Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrencilere istatistiğin, gerçek hayatta kullanılabilen temel kavramlarını vermek ve ömür boyu uygulanacak karar alma süreçlerindeki olasılık ilkelerini anlatmaktır.
Dersin İçeriği:
Temel istatistikler ve temel olasılık kavramlarını içermektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test etme
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretme teknikleri | Değerlendirme yöntemleri |
Veri toplama araçları ve veri türlerini öğrenir. | 1 | 1,2 | bir |
Veriler hakkında bilgi edinmek için grafiklerin ve sayısal önlemlerin nasıl kullanılacağını öğrenir. | 8,9 | 1,2 | bir |
Karar verme tekniklerini öğrenir. | 2 | 1,2 | bir |
Verilerin nasıl değerlendirileceğini ve bilinçli iş kararlarının nasıl alınacağını öğrenir. | 8,9 | 1,2 | bir |
Öğrenci, verilerden yapılan çıkarımların güvenilirliğini ve değerini değerlendirmek için istatistiksel düşünme geliştirir. | 8,9 | 1,2 | bir |
Öğrenci SPSS adlı istatistik yazılım paketini kullanma konusunda deneyim kazanır. | 8,9 | 1,2 | - |
Dersin Akışı
Hafta | Başlıklar | Çalışma materyalleri |
1 | VERİ TOPLAMA NEREDE, NEDEN VE NASIL | |
2 | GRAFİKLER, GRAFİKLER VE TABLOLAR - TANIM VERİLERİ | |
3 | SAYISAL ÖNLEMLER KULLANARAK VERİ TANIMLAMA | |
4 | SAYISAL ÖNLEMLER KULLANARAK VERİ TANIMLAMA | |
5 | OLASILIK VE OLASILIK DAĞITIMLARINI KULLANMA | |
6 | OLASILIK VE OLASILIK DAĞITIMLARINI KULLANMA | |
7 | ARA SINAV | |
8 | BETON OLASILIĞI DAĞILIMLARI | |
9 | BETON OLASILIĞI DAĞILIMLARI | |
10 | SÜREKLİ OLASILIK DAĞITIMLARI | |
11 | SÜREKLİ OLASILIK DAĞITIMLARI | |
12 | ÖRNEK DAĞITIMLARA GİRİŞ | |
13 | ÖRNEK DAĞITIMLARA GİRİŞ | |
14 | SPSS DEMONSTRASYONLARI | |
15 | SPSS DEMONSTRASYONLARI | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
ders kitabı | GROEBNER, SHANNON, FRY VE SMITH, İŞ İSTATİSTİKLERİ: KARAR VERME YAKLAŞIMI, 8. BASKI, 2010, PRENTICE SALONU. |
Ek kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
evraklar | Ders sırasında kullanılan slaytlar |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DÖNEM ARAŞTIRMALARI | NUMARA | YÜZDE |
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
GENEL SINIFA NİHAİ İNCELEME KATKISI | 60 | |
DÖNEM ARAŞTIRMALARININ GENEL SINIFA KATKISI | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | katkı | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrenciler işletme yönetiminde temel bilgi birikimi hakkındaki bilgilerini göstermelidir (yönetimin işlevleri: organizasyon teorisi: politika ve strateji: bilgi, teknoloji ve operasyon yönetimi; beşeri sermaye yönetimi; muhasebe; finans; pazarlama; ekonomi; ve entegre bir bakış açısı) . | X | |||||
2 | Öğrenciler işletme yönetimindeki kavram ve bilgileri kullanarak ve kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak strateji oluşturma, örgütsel kararlar verme ve bu kararları uygulamak için gerekli süreçleri tanımlama becerilerini göstermelidir. | X | |||||
3 | Öğrenciler küresel iş ortamının dinamiklerini anlama becerisini göstermelidir; Değişen ve gelişmeleri takip etmek ve değişen küresel iş dünyasında esneklik ve yaratıcılığın önemini anlamak | X | |||||
4 | Öğrenciler, küresel iş ortamını şekillendiren temel ekonomi, hukuk ve sosyal bilimleri anlamalarını ve bu bilgi ile karar verebilme becerilerini göstermelidir. | X | |||||
5 | Öğrenciler etkin bir şekilde iletişim kurma ve farklı disiplinlerden üyelerle uyum içinde çalışma becerilerini göstermelidir. | X | |||||
6 | Öğrenciler küresel iş ortamında yazılı veya sözlü olarak etkili iletişim kurabilmelidir. | X | |||||
7 | Öğrenciler farklı kültürlerden bireylerin katkılarını takdir etmeli ve tanıyabilmeli ve etkili bir şekilde iletişim kurabilmeli, olumlu katkıda bulunabilmeli ve ekip üyesi olarak çalışabilmelidir. | X | |||||
8 | İşletme yönetiminde kullanılan ortak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmelidir. | X | |||||
9 | İş süreçleri ile ilgili problemleri tanımlayabilmeli, veri toplayabilmeli, verileri analiz etmek için gerekli yöntemleri seçebilmeli, sonuçları değerlendirebilmeli ve gerekli uygulamaları belirleyebilmeli ve fikirlerini etkili bir şekilde aktarabilmelidir. | X | |||||
10 | Öğrenciler iş takımına veya proje gruplarına katkıda bulunma, sorumluluk alma ve liderlik rolünü üstlenebilme yeteneklerini gösterebilmelidir. | X | |||||
11 | Öğrenciler iş etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarını ve bu konularda aktif rol almak için motivasyonlarını anlamalıdırlar. | X | |||||
12 | Öğrenciler mesleki alanlarındaki güncel olayları ve gelişmeleri takip edebilmeleri ve fikirlerini uluslararası iş alanlarında iletebilmeleri için İngilizce yeterliliğine sahip olmalıdır. | X | |||||
13 | Öğrenciler kişisel ve mesleki gelişimlerini sürdürmek için yaşam boyu öğrenmenin önemini anlamalıdır. | X | |||||
14 | Öğrenciler bağımsız bir çalışma, proje, araştırma yürütmek için disiplin ve sorumluluk sahibi olduklarını göstermelidir. | X | |
AKTS İş Yükü Tablosu
faaliyetler | miktar | Süre (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |