Öğrenme ve öğretme kuramlarının incelenmesi
Fen ve matematik derslerine uygun öğretim yöntem ve tekniklerin seçilerek etkinlik ve ders planlarının geliştirilmesi
Etkinlik ve ders planlarının sınıf ortamında uygulanması
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenme kuramlarını açıklar. | 5, 6 | 1, 3 | A |
2) Öğrenme kuramlarının fen ve matematik derslerinde uygulanması ile ilgili örnekler verir. | 3, 5 | 1, 3 | A |
3) Öğretim modellerini, öğretim yöntem ve tekniklerini açıklar. | 5, 6 | 1, 3 | A |
4) Öğretim modelleri, öğretim yöntem ve tekniklerin fen ve matematik derslerinde uygulanması ile ilgili örnekler verir. | 5, 6 | 1, 3 | A |
5) Öğretim yöntem ve teknikleri bilgisini kullanarak ortaöğretim matematik öğretim programında yer alan bir konu veya kavramın, öğrencilerin yaş ve sınıf seviyesini gözeterek, gerçek hayattaki uygulamasını içeren etkinlik geliştirir. | 3, 7 | 3, 5, 6 | E, G |
6) Öğretim yöntem ve tekniklerine yönelik geliştirdiği etkinlikleri sınıf içinde uygular (mikroöğretim). | 6, 7 | 6 | G |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğrenme Teorileri (Davranışçılık, Bilişsel Kuram) | Öğrenme Psikolojisi |
2 | Öğrenme Teorileri (Yapılandırmacılık) | Öğrenme Kuram ve Yaklaşımları |
3 | Öğrenme Modelleri (Tam Öğrenme, Probleme Dayalı Öğr. vs.) | Öğrenme Kuram ve Yaklaşımları |
4 | Öğretim Stratejileri (Sunuş Yoluyla) | Öğretim İlke ve Yöntemleri |
5 | Öğretim Stratejileri (Buluş Yoluyla, Araştırma Yoluyla) | Öğretim İlke ve Yöntemleri |
6 | Öğretim Yöntemleri (Antatım, Soru-Cevap, Tartışma, vs.) | Öğretim İlke ve Yöntemleri |
7 | Öğretim Yöntemleri (Problem Çözme, Grup Çalışması, vs.) | Öğretim İlke ve Yöntemleri |
8 | Öğretim Yöntemleri (Öğrenme İstasyonu, Gösteri, vs.) | Öğretim İlke ve Yöntemleri |
9 | Ara Sınav | |
10 | Öğretim Teknikleri (Teknoloji Kullanımı, Deney, vs.) | Öğretim İlke ve Yöntemleri |
11 | Etkinlik Tasarımı | |
12 | Etkinlik Tasarımı | |
13 | Kavram Yanılgıları | |
14 | Kavram Yanılgıları |
Kaynaklar
Ders Notu | Derleme ders notları |
Diğer Kaynaklar |
1) Küçükahmet, L. (2007). Öğretimde planlama ve değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
2) Özmantar, M. F., & Bingölbalı, E. (2009). Etkinlik tasarımı ve temel tasarım prensipleri. E. Bingölbalı, & M. F. Özmantar (Eds.). İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. Ankara: Pegem Akademi. 3) Pesen, C. (2003). Matematik öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım 4) Stein, M. K., Smith, M. S., Henningsen, M. A., & Silver, E. A. (2000). Implementing standards-based mathematics instruction. Reston, VA: NCTM. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Sınıf içi uygulamalarda kullanılacak etkinlik yaprakları, örnek ders videoları |
Ödevler |
1) Lise öğrencilerine yönelik bir grup çalışması etkinliği geliştiriniz ve sınıf içinde uygulayınız.
2) Lise sınıf seviyesine uygun buluş yoluyla öğrenme etkinliği geliştiriniz. 3) Lise öğrencilerine yönelik bir araştırma ödevi geliştiriniz. 4) Lise öğrencilerine yönelik bir istasyon çalışması geliştiriniz ve sınıf içinde uygulayınız. 5) Matematik etkinlik kulübünde uygulanmak üzere bir etkinlik geliştiriniz ve sınıf içinde uygulayınız. |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | Sayısı | Katkı Yüzdesi |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Ödev | 5 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarında yer alan matematik ve geometri konularında derin bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarında yer alan konu ve kavramların tarihsel, kültürel ve bilimsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
3 | Matematik ve geometrideki temel kavram ve konuları diğer disiplinlere ve gerçek hayattaki durumlara uygular. | X | ||||
4 | Matematiksel süreçleri (problem çözme, ispat yapma, vb.) verilen durumlar üzerinde doğru bir şekilde uygular. | X | ||||
5 | Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarının vizyon, felsefe ve kuramsal dayanaklarına uygun olarak matematik ve geometri öğretim sürecini planlar. | X | ||||
6 | Öğrencilerin yaş, sınıf seviyesi, bireysel farklılıklar ve hazırbulunuşluk durumlarına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini matematik ve geometri derslerinde uygular. | X | ||||
7 | Matematik ve geometri öğrenmeyi teşvik edici sınıf ortamı oluşturur. | X | ||||
8 | Matematik ve geometri öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri uygular ve geliştirir. | X | ||||
9 | Matematik ve geometri öğrenim sürecini, öğrencilerin gelişimini ve başarısını izler ve uygun ölçme araçları kullanarak değerlendirir. | X | ||||
10 | Matematik eğitimi alanındaki gelişmeleri takip ederek mesleki bilgilerini geliştirir. | X | ||||
11 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak matematik eğitimi alanının gelişimine katkıda bulunur. | X | ||||
12 | Türk eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeleri, amaçlarını, yapısını ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge, vb.) bilir ve bunlara uygun davranır. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | 5 | 10 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7.6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |