Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilerin tek değişkenli fonksiyonlarda limit, türev, integral gibi konuları kavraması ve hesaplayabilir hale gelmesidir.
Dersin İçeriği:
Fonksiyonlar. Limit ve süreklilik. Türevler. Türevleme kuralları. Türevlerin uygulamaları; uç değerler, fonksiyonların grafiklerini kabaca çizme. Belirli integraller, kalkülüsün temel teoremi. İntegralleme metodları, düzlemdeki bölgelerin alanları.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
ersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Tek değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik kavramlarını bilir ve ilgili hesaplamaları yapar. | 1,2 | A | |
2) Türev kavramını ve bazı uygulamalarını bilir ve ilgili hesaplamaları yapar. | 1,2 | A | |
3) Belirli, belirsiz ve has olmayan integral kavramlarını ve bazı uygulamalarını bilir ve ilgili hesaplamaları yapar. | 1,2 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fonksiyonlarda limit, Sonsuzda limit ve limitin sonsuz olması | (Ders kitabından) 1.2,1.3 |
2 | Süreklilik, Limitin formal tanımı, Teget doğruları ve eğimleri, | 1.4,1.5,2.1 |
3 | Türev, Türevleme kuralları, Zincir kuralı, | 2.2,2.3,2.4 |
4 | Trigonometrik fonksiyonların türevleri, Yüksek mertebeden türevler, Ortalama değer teoremi, | 2.5,2.6,2.8 |
5 | Kapalı türevleme, Terstürev ve Başlangıç değer problemleri, Ters fonksiyonlar, Üstel ve logaritmik fonksiyonlar, | 2.9,2.10,3.1,3.2 |
6 | Doğal logaritma ve üstel fonksiyonlar, Ters trigonometrik fonksiyonlar, | 3.3,3.5 |
7 | Bağlı oranlar, Belirsiz formlar | 4.1,4.3 |
8 | Uç değerler, Konkavlık ve kıvrılmalar | 4.4,4.5 |
9 | Bir fonksiyonun grafiğini kabaca çizme, Uç değer problemleri | 4.6,4.8 |
10 | Doğrusal yaklaşımlar, Toplamlar ve sigma notasyonu, Toplamların limiti olarak alanlar, Belirli integral | 4.9,5.1,5.2,5.3 |
11 | Belirli integralin özellikleri, Kalkülüsün temel teoremi | 5.4,5.5 |
12 | Yerine koyma yöntemi, Düzlemdeki bölgelerin alanları | 5.6,5.7 |
13 | Parçalayarak integrasyon, Rasyonel fonksiyonların integralleri | 6.1,6.2 |
14 | Ters yerine koyma, Has olmayan integraller | 6.3,6.5 |
Kaynaklar
Ders Notu | R. A. Adams and C. Essex, Calculus, 7th Ed., Pearson (2010) |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
ARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 100 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematiğin araştırma alanları (analiz, cebir, diferensiyel denklem ve geometri) için altyapı niteliğindeki limit, türev, integral, mantık, lineer cebir ve ayrık matematik konularında hesap yapabilme becerisi ne sahip olur. | X | |||||
2 | Matematiğin araştırma alanları hakkında temel bir bilgi birikimine ulaşır. | X | |||||
3 | Matematiğin araştırma alanları arasında ilişkiler kurabilme ve yorumlar. | X | |||||
4 | Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir. | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. | ||||||
7 | İlgi duyduğu alanlarda kendini geliştirir. | X | |||||
8 | Bilişim teknolojilerini tanıma, bunlardan uygun araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (14x toplam ders saati) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav (Bireysel çalışma dahil) | 2 | 8 | 16 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | |||
Final (Bireysel çalışma dahil) | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |