• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDEN 107
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Bu ders, öğrencilerin sözel ve sözel olmayan sözlü iletişim becerilerini kişilerarası, grup ve topluluk içi bağlamlarda çeşitli ortamlarda tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 

Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, sunum, tartışma etkinlikleri yoluyla duygu ve düşünceleri etkin ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
  1. Toplum içerisinde etkili konuşma ilkeleri  geliştirmek
19 1,2,3,4,5,6,7 E,F
  1. Bir konu üzerine nasıl araştırma yapılıp nasıl sunum yapılması gerektiğini öğretmek
11 1,2,3,4,5,6,7 E,F
  1. Sunum hazırlama tekniklerini geliştirmek
19 1,2,3,4,5,6,7, E,F
  1. Bilgi veren bir konuda dinleyiciyi ikna etmeyi hedefleyen sunumlar hazırlamayı öğretmek
19 1,2,3,4,5,6,7 E,F
  1. Çift ve grup görevlerinde işbirliğine dayalı bir şekilde çalışmak
19 1,2,3,4,5,6,7 E,F
  1. Prensiplerine dayalı bir konuşma yapmak

a. izleyici analizi

11 1,2,3,4,5,6,7 E,F

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş ve Tanışma Ders kitabı
2 Senaryo canlandırma Ders kitabı
3 Senaryo canlandırma  
4 Fikir verme, Power Point sunum hazırlama teknikleri, Sunumlara giriş bölümü hazırlama, konuşma oyunları Ders kitabı
5 2 dakika sunum, fikirlere katılma ya da katılmama, konuşma oyunları Ders kitabı
6 Açıklama, sebep sonuç bildirme, rapor verme, taraflı anlatımdan kaçınma, konuşma oyunları Ders kitabı
7 Öneride bulunma, rapor verme, taraflı anlatımdan kaçınma, konuşma oyunları Ders kitabı
8 Bilgilendirici sunum teknikleri, söz isteme, farklı kültür ve milliyetler hakkında tartışma, sunum, Power Point sunum hazırlama teknikleri Ders kitabı
9 15 dakika sunum, konuşma oyunları Ders kitabı
10 Soru sorma teknikleri, konuşma oyunları Ders kitabı
11 Raporlama, konuşma oyunları Ders kitabı
12 Sunum sırasında sorulan soruları cevaplama teknikleri, konuşma oyunları Ders kitabı
13 Grup sunumları, sözlü kitap rapor sunumları  
14 Grup sunumları  
15 Grup sunumlarıa  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Study Speaking Kenneth Anderson
Diğer Kaynaklar Oyunlar, Sunum için kullanılacak açık kaynaklar (internet, ansiklopedi, vs)

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar MOODLE
Ödevler PPP, Sunum, öz değerlendirme kompozisyonları
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav sınıf içi konuşma aktiviteleri toplamı   20
Final Sınavı portfolio sunumu 1 80
Toplam    100
Finalin Başarıya Oranı    80
Yıl içinin Başarıya Oranı   20
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişine, ve eğitim ile ilgili kavramlara hakim olmak. x          
2 Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi yaklaşımlarından yararlanabilmek.     x      
3 İngilizce eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel yöntemleri değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.       x    
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine, ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek ve kullanabilmek. x          
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek. x          
6 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek. x          
7 İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek. x          
8 Dil becerilerini geliştirmek amacıyla özgün materyaller geliştirebilmek. x          
9 Farklı yaş gruplarının dil öğrenme özelliklerinin farkında olmak ve dil öğretim yöntemlerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilmek x          
10 İngilizce’yi yabancı dil olarak öğretme konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilmek ve uygulamak. x          
11 İngilizce’yi bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek.         x  
12 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavramak ve uygulamak.   x        
13 Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak. x          
14 Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak. x          
15 Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek. x          
16 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek. x          
17 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak. x          
18 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilmek, ve bu teorilerin ışığında dil öğretim metod ve yöntemlerini kullanmak. x          
19 İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek.         x  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: x toplam ders saati) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Toplam İş Yükü     60
Toplam İş Yükü / 25 (s)     2.4
Dersin AKTS Kredisi     2