Dersin içeriği, öğretme ve öğrenme yöntem ve stratejilerine genel bakış, öğrenme görevlerini planlama ve öğretim strateji ve yöntemlerinin sınıfa uygulanmasından oluşacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin öğrenme çıktıları | Program çıktıları | Öğretim yöntemleri | Ölçme yöntemleri | |
1 | Öğrenme teorilerini açıklar | 5, 6 | 1, 3 | A |
2 | Öğrenme teorilerinin matematik sınıflarına uyarlamasını yapar | 3, 5 | 1, 3 | A |
3 | Öğretim yöntemi, tekniği ve stratejilerini tanımlar. | 5, 6 | 1, 3 | A |
4 | Öğretim yöntemi, tekniği ve stratejilerinin matematik sınıflarında kullanımını örneklendirir. | 5, 6 | 1, 3 | A |
5 | İlköğretim matematik müfredatına uygun ders planları tasarlar. | 3, 7 | 3, 5, 6 | E, G |
6 | Tasarladığı ders planlarını sınıfta uygular (Mikro Öğretim) | 6, 7 | 6 | G |
Dersin Akışı
Hafta 1
|
Derse Giriş |
Hafta 2
|
Öğretim Programı
İlköğretim Matematik Programı |
Hafta 3
|
Öğrenme Teorileri
(Davranışçılık, Yapılandırmacılık, Bilişsel Yaklaşımlar) |
Hafta 4
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Hafta 5
|
Ders Dizaynı
Planlama Ödev 1. Ders Planı |
Hafta 6
|
Öğretim Stratejileri
(Problem Çözme, Grup Çalışmaları) |
Hafta 7
|
Öğretim Stratejileri
(Gösterim, Öğrenme Merkezi vb.) Ödev 2. Ders Planı |
Hafta 8
|
Ders Dizaynı
Uygulama |
Hafta 9
|
Matematik Öğretiminde Teknoloji Kullanımı
Ödev 3. Ders Planı |
Hafta 10
|
Ders Planı Değerlendirme |
Hafta 11
|
Kavram Yanılgıları
Ödev 4. Ders Planı |
Hafta 12
|
Ders Dizaynı
Değerlendirme |
Hafta 13
|
Ödev 5. Mikro Öğretim |
Hafta 14
|
Ödev 5. Mikro Öğretim |
Hafta 15
|
Ders Değerlendirmesi |
Kaynaklar
Burns, M. (2007). About teaching mathematics: A K-8 resource. Sausalito, CA: Math Solutions Publications.
Van de Walle, J.A., Karp, K.S., & Bay Williams, J.M. (2013). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. 8th Edition. Boston: Pearson.
Ministry of Education (MEB) Mathematics and Geometry Curricula For Grades 5-8.
National Council of Teachers of Mathematics (NCTM). (2000). Principles and Standards for School Mathematics
Baki, A. (2014). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Harf Yayınları
Olkun, S. & Uçar, Z. T. (2014). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap.
Özmantar, M. F., & Bingölbalı, E. (2009). Etkinlik tasarımı ve temel tasarım prensipleri. E. Bingölbalı, & M. F. Özmantar (Eds.). İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. Ankara: Pegem Akademi.
Stein, M. K., Smith, M. S., Henningsen, M. A., & Silver, E. A. (2000). Implementing standards-based mathematics instruction. Reston, VA: NCTM.
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notları YULEARN üzerinden paylaşılır.
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Katkı yüzdesi |
Ders Planları | 40 |
Mikro Öğretim | 20 |
Final | 40 |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program öğrenme çıktıları | Katkı düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İlköğretim matematik öğretim programlarında yer alan konu ve kavramların tarihsel, kültürel ve bilimsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Matematik ve geometrideki temel kavram ve konuları diğer disiplinlere ve gerçek hayattaki durumlara uygular. | X | ||||
3 | Matematiksel süreçleri (problem çözme, ispat yapma, vb.) verilen durumlar üzerinde doğru bir şekilde uygular. | X | ||||
4 | İlköğretim matematik öğretim programının vizyon, felsefe ve kuramsal dayanaklarını bilir ve bunlara uygun olarak matematik öğretim sürecini planlar. | X | ||||
5 | Öğrencilerin yaş, sınıf seviyesi, bireysel farklılıklar ve hazırbulunuşluk durumlarına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini matematik derslerinde uygular. | X | ||||
6 | Öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerinin gelişimine ve değerlendirilmesine yönelik uygun yöntem ve materyalleri belirler ve uygular. | X | ||||
7 | Matematik öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri uygular ve geliştirir. | X | ||||
8 | Matematik öğrenim sürecini, öğrencilerin gelişimini ve başarısını izler ve uygun ölçme araçları kullanarak değerlendirir. | X | ||||
9 | Matematik eğitimi alanındaki gelişmeleri takip ederek mesleki bilgilerini geliştirir. | X | ||||
10 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak matematik eğitimi alanının gelişimine katkıda bulunur. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |