• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDSM 488
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, farklı kültürlerde eğitim kapsamını ve hikâyelerini konu alan filmleri incelemektir.
Dersin İçeriği: 
  1. Özel Eğitim
  2. Eğitimde Kültürel Değişiklik
  3. Eğitimde Eşitlik
  4. Matematik Eğitimi
  5. Mesleki Adanmışlık

Konularındaki film gösterimi

Film analizi

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım 2. Örnek Olay 3. Tartışma 4. Gösterim 5. Grup çalışması 6. Mikroöğretim 7. Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Boşluk doldurma D. Doğru -Yanlış E. Sözlü sınav F. Portfolyo G. Performans H. Rapor

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

  1. Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
    1) Filmler aracılığıyla eğitim ortamlarında kültürün rolünü inceler. 6 3, 4 A
    2) Filmlerdeki öğretmenlerin kullandığı farklı eğitim ve öğretim yaklaşımlarını analiz eder. 3, 6 3, 4 A
    3) Filmlerde gözlemledikleri farklı eğitim sistemlerini akademik yapılara dair örnekler verir ve açıklar. 4, 6, 12 3, 4 A
    4) Farklı ülkelerde yapılmış filmlerdeki eşitlik ve özel eğitim konularına dair farklılıkları analiz eder. 6, 9 3, 4 A

     

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Eğitimde Eşitlik: Freedom writers  
2 Film Analizi  
3 Eğitimde Eşitlik: Children of Heaven  
4 Film Analizi: Amerika ve İran perspektifindeki farklılıklar  
5 Filmlerde Özel Eğitim: Temple Grandin  
6 Filmlerde Özel Eğitim: Taare Zameen Par  
7 Film Analizi: Amerika ve Hindistan perspektifindeki farklılıklar  
8 Eğitim Filmlerinde Kültür: İki Dil Bir Bavul  
9 Eğitim Filmlerinde Kültür: The man who knew infinity  
10 Film Analizi: İngiliz, Hindistan ve Türk kültüründeki geçişler ve farklılıklar: Mesleki adanmışlık  
11 Filmlerde Üniversite Eğitimi: Three idiots  
12 Film Analizi  
13 Öğrencilerin önerdiği filmlerin gösterimi  
14 Dönem üzerine yansıma  
15 Eğitim Filmlerinde Kültür: The man who knew infinity  

 

Kaynaklar

Ders Notu Derleme ders notları
Diğer Kaynaklar Film Analiz Notları

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Sınıf içi uygulamalarda kullanılacak etkinlik yaprakları
Ödevler
  1. Final Projesi: Seçilen 2 film hakkında yansıma raporu
  2. Film eleştrilerini inceleme
  3. Film analizi tartışmaları için odak sorusu yazma 

 

Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara Sınav -  
Kısa Sınav -  
Final Projesi 1 50
Ödev 2 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarında yer alan matematik ve geometri konularında derin bilgi sahibidir.   X      
2 Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarında yer alan konu ve kavramların tarihsel, kültürel ve bilimsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir.   X      
3 Matematik ve geometrideki temel kavram ve konuları diğer disiplinlere ve gerçek hayattaki durumlara uygular.     X    
4 Matematiksel süreçleri (problem çözme, ispat yapma, vb.) verilen durumlar üzerinde doğru bir şekilde uygular.   X      
5 Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarının vizyon, felsefe ve kuramsal dayanaklarına uygun olarak matematik ve geometri öğretim sürecini planlar.   X      
6 Öğrencilerin yaş, sınıf seviyesi, bireysel farklılıklar ve hazırbulunuşluk durumlarına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini matematik ve geometri derslerinde uygular.         X
7 Matematik ve geometri öğrenmeyi teşvik edici sınıf ortamı oluşturur.     X    
8 Matematik ve geometri öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri uygular ve geliştirir. X        
9 Matematik ve geometri öğrenim sürecini, öğrencilerin gelişimini ve başarısını izler ve uygun ölçme araçları kullanarak değerlendirir.       X  
10 Matematik eğitimi alanındaki gelişmeleri takip ederek mesleki bilgilerini geliştirir. X        
11 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak matematik eğitimi alanının gelişimine katkıda bulunur. X        
12 Türk eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeleri, amaçlarını, yapısını ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge, vb.) bilir ve bunlara uygun davranır.     X    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik Sayısı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav      
Kısa Sınav      
Ödev 2 10 20
Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü     138
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5.52
Dersin AKTS Kredisi     6