Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, lise matematik öğretim programında yer alan diziler ve seriler, limit, türev ve integral kavramlarını incelemek ve ilgili problemleri çözmektir.
Dersin İçeriği:
Dizi ve serilerin özellikleri ve ilgili problemler
Limit ve uygulamaları
Türev ve uygulamaları
İntegral ve uygulamaları
Dizi ve serilerin özellikleri ve ilgili problemler
Limit ve uygulamaları
Türev ve uygulamaları
İntegral ve uygulamaları
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Örnek Olay 3. Tartışma 4. Gösterim 5. Grup çalışması 6. Mikroöğretim 7. Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Boşluk doldurma D. Doğru -Yanlış E. Sözlü sınav F. Portfolyo G. Performans H. Rapor
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Dizi, seri, limit, türev ve integral kavramlarının matematiksel tanımını yapar ve günlük yaşamdan örneklerle açıklar. | 1 | 1, 7 | A |
2) Dizi, seri, limit, türev ve integral kavramlarının tarihsel gelişimini açıklar. | 2 | 1, 7 | A, G |
3) Limit, türev ve integralin diğer disiplinlerde nasıl kullanıldığını örneklerle açıklar. | 1, 3 | 1, 3, 7 | A, G |
4) Dizi, seri, limit, türev ve integral ile ilgili problemleri uygun stratejiler kullanarak çözer. | 1, 3, 4 | 1, 7 | A |
5) Ortaöğretim matematik öğretim programında yer alan dizi, seri, limit, türev ve integral ile ilgili teoremleri ispatlar. | 1, 4 | 1,7 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş ve Konuların Tanıtılması | |
2 | Diziler ve Seriler | Örüntüler |
3 | Diziler ve Seriler | Örüntüler |
4 | Diziler ve Seriler | Toplam Sembolü |
5 | Limit | Diziler ve Seriler |
6 | Limit | Diziler ve Seriler |
7 | Limit | Diziler ve Seriler |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türev | Limit |
10 | Türev | Limit |
11 | Türev | Limit |
12 | İntegral | Türev |
13 | İntegral | Türev |
14 | İntegral | Türev |
Kaynaklar
Ders Notu | Derleme ders notları |
Diğer Kaynaklar |
1) Smith, K. (2012). The nature of mathematics. 12th edition. Cengage Learning.
2) Maenpaa, M., Owen, J., Haese, M. Haese, R., Haese, S., Humphries, M. (1999). 3) Mathematics for the international student. Mathematics SL second edition for use with IB Diploma. Haese and Harris Publication. Australia.
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | Sayısı | Katkı Yüzdesi |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Sınıfiçi Katılım | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Ödev | 3 | 15 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarında yer alan matematik ve geometri konularında derin bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarında yer alan konu ve kavramların tarihsel, kültürel ve bilimsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
3 | Matematik ve geometrideki temel kavram ve konuları diğer disiplinlere ve gerçek hayattaki durumlara uygular. | X | ||||
4 | Matematiksel süreçleri (problem çözme, ispat yapma, vb.) verilen durumlar üzerinde doğru bir şekilde uygular. | X | ||||
5 | Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarının vizyon, felsefe ve kuramsal dayanaklarına uygun olarak matematik ve geometri öğretim sürecini planlar. | X | ||||
6 | Öğrencilerin yaş, sınıf seviyesi, bireysel farklılıklar ve hazırbulunuşluk durumlarına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini matematik ve geometri derslerinde uygular. | X | ||||
7 | Matematik ve geometri öğrenmeyi teşvik edici sınıf ortamı oluşturur. | X | ||||
8 | Matematik ve geometri öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri uygular ve geliştirir. | X | ||||
9 | Matematik ve geometri öğrenim sürecini, öğrencilerin gelişimini ve başarısını izler ve uygun ölçme araçları kullanarak değerlendirir. | X | ||||
10 | Matematik eğitimi alanındaki gelişmeleri takip ederek mesleki bilgilerini geliştirir. | X | ||||
11 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak matematik eğitimi alanının gelişimine katkıda bulunur. | X | ||||
12 | Türk eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeleri, amaçlarını, yapısını ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge, vb.) bilir ve bunlara uygun davranır. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |