Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, dünyayı değiştiren kuramlar, kurucuları ve kullandıkları matematiğin mihenk taşları sayılan matematikçiler hakkında farkındalık yaratılmasıdır.
Dersin İçeriği:
Bilim insanları üzerinde yazılmış bilimsel kitaplar okunması
Bilim insanları ile ilgili belgesellerin izlenilmesi ve tartışılması
Matematiğin fizik, kimya, mühendislik, sanat ve günlük yaşantıdaki yansımalarının tartışılması
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Örnek Olay 3. Tartışma 4. Gösterim 5. Grup çalışması 6. Mikroöğretim 7. Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Boşluk doldurma D. Doğru -Yanlış E. Sözlü sınav F. Portfolyo G. Performans H. Rapor
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Bilim insanları üzerine yazılmış kitapları okur ve yorumlar. | 1, 2, 3, 7, 8, 10 | 3 | E, H |
2) Matematik bilimi üzerine yazılmış kitapları okur ve yorumlar. | 1, 2, 3, 7, 8, 10 | 3 | E, H |
3) Matematikçilerin yaşamlarını ve kurucusu oldukları kuramları kavrar. | 1, 2, 3, 7, 8, 10 | 3, 4 | E, H |
4) Matematiğin insan kurgusu evrensel bir dil olduğunu kavrar. | 1, 2, 3, 7, 8, 10 | 2, 3 | E,H |
5) Matematiğin fizik, kimya, mühendislik, sanat ve günlük yaşantıdaki yansımalarını tartışır. | 1, 2, 3, 7, 8, 10 | 3 | E, H |
a
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | “Evrensel Dil”in anlamı | Belgesel izlenmesi |
2 | Sunum (ppt): “Bilim Tarihine Kısa Bir Bakış” | |
3 | “Bilim Tarihi_Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi ” Adlı Kitabın İncelenmesi | |
4 | “Bilim Tarihi” Adlı Kitabın İncelenmesi | |
5 | “Bilim Tarihi Yazıları” Adlı Kitabın İncelenmesi | |
6 | Sunum (ppt): “Matematik Tarihinde Kısa Bir Tur” | |
7 | “Matematiğin Tarihi” Adlı Kitabın İncelenmesi | |
8 | Sunum (ppt): Bireyin Lisans Eğitimine Kadar Kuramlarını Gördüğü Matematikçilere Genel Bakış | Ortaöğretim matematik kuramlarının incelenmesi |
9 | Ara Sınav-1 | |
10 | “Dünyayı Değiştiren Beş Denklem” Adlı Kitabın Bölüm 1-2 İncelenmesi | Kitabın okunması |
11 | “Dünyayı Değiştiren Beş Denklem” Adlı Kitabın Bölüm 3-4-5 İncelenmesi | Kitabın okunması |
12 | Ara Sına-2 | |
13 | Bir Biyografi İncelemesi “Tesla” Adlı Kitabın İncelenmesi | Kitabın okunması |
14 | “50 Mathematical Ideas” Adlı Kitabın İncelenmesi |
Kaynaklar
Ders Notu | Derleme ders notları |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Sınıf içi uygulamalarda kullanılacak etkinlik yaprakları, konularla ilgili videolar, kitaplar |
Ödevler | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1:
Bir fizik kuramının ve kurucusunun incelenmesi ve raporlanması
Ara Sınav 2: Bir matematik kuramının ve kurucusunun incelenmesi ve raporlanması |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | Sayısı | Katkı Yüzdesi |
Ara Sınav | 2 | 40 |
Kısa Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 60 |
Ödev | ||
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarında yer alan matematik ve geometri konularında derin bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarında yer alan konu ve kavramların tarihsel, kültürel ve bilimsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
3 | Matematik ve geometrideki temel kavram ve konuları diğer disiplinlere ve gerçek hayattaki durumlara uygular. | X | ||||
4 | Matematiksel süreçleri (problem çözme, ispat yapma, vb.) verilen durumlar üzerinde doğru bir şekilde uygular. | X | ||||
5 | Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarının vizyon, felsefe ve kuramsal dayanaklarına uygun olarak matematik ve geometri öğretim sürecini planlar. | X | ||||
6 | Öğrencilerin yaş, sınıf seviyesi, bireysel farklılıklar ve hazırbulunuşluk durumlarına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini matematik ve geometri derslerinde uygular. | X | ||||
7 | Matematik ve geometri öğrenmeyi teşvik edici sınıf ortamı oluşturur. | X | ||||
8 | Matematik ve geometri öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri uygular ve geliştirir. | X | ||||
9 | Matematik ve geometri öğrenim sürecini, öğrencilerin gelişimini ve başarısını izler ve uygun ölçme araçları kullanarak değerlendirir. | X | ||||
10 | Matematik eğitimi alanındaki gelişmeleri takip ederek mesleki bilgilerini geliştirir. | X | ||||
11 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak matematik eğitimi alanının gelişimine katkıda bulunur. | X | ||||
12 | Türk eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeleri, amaçlarını, yapısını ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge, vb.) bilir ve bunlara uygun davranır. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 2 | 15 | 30 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | |||
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |