Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Bu ders, öğrencilerin sözel ve sözel olmayan sözlü iletişim becerilerini kişilerarası, grup ve topluluk içi bağlamlarda çeşitli ortamlarda tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, sunum, tartışma etkinlikleri yoluyla duygu ve düşünceleri etkin ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
19 | 1,2,3,4,5,6,7 | E,F |
|
11 | 1,2,3,4,5,6,7 | E,F |
|
19 | 1,2,3,4,5,6,7, | E,F |
|
19 | 1,2,3,4,5,6,7 | E,F |
|
19 | 1,2,3,4,5,6,7 | E,F |
a. izleyici analizi |
11 | 1,2,3,4,5,6,7 | E,F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş ve Tanışma | Ders kitabı |
2 | Senaryo canlandırma | Ders kitabı |
3 | Senaryo canlandırma | |
4 | Fikir verme, Power Point sunum hazırlama teknikleri, Sunumlara giriş bölümü hazırlama, konuşma oyunları | Ders kitabı |
5 | 2 dakika sunum, fikirlere katılma ya da katılmama, konuşma oyunları | Ders kitabı |
6 | Açıklama, sebep sonuç bildirme, rapor verme, taraflı anlatımdan kaçınma, konuşma oyunları | Ders kitabı |
7 | Öneride bulunma, rapor verme, taraflı anlatımdan kaçınma, konuşma oyunları | Ders kitabı |
8 | Bilgilendirici sunum teknikleri, söz isteme, farklı kültür ve milliyetler hakkında tartışma, sunum, Power Point sunum hazırlama teknikleri | Ders kitabı |
9 | 15 dakika sunum, konuşma oyunları | Ders kitabı |
10 | Soru sorma teknikleri, konuşma oyunları | Ders kitabı |
11 | Raporlama, konuşma oyunları | Ders kitabı |
12 | Sunum sırasında sorulan soruları cevaplama teknikleri, konuşma oyunları | Ders kitabı |
13 | Grup sunumları, sözlü kitap rapor sunumları | |
14 | Grup sunumları | |
15 | Grup sunumlarıa |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Study Speaking Kenneth Anderson |
Diğer Kaynaklar | Oyunlar, Sunum için kullanılacak açık kaynaklar (internet, ansiklopedi, vs) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | MOODLE |
Ödevler | PPP, Sunum, öz değerlendirme kompozisyonları |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav sınıf içi konuşma aktiviteleri toplamı | 20 | |
Final Sınavı portfolio sunumu | 1 | 80 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 80 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 20 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişine, ve eğitim ile ilgili kavramlara hakim olmak. | x | |||||
2 | Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi yaklaşımlarından yararlanabilmek. | x | |||||
3 | İngilizce eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel yöntemleri değerlendirebilmek ve uygulayabilmek. | x | |||||
4 | Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine, ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek ve kullanabilmek. | x | |||||
5 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek. | x | |||||
6 | İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek. | x | |||||
7 | İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek. | x | |||||
8 | Dil becerilerini geliştirmek amacıyla özgün materyaller geliştirebilmek. | x | |||||
9 | Farklı yaş gruplarının dil öğrenme özelliklerinin farkında olmak ve dil öğretim yöntemlerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilmek | x | |||||
10 | İngilizce’yi yabancı dil olarak öğretme konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilmek ve uygulamak. | x | |||||
11 | İngilizce’yi bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek. | x | |||||
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavramak ve uygulamak. | x | |||||
13 | Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak. | x | |||||
14 | Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak. | x | |||||
15 | Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek. | x | |||||
16 | İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek. | x | |||||
17 | Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak. | x | |||||
18 | Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilmek, ve bu teorilerin ışığında dil öğretim metod ve yöntemlerini kullanmak. | x | |||||
19 | İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2.4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |