Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, ilköğretim programı içinde yer alan temel matematik kavramlarını incelemek ve bu kavramları kullanarak çeşitli ispatlar yapmak ve problemler çözmektir.
Dersin İçeriği:
Sayı kavramı ve tarihsel gelişimi.
Trigonometri ve kullanım alanları. Cebirsel kavramların tarihsel gelişimi. Olasılık hesapları |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Örnek Olay 3. Tartışma 4. Gösterim 5. Grup çalışması 6. Mikroöğretim 7. Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Boşluk doldurma D. Doğru -Yanlış E. Sözlü sınav F. Portfolyo G. Performans H. Rapor
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sayı kavramını ve tarihte kullanılan sayı sistemlerini açıklar. | 2 | 1, 3 | A, E |
2) Sayılarla ilgili problemleri çözer ve ispatlar yapar. | 1, 2, 3 | 1, 3, 7 | A, E |
3) Trigonometri kavramının tarihsel gelişimini ve kullanım alanlarını açıklar. | 1, 2 | 1, 3 | A, E |
4) Cebir kavramlarının tarihsel gelişimini açıklar. | 1, 2, 3 | 1, 3 | A, E |
5) Cebir ile ilgili problemleri çözer ve ispatlar yapar. | 1 | 1, 3, 7 | A, E |
6) Olasılık kavramının tarihsel gelişimini açıklar. | 1, 2, 3 | 1, 3 | A, E |
7) Olasılık ile ilgili problemleri çözer ve ispatlar yapar. | 1, 2, 3 | 1, 3, 7 | A, E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sayı kavramının ortaya çıkışı | |
2 | Sayı sistemleri | |
3 | Sayı problemleri | |
4 | Sayı problemleri ve ispatlar | |
5 | Sayı problemleri ve ispatlar | |
6 | Trigonometri kavramının ortaya çıkışı ve kullanım alanları | |
7 | Trigonometri kavramının ortaya çıkışı ve kullanım alanları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Cebir kavramının ortaya çıkışı | |
10 | Cebir problemleri | |
11 | Cebir problemleri ve cebirsel ispatlar | |
12 | Olasılık kavramının tarihsel gelişimi | |
13 | Olasılık problemleri | |
14 | Olasılık problemleri ve ispatlar |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Baumgart, J. K. (Ed). (2006). Historical topics for the mathematics classroom. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
Eves, H. (1990). An introduction to the history of mathematics. New York: Brooks Cole. Eves, H. (1990). Foundations and fundamental concepts of mathematics. New York: Dover |
Diğer Kaynaklar |
TÜBİTAK Popüler Bilim Yayınları
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Sınıf içi uygulamalarda kullanılacak etkinlik yaprakları |
Ödevler |
Ders kitabından sayılar, trigonometri ve cebir konularına ilişkin seçilen problem setleri
|
Sınavlar | Ara sınav ve final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | Sayısı | Katkı Yüzdesi |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Ödev | 2 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İlköğretim matematik öğretim programlarında yer alan konu ve kavramların tarihsel, kültürel ve bilimsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Matematik ve geometrideki temel kavram ve konuları diğer disiplinlere ve gerçek hayattaki durumlara uygular. | X | ||||
3 | Matematiksel süreçleri (problem çözme, ispat yapma, vb.) verilen durumlar üzerinde doğru bir şekilde uygular. | X | ||||
4 | İlköğretim matematik öğretim programının vizyon, felsefe ve kuramsal dayanaklarını bilir ve bunlara uygun olarak matematik öğretim sürecini planlar. | X | ||||
5 | Öğrencilerin yaş, sınıf seviyesi, bireysel farklılıklar ve hazırbulunuşluk durumlarına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini matematik derslerinde uygular. | X | ||||
6 | Öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerinin gelişimine ve değerlendirilmesine yönelik uygun yöntem ve materyalleri belirler ve uygular. | |||||
7 | Matematik öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri uygular ve geliştirir. | X | ||||
8 | Matematik öğrenim sürecini, öğrencilerin gelişimini ve başarısını izler ve uygun ölçme araçları kullanarak değerlendirir. | X | ||||
9 | Matematik eğitimi alanındaki gelişmeleri takip ederek mesleki bilgilerini geliştirir. | X | ||||
10 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak matematik eğitimi alanının gelişimine katkıda bulunur. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4.8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |