Matematik üzerinde yazılmış bilimsel ve kurgusal kitaplar okunması
Matematik ve uygulamalarıyla ilgili belgesellerin izlenilmesi ve tartışılması
Matematiğin sanat, mühendislik ve günlük yaşantıdaki yansımalarının tartışılması
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Matematiğin yaşamdaki yerini anlatan kitapları okur ve yorumlar. | 10 | 3 | E |
2) Matematik bilimi üzerine yazılmış kitapları okur ve yorumlar. | 2, 10 | 3 | E, H |
3) Matematiğin günlük hayattaki yeri ve kullanım alanlarına yönelik hazırlanmış kısa film veya belgeselleri izler ve yorumlar. | 7, 10 | 3, 4 | E, H |
4) Matematiğin günlük hayattaki yerini örneklendirerek tartışır. | 3, 10 | 2, 3 | E |
5) Matematiğin sanat, mühendislik, mimarlık veya hayatın diğer alanlarında nasıl kullanıldığını tartışır. | 3, 10 | 3 | E, H |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | “Yaşam İçindeki Matematik” İfadesinden Ne Anlıyorsunuz? | |
2 | “Matematikçinin Galaksi Rehberi” Adlı Kitabın İncelenmesi | |
3 | “Matematikçinin Galaksi Rehberi” Adlı Kitabın İncelenmesi | |
4 | “Sıfır, Sayı Sistemleri, Kesirler, Kare, Karekök, Pi Sayısı, e Sayısı” Kavramları | Sayılar |
5 | Ara Sınav 1 | |
6 | Fraktallar | Örüntüler |
7 | “Sonsuz, Zahiri Sayılar, Asal Sayılar, Fibonacci Sayıları, Altın Oran” Kavramları | Sayılar |
8 | “Dağılım, Normal Dağılım, İstatistik” Kavramları | Veri Toplama |
9 | “Matris, Olasılık, Cebir, Kalkülüs” Kavramları | |
10 | “Sihirli Kareler, Dört Renk Problemi, Diyet Problemi” Konularının Tartışılması | Problem Çözme Stratejileri |
11 | Ara Sınav 2 | |
12 | Hypatia Ve Pisagor’un Matematik Bilimine Katkıları | |
13 | “Ethno-Mathematics” Kavramının İncelenmesi | |
14 | “Vedic Mathematics” Kavramının İncelenmesi |
Kaynaklar
Ders Notu | Derleme ders notları |
Diğer Kaynaklar |
1) Tony Crilly, 50 Mathematical Ideas: Quercus, 2007.
2) Martin Gardner, Çev: Algan Sezgintüredi, Matematikçinin Galaksi Rehberi, Aylak Kitap, 2011. 3) Martin Gardner, Mathematical Puzzle Tales, 2007. 4) Maria Dzielska, Çev: Gamze Deniz, İskenderiyeli Hypetia, 1999 5) Maria Dzielska, Hypatia of Alexandria, Harvard University Press, 1995 6) Michael Guillen, Çev: Gürsel Tanrıöver, Dünyayı Değişiren Beş Denklem, 2001 7) Maria Dzielska, Five Equations that Changed the World, 1995 |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Sınıf içi uygulamalarda kullanılacak etkinlik yaprakları, konularla ilgili videolar |
Ödevler | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1’de aşağıdaki konuların biri seçilerek bu konunun matematik bilimindeki yeri ve günlük yaşantıdaki kullanımlarına yönelik bir rapor hazırlanacak:
1) Discrete Geometry 2) Graphs 3) Bayes’ Theory 4) Euclid’s Algorithm 5) The Birthday Problem 6) Maths of Genetics
Ara Sınav 2’de “Matematiğin Doğası”na ilişkin bir problem veya Matematiksel bir bulmaca bulunacak ve çözümü / çözümüne yönelik varsayımlar yazılacak. |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | Sayısı | Katkı Yüzdesi |
Ara Sınav | 2 | 40 |
Kısa Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 60 |
Ödev | ||
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarında yer alan matematik ve geometri konularında derin bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarında yer alan konu ve kavramların tarihsel, kültürel ve bilimsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
3 | Matematik ve geometrideki temel kavram ve konuları diğer disiplinlere ve gerçek hayattaki durumlara uygular. | X | ||||
4 | Matematiksel süreçleri (problem çözme, ispat yapma, vb.) verilen durumlar üzerinde doğru bir şekilde uygular. | X | ||||
5 | Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarının vizyon, felsefe ve kuramsal dayanaklarına uygun olarak matematik ve geometri öğretim sürecini planlar. | X | ||||
6 | Öğrencilerin yaş, sınıf seviyesi, bireysel farklılıklar ve hazırbulunuşluk durumlarına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini matematik ve geometri derslerinde uygular. | X | ||||
7 | Matematik ve geometri öğrenmeyi teşvik edici sınıf ortamı oluşturur. | X | ||||
8 | Matematik ve geometri öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri uygular ve geliştirir. | X | ||||
9 | Matematik ve geometri öğrenim sürecini, öğrencilerin gelişimini ve başarısını izler ve uygun ölçme araçları kullanarak değerlendirir. | X | ||||
10 | Matematik eğitimi alanındaki gelişmeleri takip ederek mesleki bilgilerini geliştirir. | X | ||||
11 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak matematik eğitimi alanının gelişimine katkıda bulunur. | X | ||||
12 | Türk eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeleri, amaçlarını, yapısını ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge, vb.) bilir ve bunlara uygun davranır. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 2 | 15 | 30 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | |||
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |