• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDEN 105
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, öğrencilerin akademik ortamlarda etkili bir şekilde işlev gösterebilmeleri için akademik okuma ve yazma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Öğrenciler, farklı akademik metin formatları (paragraf geliştirme ve makaleler) yazabileceklerdir. Ayrıca, çeşitli format ve türlerdeki okuma içerikleriyle etkileşime girecek, anlayacak ve analiz edebileceklerdir. Dersin odak noktası paragraf yapısı, APA7, ve farklı metin türlerinde (tanımlama, süreç, görüş ve tartışmacı) makale yazımı olacaktır. Öğrenciler ayrıca özet ve başka bir metni kendi ifadeleriyle ifade etme (parafraz) üzerinde çalışacaklardır. haftanın sonunda şunları kazanmış olacaksınız: Akademik okuma ve yazma becerilerinizi geliştirdiniz. Etkili bir tez cümlesi oluşturma, iyi yapılandırılmış giriş, gelişme paragrafları ve sonuç bölümleri yazma kapasitesi kazandınız. Hem akademik bağlamlara hem de hikaye odaklı görevlere uygun farklı stilistik kalıpları ve yazım tekniklerini kullanma becerisi edindiniz. APA sistemini doğru bir şekilde kullanmayı öğrendiniz; akademik metinlerden ve diğer kaynaklardan alınan bilgileri kaynak göstererek alıntı yapmayı başardınız. Özgün düşüncenin ve doğru alıntılama uygulamalarının önemini anlayarak intihalden kaçınma yeteneği geliştirdiniz. Düzenli pratik, revizyonlar ve akran geribildirimleriyle yazımda akıcılığı artırdınız.
Dersin İçeriği: 

Önümüzdeki 14 hafta boyunca:

Okuma ve yazma süreci hakkında çok şey öğreneceğiz. Yazma bir süreçtir ve bolca zamanımızı okuyarak, düşünerek, taslak hazırlayarak ve revizyon yaparak geçireceğiz.

Düşüncelerimizi birbirimize aktarmak için bolca zaman harcayacağız. Birbirimizin yazılarını gözden geçirenler olarak çalışacak ve birbirimize daha iyi okuyucular ve yazarlar olmamızda yardımcı olacağız.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Sunum, H: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Öğrenciler bir kompozisyonun paragraflarını nasıl yazacaklarını öğrenirler. 5,6,7,9 1,2,3,4,6 A,F
2) Öğrenciler bir metni nasıl özetleyeceklerini öğrenirler.

 

5,6,7,9 1,2,3,4,6 A,F
3) Öğrenciler farklı türden kompozisyonlar yazmayı öğrenirler.

 

5,6,7,9 1,2,3,4,6 A,F
4) Öğrenciler, bağlamsal ipuçlarını kullanarak karmaşık okuma metinlerinin anlamını nasıl belirleyeceklerini öğrenirler. 5,6,7,9 1,2,3,4,6 A,F
5) Yazarın bakış açısına göre nasıl çıkarım yapılacağını öğrenirler 5,6,7,9 1,2,3,4,6 A,F

Dersin Akışı

Tarih

Sınıfta İşlenecek Konular

Görevler

Hafta 1

(1 Ekim)

Tanışma ve Giriş

EDEN 105 sınıfına Google Classroom ve Turnitin üzerinden kayıt olun.

(Turnitin için Yeditepe e-postalarınızı kullanın)

Hafta 2

(7-8 Ekim)

Bölüm 1: Paragraf Yapısı 

Bölüm 4: Paragraftan Makaleye

Makaleye örnekler

Hafta 3

(14-15 Ekim)

Bölüm 3: Destekleyici Detaylar: Gerçekler, Alıntılar ve İstatistikler

 

Bölüm 8: Parafraz ve Özet

 

APA Stiline (7. Baskı) Giriş

Sınıf İçi Görev 1: Kaynak yazma alıştırmaları

Sınıf İçi Görev 2: Parafraz alıştırmaları

Hafta 4

(21-22 Ekim)

CAF (Komplekslik, Akıcılık ve Doğruluk) Çerçevesi 

Ek A: Akademik Yazma Süreci

Sınıf İçi Görev 3: Bir özet yazma

Hafta 5

(28-29 Ekim)

Betimleyici Yazma

Betimleyici Yazma - İlk Taslak

Ödev: Öz Değerlendirme #1 (Google Forms)

Hafta 6

(4-5 Kasım)

Betimleyici Yazma

Geri Bildirim Oturumu

Görev #1: Betimleyici Yazma - Nihai Taslak

Hafta 7

(11-12 Kasım)

Bölüm 5: Süreç Yazısı

Süreç Yazısı - İlk Taslak

Ödev: Öz Değerlendirme #2 (Google Forms)

Hafta 8

(18-19 Kasım)

Bölüm 5: Süreç Yazısı

Geri Bildirim Oturumu

Görev #2: Süreç Yazısı - Nihai Taslak

Hafta 9

(25-26 Kasım)

Bölüm 6: Neden ve Sonuç Yazıları

Neden ve Sonuç Yazısı - İlk Taslak

Ödev: Öz Değerlendirme #3 (Google Forms)

Hafta 10

(2-3 Aralık)

Bölüm 6: Neden ve Sonuç Yazıları

Geri Bildirim Oturumu

Görev #3: Neden ve Sonuç Yazısı - Nihai Taslak

Hafta 11

(9-10 Aralık)

Bölüm 7: Karşılaştırma ve Kontrast

Karşılaştırma-Kontrast Yazısı - İlk Taslak

Ödev: Öz Değerlendirme #4 (Google Forms)

Hafta 12

(16-17 Aralık)

Bölüm 7: Karşılaştırma ve Kontrast

Geri Bildirim Oturumu

Görev #4: Karşılaştırma-Kontrast Yazısı - Nihai Taslak

Hafta 13

(23-24 Aralık)

Bölüm 9: Tartışmacı Yazı

Tartışmacı Yazı - İlk Taslak

Ödev: Öz Değerlendirme #5 (Google Forms)

Hafta 14

(30-31 Aralık)

Bölüm 9: Tartışmacı Yazı

 

Dersin Kapanışı

Geri Bildirim Oturumu

Görev #5: Tartışmacı Yazı - Nihai Taslak

Hafta 15

Final Sınavı - (Tarih belirlenecek)

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Oshima, A. & Hogue, A. (2006). Writing Academic English (Level 4). Pearson Longman
Diğer Kaynaklar Okuma Metinleri Öğrenci Paketi

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Okuma kitabı
Ödevler Turnitin, google classroom, 
Sınavlar sınıf içi sınav

 

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Yüzde
Görev #1: Betimleyici Yazı 12%
Görev #2: Süreç Makalesi 12%
Görev #3: Neden ve Sonuç Yazısı 12%
Görev #4: Karşılaştırma-Kontrast Yazısı 12%
Görev #5: Tartışmacı Yazı 12%
5 Öz Değerlendirme Raporu 5%
Sınıf İçi Görevler 5%
Final Sınavı 30%

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Teorik ve pratik dil terminolojisi ile İngiliz dilinin yapısal özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve buna göre dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmak. x        
2 Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi olarak İngilizce'nin kuram, kural ve tekniklerinin bilgisine sahip olarak ve bunları değerlendirerek uygun dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmak x        
3 Öğrencilerin ihtiyaçlarına, dil yeterliliklerine, yaşlarına, zeka türlerine ve öğrenme tarzlarına göre uygun öğretim teknolojilerini kullanarak ders planları hazırlamak x        
4 Hazır sınıf materyallerinin etkinliğini öğrencilerin yeterlilik düzeyleri, yaşları ve motivasyon düzeylerine göre değerlendirerek seçebilme, kullanabilme ve ders planları hazırlayabilme. x        
5 İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek ve dili, yazılı ve sözlü formlar aracılığıyla bilgi bulma ve bilgiyi paylaşma düzeyinde kullanmak ve dili üretmek         x
6 İngilizce eğitim ve öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanmak.         x
7 Kısa öykü, şiir ve roman gibi İngilizce edebi eserleri tanımak ve bunları dil becerilerinin öğretiminde kullanmak.

 

        x
8 İngilizce öğretimi ile ilgili ölçme ve değerlendirme araç ve tekniklerini geçerlilik ve güvenirlik açısından değerlendirerek kullanmak. x        
9 Bilimsel araştırma yöntemleri bilgisine sahip olma ve bunları okul ortamında kullanabilme ve hem akademik hem de bireysel olarak değerlendirmede kullanabilme becerisine sahip olmak.   x      
10 Öğretmen adayının alanına göre alanla ilgili pedagojik bilgi ve becerileri okul ortamında deneyimlemek ve mesleğin gerektirdiği kültürel ve etik sorumlulukları anlamak ve yerine getirmek. x        

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS TANIMINA GÖRE ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜNE DAYALI ECTS DAĞILIMI

Faaliyetler

Adet

Süre
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahil: x Toplam ders saatleri)

15

3

45

Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, pratik)

14

6

84

Sınıf içi görevler

5

1

5

Öz değerlendirme raporları

5

1

5

Ödevler

5

7

35

Final

1

2

2

Toplam İş Yükü

   

176

Toplam İş Yükü / 25 (saat)

   

7.04

Dersin ECTS Kredisi

   

7