• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
MATH 154
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı ayrık metodlar ve kombinatorik uslamlama ile ilgili konuları ve teknikleri çok çeşitli uygulamaları ile birlikte tanıtmak.
Dersin İçeriği: 

aymanın temel ilkeleri. Ayrık olasılık kuramına  giriş. Güvercin yuvası ilkesi. Mantığın temelleri. İçerme ve hariç tutma ilkesi. Rekürans bağıntılar. Çizge kuramına giriş.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Sunum, H: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Sayma ile ilgili problemleri anlar ve saymanın temel ilkelerini kullanarak çözer.   1,2 A
2) İçerme ve hariç tutma ilkesini kullanarak ilgili problemleri dolaylı yönden çözer.   1,2 A
3) Verilen bir argümanı sembolik mantık kullanarak ifade eder ve bu argümanın geçerli olup olmadığına mantık ve çıkarım kurallarını kullanarak karar verir.   1,2 A
4) Birinci mertebe doğrusal;  ikinci mertebe doğrusal homojen sabit katsayılı ve bazı tip homojen olmayan rekürans bağıntılarını çözer.   1,2 A
5) Verilen ilgili bir durumu ya da problemi çizge teorisi kullanarak modeller.   1,2 A
6) Verilen çizgelerin izomorfik olup olmadığına karar verir.   1,2 A

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Toplam ve çarpım kuralları. Permütasyon 1.1, 1.2
2 Kombinasyon: Binom teoremi 1.3
3 Tekrarlı kombinasyon 1.4
4 Ayrık olasılık kuramına  giriş. Güvercin Yuvası İlkesi ((II) 6.1), 5.5
5 Temel bağlaçlar ve doğruluk tabloları 2.1
6 Mantıksal denklik: Mantık kuralları 2.2
7 Mantıksal gereklilik: Çıkarım kuralları 2.3
8 Niceleyicilerin kullanımı 2.4
9 İçerme ve hariç tutma ilkesi 8.1
10 Birinci mertebe doğrusal rekürans bağıntılar 10.1
11 İkinci mertebe,doğrusal , homojen, sabit katsayılı rekürans bağıntılar 10.2
12 Homojen olmayan rekürans bağıntılar 10.3
13 Çizge kuramına giriş. Tanım ve örnekler 11.1
14 Altçizge ve çizge izomorfizması 11.2

Kaynaklar

Ders Notu (I) Discrete and Combinatorial Mathematics, R.P. Grimaldi, Addison-Wesley,

5. basım, 2004.

Diğer Kaynaklar (II)Discrete Mathematics and Its Applications, K. H. Rosen, Mc Graw Hill, 6.basım, 2007.

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav    
Ödev    
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı    60
Yıl içinin Başarıya Oranı    40
Toplam   100

 

DERS KATEGORİSİ Temel Meslek Dersleri

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematiğin  araştırma alanları (analiz, cebir, diferensiyel denklem ve geometri) için altyapı niteliğindeki limit, türev, integral, mantık, lineer cebir ve ayrık matematik konularında hesap yapabilme becerisi ne sahip olur.         x
2 Matematiğin araştırma alanları hakkında temel bir bilgi birikimine ulaşır. x        
3 Matematiğin araştırma alanları arasında ilişkiler kurabilme ve yorumlar. x        
4 Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.       x  
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.       x  
6 Etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. x        
7 İlgi duyduğu alanlarda kendini geliştirir.         x
8 Bilişim teknolojilerini tanıma, bunlardan uygun araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur. x        
9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.       x

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (14x toplam ders saati) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ara Sınav (Bireysel çalışma dahil) 1 15 15
Kısa Sınav      
Ödev      
Final (Bireysel çalışma dahil) 1 20 20
Toplam İş Yükü     175
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7
Dersin AKTS Kredisi     7