Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu derste, öğrencilerin eğitim psikolojisinin temel ilkelerini ve bu ilkelerin öğretimde uygulanışlarını kavramaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:
Öğrenme, öğretme ve güdü ile ilgili kuramların incelenmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır. Öğrenme öğretme etkinlikleri işbirlikli öğrenme, bireysel ve grup araştırmaları ve diğer aktif öğrenme uygulamalarını içermektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. : Anlatım 2: Soru Cevap, 3:Tartışma, 4: Örnek olay , 5:İşbirlikli Öğrenme
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Yazılı sınav B. Ödev C. Boşluk -doldurma D. Doğru -Yanlış E. Sözlü sınav F. Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler öğrenme, öğretim teorileriyle ilgili terimleri açıklayabilir. | 6 | 1 | A,B |
Öğrenme teorileriyle öğretimsel yaklaşımlar arasındaki ilişkileri yorumlayabilir. | 6 | 1,5 | A,B |
Öğrenme teorilerine göre öğrencinin rolündeki değişimi açıklayabilir. | 6 | 4,5 | A,B |
Öğrenme teorilerine göre öğretmenin rolündeki değişimi anlarlar. | 6 | 3, 5 | A,B |
Öğrenme ve güdü arasındaki ilişkileri açıklarlar | 6 | 4,5 | A,B |
Öğrenci gereksinimleri ile öğretim modelleri arasındaki ilişkileri açıklarlar. | 6 | 3,5 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Öğrenme ve Öğretme | |
2 | Davranışçı Kuramlara genel bakış | |
3 | Davranışçı Kuramlar: Bağlantıcılık, Watson Davranışçılığı, Klasik ve edimsel koşullanma | |
4 | Davranışçı Kuramların Eğitime Yansımaları: Programlı Öğretim, Keller Planı, Tam öğrenme | |
5 | Sosyal Bilişsel Kuram:Model alma, Öz yeterlik Öz düzenleme | |
6 | Sosyal Bilişsel Kuramın Eğitime Yansımaları | |
7 | Vize | |
8 | Bilgi İşleme Kuramı : Dikkat Algı Bellek Modelleri | |
9 | Bilgi İşleme Kuramının Eğitime Yansımaları | |
10 | Yapılandırmacı Kuram | |
11 | Yapılandırmacı Kuramın Eğitime Yansımaları | |
12 | Nörofizyolojik kuram | |
13 | Nörofizyolojik Kuramın Eğitime Yansımaları | |
14 | Öğrenme kuramları ve Güdü |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Dale Schunk: Öğrenme Teorileri Eğitimsel Bir Bakışla.Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | 30 |
Vize | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Vize | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 1 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |