bilir. |
2,4,6,7,8
,9,13 |
1,2,
3,4,5,6 |
1,2,3 |
Sorunlu davranışları belirler.
|
2,4,6,7,
9,13 |
1,2,
3,4,5,6 |
1,2,3 |
Sorunlu davranışlar üzerinde çalışır. |
4,5,6,7,8,
9,10,13 |
1,2,
3,4,5,6 |
1,2,3 |
Sorunlu davranışla çalışma sürecini kayıt tutar. | 1, 10 |
1,2,
3,4,5,6 |
1,2,3 |
Sorunlu davranış çalışma süreci için rapor yazar. |
2,4,6,7,8
,9,13 |
1,2,
3,4,5,6 |
1,2,3 |
Beceri düzeylerini belirleyebilir. |
2,4,6,7,
9,13 |
1,2,
3,4,5,6 |
1,2,3 |
Beceri öğretimi yapar. |
4,5,6,7,8,
9,10,13 |
1,2,
3,4,5,6 |
1,2,3 |
Rapor ve dosya hazırlar. | 1, 10 |
1,2,
3,4,5,6 |
1,2,3 |
Dersin Akışı
HAFTALAR | KONULAR |
1.HAFTA | Okulların yapı, işleyiş ve programları |
2.HAFTA | Okullarda öğretmenlik uygulaması ilkeleri, süreci |
3.HAFTA | Uygulamalar için kayıt tutma, rapor hazırlama sürecini öğrenme |
4.HAFTA | Öğretmenlik uygulamaları, sorunlu davranışları belirleme |
5.HAFTA | Öğretmenlik uygulamaları, sorunlu bir davranış üzerine çalışma |
6.HAFTA | Öğretmenlik uygulamaları, sorunlu bir davranış üzerine çalışma |
7.HAFTA | Öğretmenlik uygulamaları, sorunlu bir davranış üzerine çalışma |
8.HAFTA | Öğretmenlik uygulamaları, davranış değiştirme süreci kayıt tutma |
9.HAFTA | Öğretmenlik uygulamaları, rapor yazma |
10.HAFTA | Öğretmenlik uygulamaları, beceri düzeylerini belirleme |
11.HAFTA | Öğretmenlik uygulamaları, beceri öğretimi |
12.HAFTA | Öğretmenlik uygulamaları, beceri öğretimi |
13.HAFTA | Öğretmenlik uygulamaları, kalıcılık ve genelleme çalışmaları |
14.HAFTA | Rapor ve dosya hazırlama |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | 25 |
Ara Ödev | 1 | 25 |
Final Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim alanı/ engel gruplarına ilişkin temel kavramlar ve engelin bireysel, eğitimsel ve toplumsal etkisi konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin yasal hak ve ihtiyaçları konusunda, okul ve toplumda bireylerin bilinçlendirilmesi ve farkındalık yaratılmasında liderlik rolü alır. | X | |||||
3 | İlk ve ortaöğretim programlarında matematik, fen ve sosyal bilgiler gibi derslerde yer alan konular, uygun öğretim stratejileri ve yöntemleri bilir ve kullanır. | X | |||||
4 | Özel eğitim sürecinde öğrencilerin kazanımları en üst düzeyde edinmeleri amacıyla okul/ kurum personeli, uzmanlar, aileler ve toplumdaki bireylerle etkili işbirliği yapar. | X | |||||
5 | Özel eğitim yasaları çerçevesinde, bireylerin ihtiyaçları ve MEB öğretim programları göz önüne alınarak hazırlanan Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Programı (BAHP), Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ve Bireyselleştirilmiş Geçiş Planlarını (BGP) geliştirir, uygular ve gerekli uyarlamaları yapar. | X | |||||
6 | Bireylerin BEP hedefleri yönünde belirtilen kazanımları en üst düzeyde edinmeleri ve MEB öğretim programlarına ulaşılabilirliklerini sağlamak için bilimsel dayanaklı yaklaşım ve yöntemleri bilir ve etkili olarak uygular. | X | |||||
7 | Öğretim programı ve BEP hedeflerine uygun eğitimsel materyaller, yardımcı güncel teknoloji ve diğer kaynakları bilir, geliştirir ve bireyin ihtiyaçlarına göre uyarlar. | X | |||||
8 | Çeşitli kaynaklardan edinilen değerlendirme verilerini organize etme, analiz ve yorumlama yolu ile bireylerin eğitimsel değerlendirmesini çeşitli teknik ve yöntemler kullanarak yapar ve rapor eder. | X | |||||
9 | Uygun değerlendirme araçları kullanarak bireylerin öğrenmesini değerlendirir ve eğitimsel kararları veriye dayalı olarak verir. | X | |||||
10 | Özel eğitim alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyerek mesleki bilgilerini geliştirir ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak özel eğitim alanının gelişimine katkıda bulunur. | X | |||||
11 | Türk eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeleri, amaçlarını, yapısını ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge, vb.) ve özel eğitimin tarihsel gelişimini bilir. | X | |||||
12 | Teknolojiyi öğrenme ortamları ve etkinliklerin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde etkili olarak kullanır. | X | |||||
13 | Saygı, güven, ilgi ve etik davranışı yansıtan, bireylerin yaşam deneyimleri ve gelişimsel özeliklerine değer veren, kültürel olarak bütünleştirici öğrenme ortamlarını yaratır, idare eder ve sürdürür. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Ödev | 10 | 10 | 100 |
Ara Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final Ödevi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 250 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |