• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDEN 302
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu derste öğrenciler, İngilizcede ve dünya dillerinde biçimbilgisel biçimleri, işlevleri, kuralları, dizilleri, üreticiliği ve yaratıcılığı anlayarak biçimsel işlemlerin ve çıktıların dilin diğer bileşenleriyle olan bağlantısını anlayabilecek ve hem kuramsal hem de uygulamalı alanlarda kullanabilecektir.
Dersin İçeriği: 

Bu ders dilbilgisinin alt sistemlerinden biri olan biçimbilgisini (morfolojiyi), biçimbilgisel kavramları, birimleri ve biçimbilgisinin iki temel alanı olan sözcük türetimi ve çekimle ilgili süreçleri İngilizcede incelemekte ve çeşitli dünya dilleriyle karşılaştırmaktadır. Dersin odağı sözcük yapıları, sözcük üretimleri, dilsel yaratıcılık, sözcük biçimleme, yeniden biçimlendirme ve bu süreçlerin anlamla olan ilgisidir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
  1. Dili zihnin bir parçası olarak değerlendirebilme, anlama.
1, 9 1, 2, 3, 5, 6 A, C, D, E
  1. Modern İngilizcedeki yapılar, işlevler ve kullanımlarla ilgili yüksek farkındalık oluşturma.
1, 2, 9 1, 2, 3, 5, 6 A, C, D, E
  1. Biçimsel ve kuramsal dilbilimi anlayabilme.
1, 9 1, 2, 3, 5, 6 A, C, D, E
  1. Konuşma, dinleme, okuma, yazma becerilerinde 
5 1, 2, 3, 5, 6 A, C, D, E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık & Okuma
1 Biçimbilimde Temel Kavramlar Kitap1, Bölüm1-2
2 Biçimbilgisel Süreçler Bölüm 3
3 Biçimbilgisel Süreçler Bölüm 3
4 Sözlükçe (Zihinsel Sözlüğümüz) Bölüm 4
5 Çekim ve Türetim Bölüm 5
6 Üretkenlik Bölüm 6
7 Dizil Yapıları (Paradigmalar) Bölüm 8
8 Dizil Yapıları (Paradigmalar) Bölüm 8
9 Çatı İşlemleri Bölüm 11
10 Çatı İşlemleri Bölüm 11
11 İngilizcede Önekler Kitap 2, s. 57-81
12 İngilizcede Sonekler Kitap 2, s. 123-153
13 İngilizcede Bileşikler Kitap 2, s. 203-215
14 İngilizce Biçimbilgisi: Genel Değerlendirme  

Kaynaklar

 

KAYNAKLAR
Ders Kitabı 1. Haspelmath, M. & A., D. Sims. (2010). Understanding morphology (2nd Ed.). Hodder Education.

2. Hamawand, Z. (2011). Morphology in English: Word formation in cognitive grammar. Continuum.

Diğer Kaynaklar Tüm bölümler için Ders Notları

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Ders kitabı, Çalışma kitabı, Ders notları
Ödevler Ödevler
Sınavlar Arasınav

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Arasınav   40
Derse Katılım   15
Final Sınavı   45
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   505
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1          
1 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve İngilizcenin yapısal özelliklerini bilmek ve bu bilgilerin ışığında dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanmak            
2 İngilizcenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilip değerlendirerek uygun dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanmak            
3 Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak.            
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek, kullanabilmek ve bu doğrultuda özgün materyaller geliştirmek            
5 İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek, bilgiye ulaşma, yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeyinde kullanabilmek            
6 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek            
7 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek            
8 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek x          
9 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak.            
10 Öğretmen adayının kazanmış olduğu alan ve pedagojik bilgi ve becerilerini okul ortamında deneyimlemek ve mesleğinin gerektirdiği kültürel ve ahlaki sorumlulukları kavrayarak uygulamak x          

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  14 2 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 42
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 5 5 25
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü     104
Dersin AKTS Kredisi     4