Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, farklı kültürlerde eğitim kapsamını ve hikâyelerini konu alan filmleri incelemektir.
Dersin İçeriği:
- Özel Eğitim
- Eğitimde Kültürel Değişiklik
- Eğitimde Eşitlik
- Matematik Eğitimi
- Mesleki Adanmışlık
Konularındaki film gösterimi
Film analizi
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Örnek Olay 3. Tartışma 4. Gösterim 5. Grup çalışması 6. Mikroöğretim 7. Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Boşluk doldurma D. Doğru -Yanlış E. Sözlü sınav F. Portfolyo G. Performans H. Rapor
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
-
Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri 1) Filmler aracılığıyla eğitim ortamlarında kültürün rolünü inceler. 6 3, 4 A 2) Filmlerdeki öğretmenlerin kullandığı farklı eğitim ve öğretim yaklaşımlarını analiz eder. 3, 6 3, 4 A 3) Filmlerde gözlemledikleri farklı eğitim sistemlerini akademik yapılara dair örnekler verir ve açıklar. 4, 6, 12 3, 4 A 4) Farklı ülkelerde yapılmış filmlerdeki eşitlik ve özel eğitim konularına dair farklılıkları analiz eder. 6, 9 3, 4 A
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Eğitimde Eşitlik: Freedom writers | |
2 | Film Analizi | |
3 | Eğitimde Eşitlik: Children of Heaven | |
4 | Film Analizi: Amerika ve İran perspektifindeki farklılıklar | |
5 | Filmlerde Özel Eğitim: Temple Grandin | |
6 | Filmlerde Özel Eğitim: Taare Zameen Par | |
7 | Film Analizi: Amerika ve Hindistan perspektifindeki farklılıklar | |
8 | Eğitim Filmlerinde Kültür: İki Dil Bir Bavul | |
9 | Eğitim Filmlerinde Kültür: The man who knew infinity | |
10 | Film Analizi: İngiliz, Hindistan ve Türk kültüründeki geçişler ve farklılıklar: Mesleki adanmışlık | |
11 | Filmlerde Üniversite Eğitimi: Three idiots | |
12 | Film Analizi | |
13 | Öğrencilerin önerdiği filmlerin gösterimi | |
14 | Dönem üzerine yansıma | |
15 | Eğitim Filmlerinde Kültür: The man who knew infinity |
Kaynaklar
Ders Notu | Derleme ders notları |
Diğer Kaynaklar | Film Analiz Notları |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Sınıf içi uygulamalarda kullanılacak etkinlik yaprakları |
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | Sayısı | Katkı Yüzdesi |
Ara Sınav | - | |
Kısa Sınav | - | |
Final Projesi | 1 | 50 |
Ödev | 2 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarında yer alan matematik ve geometri konularında derin bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarında yer alan konu ve kavramların tarihsel, kültürel ve bilimsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
3 | Matematik ve geometrideki temel kavram ve konuları diğer disiplinlere ve gerçek hayattaki durumlara uygular. | X | ||||
4 | Matematiksel süreçleri (problem çözme, ispat yapma, vb.) verilen durumlar üzerinde doğru bir şekilde uygular. | X | ||||
5 | Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarının vizyon, felsefe ve kuramsal dayanaklarına uygun olarak matematik ve geometri öğretim sürecini planlar. | X | ||||
6 | Öğrencilerin yaş, sınıf seviyesi, bireysel farklılıklar ve hazırbulunuşluk durumlarına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini matematik ve geometri derslerinde uygular. | X | ||||
7 | Matematik ve geometri öğrenmeyi teşvik edici sınıf ortamı oluşturur. | X | ||||
8 | Matematik ve geometri öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri uygular ve geliştirir. | X | ||||
9 | Matematik ve geometri öğrenim sürecini, öğrencilerin gelişimini ve başarısını izler ve uygun ölçme araçları kullanarak değerlendirir. | X | ||||
10 | Matematik eğitimi alanındaki gelişmeleri takip ederek mesleki bilgilerini geliştirir. | X | ||||
11 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak matematik eğitimi alanının gelişimine katkıda bulunur. | X | ||||
12 | Türk eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeleri, amaçlarını, yapısını ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge, vb.) bilir ve bunlara uygun davranır. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | |||
Kısa Sınav | |||
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |