• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDEN 106
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, öğrencilerin akademik okuma ve yazma becerilerini geliştirerek eleştirel düşünmelerine ve akademik ortamlarda etkili bir şekilde işlev görmelerine yardımcı olmaktır. Farklı akademik metin formatları (paragraf geliştirme ve denemeler) yazabileceklerdir. Buna ek olarak, öğrenciler çeşitli format ve türlerde okuma içeriği ile ilgilenebilecek, anlayabilecek ve analiz edebileceklerdir.
Dersin İçeriği: 

Bu dersin odak noktası stil ve organizasyon açısından akademik yazıya yaklaşımlar olacaktır. Ek olarak, akademik yazı ile ilgili olarak farklı metin türleri ele alınacak ve araştırma makalesi yazımına bir giriş yapılacaktır. Öğrenciler ayrıca özetleri, kısa öyküleri, inceleme ve eleştiri denemelerini (kitap ve / veya film üzerine) ve akademik makaleleri okuma ve yorumlama üzerinde çalışacaklar. Bunlardan yola çıkarak özetler, eleştiriler ve yorumlar yazacaklar.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Akademik çalışmaları sırasında güvenli kaynaklar bulabilir ve bu kaynakları doğru bir şekilde kullanabilir. 7,11 2,3,4,6 A,F
2) Akademik yazım kurallarına uygun araştırma raporları hazırlayabilir. 7,19 1,2,6 A,F
3) Eğitim araştırma yöntemlerini tanıyabilir. 15,19 1,3,6 A,F
4) Araştırılabilir sorular hazırlayıp araştırma deseni oluşturabilir. 17,19 1,2,6 A,F

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ders Materyalleri
1 GİRİŞ Ders Kitabı
2 ALINTILAMA VE BİBLİOGRAFİ YAZIM KURALLARI Ders Kitabı
3 KARŞILAŞTIRMA DENEMESİ Ders Kitabı
4 KARŞILAŞTIRMA DENEMESİ Ders Kitabı
5 KARŞILAŞTIRMA DENEMESİ Ders Kitabı
6 NEDEN SONUÇ DENEMESİ Ders Kitabı
7 NEDEN SONUÇ DENEMESİ Ders Kitabı
8 NEDEN SONUÇ DENEMESİ Ders Kitabı
9 TARTIŞMA DENEMESİ Ders Kitabı
10 TARTIŞMA DENEMESİ Ders Kitabı
11 TARTIŞMA DENEMESİ Ders Kitabı
12 SENTEZ DENEMESİ Ders Kitabı
13 SENTEZ DENEMESİ Ders Kitabı
14 SENTEZ DENEMESİ Ders Kitabı
15 Final Sınavı  

 

Kaynaklar

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Google Drive
Ödevler DENEME ÖDEVLERİ
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
     
     
Ödev 5 60
Toplam    
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişine, ve eğitim ile ilgili kavramlara hakim olmak. X          
2 Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi yaklaşımlarından yararlanabilmek. X          
3 İngilizce eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel yöntemleri değerlendirebilmek ve uygulayabilmek. X          
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine, ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek ve kullanabilmek. X          
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek. X          
6 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek. X          
7 İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek. X          
8 Dil becerilerini geliştirmek amacıyla özgün materyaller geliştirebilmek. X          
9 Farklı yaş gruplarının dil öğrenme özelliklerinin farkında olmak ve dil öğretim yöntemlerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilmek X          
10 İngilizce’yi yabancı dil olarak öğretme konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilmek ve uygulamak. X          
11 İngilizce’yi bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek.         X  
12 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavramak ve uygulamak. X          
13 Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak. X          
14 Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak.         X  
15 Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek.         X  
16 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek. X          
17 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak.         X  
18 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilmek, ve bu teorilerin ışığında dil öğretim metod ve yöntemlerini kullanmak. X          
19 İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek.         X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 5 1 5
Final     1 1 4
       
       
Toplam İş Yükü          69
Toplam İş Yükü / 25 (s)     2,76
Dersin AKTS Kredisi     3