• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDEM 485
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, ölçme-değerlendirmenin temel prensipleri ve matematik dersi öğrenme kazanımları çerçevesinde matematik sınavlarının hazırlanması ve değerlendirilmesine ilişkin uygulamalar yapmaktır.
Dersin İçeriği: 

İlköğretim matematik öğretim programı. Kazanımlara göre ölçme değerlendirme tekniklerini belirleme. İzleme, erişi ve kalıcılık sınavları. Matematik başarı testleri, projeleri ve performans ödevleri geliştirme ve uygulama. Puanlama cetveli hazırlama ve kullanma. TIMSS ve PISA sınavlarının incelenmesi

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım 2. Örnek Olay 3. Tartışma 4. Gösteri 5. Grup çalışması 6. Mikroöğretim 7. Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Boşluk doldurma D. Doğru -Yanlış E. Sözlü sınav F. Portfolyo G. Performans H. Rapor

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Matematik öğretim programındaki kazanımlara yönelik ölçme-değerlendirme soruları oluşturur. 4, 6, 8  1, 3 A, E
2) Ölçme-değerlendirme çeşitleri bilir ve geçerlilik-güvenirlik kriterlerine göre kıyaslama yapar. 8 1, 3 A, E
3) Farklı türde sorulardan oluşan matematik sınavları hazırlar. 4, 6, 8 1, 3 A, E, H
4) Puanlama cetveli hazırlar ve kullanır. 8 1, 3 A, E, H
5) Performans ve duyuşşal becerileri ölçmeye yönelik ölçme araçlarını bilir ve kullanır.  4, 6, 8 1, 3 A, E

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ölçme-değerlendirmede temel kavramlar  
2 Kazanımların Bloom taksonomisine göre yazılması  
3 Geçerlilik ve güvenirlik  
4 Ölçme-değerlendirme türleri ve özellikleri (Kısa cevaplı, Eşleştirme)  
5 Ölçme-değerlendirme türleri ve özellikleri (Doğru/Yanlış, Çoktan seçmeli)  
6 Ölçme-değerlendirme türleri ve özellikleri (Yorumlama)  
7 Ölçme-değerlendirme türleri ve özellikleri (Yazılı yoklama)  
8 Ara sınav  
9 Ölçme-değerlendirme türleri ve özellikleri (Yazılı yoklama)  
10 Ölçme-değerlendirme türleri ve özellikleri (Performansa dayalı)  
11 Puanlama cetveli oluşturma  
12 Duyuşşal becerilerin ölçülmesi  
13 Temel istatistik kavramları  
14 Ulusal ve uluslararası sınavlar  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Ders notları
Diğer Kaynaklar Miller, M., D., Linn, R. L., & Gronlund, N. E. (2009). Measurement and assessment in teaching. New Jersey: Pearson.

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Sınıf içi uygulamalarda kullanılacak etkinlik yaprakları
Ödevler Ödev 1:

Ortaokul matematik programında yer alan bir konuya ait kazanımları Bloom taksonomisine göre analiz ediniz. Bu konuya yönelik bir sınav için kullanılabilecek belirtke tablosunu oluşturunuz .

Ödev 2:

3 farklı soru türü belirleyerek bu türlere örnek ikişer soru yazınız. Soruların yanıt anahtarını veya puanlama cetvelini oluşturunuz.

Ödev 3:

Puanlama cetveli ve yanıt anahtarıyla birlikte en az 3 çeşit soru türünü içeren ortaokul matematik konularından birine ait kazanımları ölçmek üzere kısa bir matematik sınavı hazırlayınız.

Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav    
Final Sınavı 1 40
Ödev 3 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlköğretim matematik öğretim programlarında yer alan konu ve kavramların tarihsel, kültürel ve bilimsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir.      X    
2 Matematik ve geometrideki temel kavram ve konuları diğer disiplinlere ve gerçek hayattaki durumlara uygular.     X    
3 Matematiksel süreçleri (problem çözme, ispat yapma, vb.) verilen durumlar üzerinde doğru bir şekilde uygular.     X    
4 İlköğretim matematik öğretim programının vizyon, felsefe ve kuramsal dayanaklarını bilir ve bunlara uygun olarak matematik öğretim sürecini planlar.         X
5 Öğrencilerin yaş, sınıf seviyesi, bireysel farklılıklar ve hazırbulunuşluk durumlarına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini matematik derslerinde uygular.        X  
6 Öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerinin gelişimine ve değerlendirilmesine yönelik uygun yöntem ve materyalleri belirler ve uygular.         X
7 Matematik öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri uygular ve geliştirir.       X  
8 Matematik öğrenim sürecini, öğrencilerin gelişimini ve başarısını izler ve uygun ölçme araçları kullanarak değerlendirir.          X
9 Matematik eğitimi alanındaki gelişmeleri takip ederek mesleki bilgilerini geliştirir.   X      
10 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak matematik eğitimi alanının gelişimine katkıda bulunur. X        

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik Sayısı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav      
Ödev 3 6 18
Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü     115
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4.6
Dersin AKTS Kredisi     5