• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDSM 483
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, matematiğin hayatımızdaki yerini ve önemini incelenmektir.
Dersin İçeriği: 

Matematik üzerinde yazılmış bilimsel ve kurgusal kitaplar okunması

Matematik ve uygulamalarıyla ilgili belgesellerin izlenilmesi ve tartışılması

Matematiğin sanat, mühendislik ve günlük yaşantıdaki yansımalarının tartışılması

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım 2. Örnek Olay 3. Tartışma 4. Gösterim 5. Grup çalışması 6. Mikroöğretim 7. Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Boşluk doldurma D. Doğru -Yanlış E. Sözlü sınav F. Portfolyo G. Performans H. Rapor

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Matematiğin yaşamdaki yerini anlatan kitapları okur ve yorumlar.  10 3 E
2) Matematik bilimi üzerine yazılmış kitapları  okur ve yorumlar. 2, 10 3 E, H
3) Matematiğin günlük hayattaki yeri ve kullanım alanlarına yönelik hazırlanmış kısa film veya belgeselleri izler ve yorumlar. 7, 10 3, 4 E, H
4) Matematiğin günlük hayattaki yerini örneklendirerek tartışır.  3, 10 2, 3 E
5) Matematiğin sanat, mühendislik, mimarlık veya hayatın diğer alanlarında nasıl kullanıldığını tartışır. 3, 10 3 E, H

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 “Yaşam İçindeki Matematik” İfadesinden Ne Anlıyorsunuz?  
2 “Matematikçinin Galaksi Rehberi” Adlı Kitabın İncelenmesi  
3 “Matematikçinin Galaksi Rehberi” Adlı Kitabın İncelenmesi  
4 “Sıfır, Sayı Sistemleri, Kesirler, Kare, Karekök, Pi Sayısı, e Sayısı” Kavramları Sayılar
5 Ara Sınav 1  
6 Fraktallar Örüntüler
7 “Sonsuz, Zahiri Sayılar, Asal Sayılar, Fibonacci Sayıları, Altın Oran” Kavramları Sayılar
8 “Dağılım, Normal Dağılım, İstatistik” Kavramları Veri Toplama
9 “Matris, Olasılık, Cebir, Kalkülüs” Kavramları  
10 “Sihirli Kareler, Dört Renk Problemi, Diyet Problemi” Konularının Tartışılması Problem Çözme Stratejileri
11 Ara Sınav 2  
12 Hypatia Ve Pisagor’un Matematik Bilimine Katkıları  
13 “Ethno-Mathematics” Kavramının İncelenmesi  
14 “Vedic Mathematics” Kavramının İncelenmesi  

 

 

Kaynaklar

Ders Notu Derleme ders notları
Diğer Kaynaklar 1) Tony Crilly, 50 Mathematical Ideas: Quercus, 2007.

2) Martin Gardner, Çev: Algan Sezgintüredi, Matematikçinin Galaksi Rehberi, Aylak Kitap, 2011.

3) Martin Gardner, Mathematical Puzzle Tales, 2007.

4) Maria Dzielska, Çev: Gamze Deniz, İskenderiyeli Hypetia, 1999

5) Maria Dzielska, Hypatia of Alexandria, Harvard University Press, 1995

6) Michael Guillen, Çev: Gürsel Tanrıöver, Dünyayı Değişiren Beş Denklem, 2001

7) Maria Dzielska, Five Equations that Changed the World, 1995

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar Sınıf içi uygulamalarda kullanılacak etkinlik yaprakları, konularla ilgili videolar
Ödevler  
Sınavlar Ara Sınav 1’de aşağıdaki konuların biri seçilerek bu konunun matematik bilimindeki yeri ve günlük yaşantıdaki kullanımlarına yönelik bir rapor hazırlanacak:

1) Discrete Geometry

2) Graphs

3) Bayes’ Theory

4) Euclid’s Algorithm

5) The Birthday Problem

6) Maths of Genetics

 

Ara Sınav 2’de “Matematiğin Doğası”na ilişkin bir problem veya Matematiksel bir bulmaca bulunacak ve çözümü / çözümüne yönelik varsayımlar yazılacak.

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 2 40
Kısa Sınav    
Final Sınavı 1 60
Ödev    
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarında yer alan matematik ve geometri konularında derin bilgi sahibidir.       X  
2 Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarında yer alan konu ve kavramların tarihsel, kültürel ve bilimsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir.         X
3 Matematik ve geometrideki temel kavram ve konuları diğer disiplinlere ve gerçek hayattaki durumlara uygular.         X
4 Matematiksel süreçleri (problem çözme, ispat yapma, vb.) verilen durumlar üzerinde doğru bir şekilde uygular.       X  
5 Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarının vizyon, felsefe ve kuramsal dayanaklarına uygun olarak matematik ve geometri öğretim sürecini planlar.   X      
6 Öğrencilerin yaş, sınıf seviyesi, bireysel farklılıklar ve hazırbulunuşluk durumlarına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini matematik ve geometri derslerinde uygular. X        
7 Matematik ve geometri öğrenmeyi teşvik edici sınıf ortamı oluşturur. X        
8 Matematik ve geometri öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri uygular ve geliştirir.   X      
9 Matematik ve geometri öğrenim sürecini, öğrencilerin gelişimini ve başarısını izler ve uygun ölçme araçları kullanarak değerlendirir. X        
10 Matematik eğitimi alanındaki gelişmeleri takip ederek mesleki bilgilerini geliştirir.         X
11 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak matematik eğitimi alanının gelişimine katkıda bulunur. X        
12 Türk eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeleri, amaçlarını, yapısını ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge, vb.) bilir ve bunlara uygun davranır. X        

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik Sayısı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 2 15 30
Kısa Sınav      
Ödev      
Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü     140
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5.6
Dersin AKTS Kredisi     6