• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDEN 105
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, öğrencilerin akademik okuma ve yazma becerilerini geliştirerek eleştirel düşünmelerine ve akademik ortamlarda etkili bir şekilde işlev görmelerine yardımcı olmaktır. Farklı akademik metin formatları (paragraf geliştirme ve denemeler) yazabileceklerdir. Buna ek olarak, öğrenciler çeşitli format ve türlerde okuma içeriği ile ilgilenebilecek, anlayabilecek ve analiz edebileceklerdir.
Dersin İçeriği: 

Bu dersin odak noktası, paragraf formları ve yapısı, paragrafın teknik özellikleri ve paragraf analizi ile farklı metin türlerinde (açıklama, süreç, görüş ve resmi / resmi olmayan mektuplar) kompozisyon yazımı olacaktır. Öğrenciler ayrıca özetleri, kısa öyküleri, incelemeleri (kitap ve / veya film üzerine) ve akademik makaleleri okuma ve yorumlama üzerinde çalışacaklar. Bunlardan yola çıkarak özetler ve yorumlar yazacaklar.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Sunum, H: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Öğrenciler bir kompozisyonun paragraflarını nasıl yazacaklarını öğrenirler. 5,6,7,9 1,2,3,4,6 A,F
2) Öğrenciler bir metni nasıl özetleyeceklerini öğrenirler.

 

5,6,7,9 1,2,3,4,6 A,F
3) Öğrenciler farklı türden kompozisyonlar yazmayı öğrenirler.

 

5,6,7,9 1,2,3,4,6 A,F
4) Öğrenciler, bağlamsal ipuçlarını kullanarak karmaşık okuma metinlerinin anlamını nasıl belirleyeceklerini öğrenirler. 5,6,7,9 1,2,3,4,6 A,F
5) Yazarın bakış açısına göre nasıl çıkarım yapılacağını öğrenirler 5,6,7,9 1,2,3,4,6 A,F

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş  
2 Paragraf Yapısı

Metin Okuma 1

 
3 Paragraftan komposizyona

Destekleyici ayrıntılar: Gerçekler, Alıntılar ve İstatistikler

 
4 Paraphrase yapma ve Özetleme

Metin Okuma 2

 
5 Yazma Süreci

Bir taslak nasıl hazırlanır

 
6 Kişisel Anlatılar

Metin Okuma 3

 
7 Noktalama Kuralları

Cümle Türleri

 
8 Süreç Kompozisyon Yazımı

Metin Okuma 4

 
9 Süreç Kompozisyon Yazımı  
10 Tanımlayıcı Kompozisyon Yazımı

Metin Okuma 5

 
11 Tanımlayıcı Kompozisyon Yazımı  
12 Fikir/Görüş Kompozisyon Yazımı

Metin Okuma 6

 
13 Fikir/Görüş Kompozisyon Yazımı  
14 Portfolyo  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Oshima, A. & Hogue, A. (2006). Writing Academic English (Level 4). Pearson Longman
Diğer Kaynaklar Okuma Metinleri Öğrenci Paketi

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Okuma kitabı
Ödevler Turnitin, google classroom, 
Sınavlar sınıf içi sınav

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Katılım 1 10
Okuma Metin Quizleri 2 20
Ödevler 5 50
Final Sınavı 1 20
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   20
Yıl içinin Başarıya Oranı   80
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Teorik ve pratik dil terminolojisi ile İngiliz dilinin yapısal özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve buna göre dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmak. x        
2 Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi olarak İngilizce'nin kuram, kural ve tekniklerinin bilgisine sahip olarak ve bunları değerlendirerek uygun dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmak x        
3 Öğrencilerin ihtiyaçlarına, dil yeterliliklerine, yaşlarına, zeka türlerine ve öğrenme tarzlarına göre uygun öğretim teknolojilerini kullanarak ders planları hazırlamak x        
4 Hazır sınıf materyallerinin etkinliğini öğrencilerin yeterlilik düzeyleri, yaşları ve motivasyon düzeylerine göre değerlendirerek seçebilme, kullanabilme ve ders planları hazırlayabilme. x        
5 İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek ve dili, yazılı ve sözlü formlar aracılığıyla bilgi bulma ve bilgiyi paylaşma düzeyinde kullanmak ve dili üretmek         x
6 İngilizce eğitim ve öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanmak.         x
7 Kısa öykü, şiir ve roman gibi İngilizce edebi eserleri tanımak ve bunları dil becerilerinin öğretiminde kullanmak.

 

        x
8 İngilizce öğretimi ile ilgili ölçme ve değerlendirme araç ve tekniklerini geçerlilik ve güvenirlik açısından değerlendirerek kullanmak. x        
9 Bilimsel araştırma yöntemleri bilgisine sahip olma ve bunları okul ortamında kullanabilme ve hem akademik hem de bireysel olarak değerlendirmede kullanabilme becerisine sahip olmak.   x      
10 Öğretmen adayının alanına göre alanla ilgili pedagojik bilgi ve becerileri okul ortamında deneyimlemek ve mesleğin gerektirdiği kültürel ve etik sorumlulukları anlamak ve yerine getirmek. x        

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) 14 7 70
Quizler 2 2 4
Ödevler 4 9 36
       
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü     182
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7,28
Dersin AKTS Kredisi     7