Matematik öğretim yöntemleri, Sayıların Öğretimi, Cebirsel Düşünmenin Öğretimi, Kesirlerin Öğretimi, Ondalık Sayılar ve Yüzdeler Öğretimi, Geometri Öğretimi, İstatistik ve Olasılık Öğretimi, Ders Planları Hazırlama, Ders Planlarını Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin öğrenme çıktıları | Program çıktıları | Öğretim yöntemleri | Ölçme yöntemleri | |
1 | Öğrenme teorilerini açıklar | 5, 6 | 1, 3 | A |
2 | Öğrenme teorilerinin matematik sınıflarına uyarlamasını yapar | 3, 5 | 1, 3 | A |
3 | Öğretim yöntemi, tekniği ve stratejilerini tanımlar. | 5, 6 | 1, 3 | A |
4 | Öğretim yöntemi, tekniği ve stratejilerinin matematik sınıflarında kullanımını örneklendirir. | 5, 6 | 1, 3 | A |
5 | İlköğretim matematik müfredatına uygun ders planları tasarlar. | 3, 7 | 3, 5, 6 | E, G |
6 | Tasarladığı ders planlarını sınıfta uygular (Mikro Öğretim) | 6, 7 | 6 | G |
Dersin Akışı
Hafta 1
|
Derse Giriş |
Hafta 2
|
Öğretim Programı
İlköğretim Matematik Programı |
Hafta 3
|
Öğrenme Teorileri
(Davranışçılık, Yapılandırmacılık, Bilişsel Yaklaşımlar) |
Hafta 4
|
Sayı Hissi ve Gelişimi |
Hafta 5
|
4 işlem ve öğretimi |
Hafta 6
|
Cebirsel Düşünme ve Cebir Öğretimi |
Hafta 7
|
Kesirlerin Öğretimi |
Hafta 8
|
Ondalık Sayıların Öğretimi |
Hafta 9
|
Orantısal Düşünme ve Oran-Orantı Kavramının öğretimi |
Hafta 10
|
Ölçme Öğretimi |
Hafta 11
|
Geometri Öğretimi |
Hafta 12
|
İstatistik ve Veri Analizinin Öğretimi |
Hafta 13
|
Olasılık Öğretimi |
Hafta 14
|
Tam Sayılar ve Öğretimi |
Hafta 15
|
Ders Değerlendirmesi |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Derleme ders notları |
Diğer Kaynaklar |
Van de Walle, J.A., Karp, K.S., & Bay Williams, J.M. (2013). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. 8th Edition. Boston: Pearson. Ministry of Education (MEB) Mathematics and Geometry Curricula For Grades 5-8. National Council of Teachers of Mathematics (NCTM). (2000). Principles and Standards for School Mathematics
Baki, A. (2014). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Harf Yayınları Olkun, S. & Uçar, Z. T. (2014). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap. Özmantar, M. F., & Bingölbalı, E. (2009). Etkinlik tasarımı ve temel tasarım prensipleri. E. Bingölbalı, & M. F. Özmantar (Eds.). İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. Ankara: Pegem Akademi. Stein, M. K., Smith, M. S., Henningsen, M. A., & Silver, E. A. (2000). Implementing standards-based mathematics instruction. Reston, VA: NCTM. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Katkı yüzdesi |
Ders Planları | 40 |
Mikro Öğretim | 20 |
Final | 40 |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program öğrenme çıktıları | Katkı düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İlköğretim matematik öğretim programlarında yer alan konu ve kavramların tarihsel, kültürel ve bilimsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Matematik ve geometrideki temel kavram ve konuları diğer disiplinlere ve gerçek hayattaki durumlara uygular. | X | ||||
3 | Matematiksel süreçleri (problem çözme, ispat yapma, vb.) verilen durumlar üzerinde doğru bir şekilde uygular. | X | ||||
4 | İlköğretim matematik öğretim programının vizyon, felsefe ve kuramsal dayanaklarını bilir ve bunlara uygun olarak matematik öğretim sürecini planlar. | X | ||||
5 | Öğrencilerin yaş, sınıf seviyesi, bireysel farklılıklar ve hazırbulunuşluk durumlarına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini matematik derslerinde uygular. | X | ||||
6 | Öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerinin gelişimine ve değerlendirilmesine yönelik uygun yöntem ve materyalleri belirler ve uygular. | X | ||||
7 | Matematik öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri uygular ve geliştirir. | X | ||||
8 | Matematik öğrenim sürecini, öğrencilerin gelişimini ve başarısını izler ve uygun ölçme araçları kullanarak değerlendirir. | X | ||||
9 | Matematik eğitimi alanındaki gelişmeleri takip ederek mesleki bilgilerini geliştirir. | X | ||||
10 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak matematik eğitimi alanının gelişimine katkıda bulunur. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |