• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDEN 407
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Bu ders öğretmen adaylarının İngilizce öğretiminde şiirin İngilizce öğrenmeyi destekleyici bir biçimde kullanma becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: 

Bu derste öğretmen adaylarına şiiri incelemek ve kullanmak için teorik ve pedagojik bilgi ve becerilerin yanı sıra çeşitli dil temelli etkinlik ve tekniklerin fikir ve örnekleri verilecektir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Sunum, H: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1- şiir kullanarak İngilizce öğretmek için  ders planlayıp hazırlamak 2, 3, 6 1,6,7,8 A,F
2- edebi metinlerin ne şekilde analiz edilebileceği ile ilgili bilgilenecekler tema analiz 2, 3, 6 1,6,7,8 A,F
3- şiir kullanarak dili anlamak ve sınıfta uygulamak 2, 3, 6 1,6,7,8 A,F
4- edebi terimleri öğrenmek ve yazmada kullanmak 2, 3, 6 1,6,7,8 A,F

Dersin Akışı

 

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş  
2 Dil derslerinde edebi eserlerin kullanımı  Lazar, G. (1993).

Chapter 1: Using literature in the language classroom: The issues

Chapter 2: Approaches to using literature with the language learner

Chapter 3: Selecting and evaluating materials

3 Stil analizi Lazar, G. (1993).

Chapter 6. Lazar

4 İleri seviyedeki öğrencilerle şiir kullanımı Lazar, G. (1993).

Chapter 6. Lazar

5 Düşük seviyedeki öğrencilerle şiir kullanımı Lazar, G. (1993).

Chapter 6. Lazar

6 “Clouds” by Christina Rossetti

“Please Mrs. Butler” by Allan Ahlberg

 
7 “You and I” by Roger McGough

“I'm nobody” by Emily Dickinson

 
8 "The Birthday" by Christina Rossetti

“Hope” by Emily Dickinson

 
9 “Words” by Carl Sandburg

"Annabel Lee" by Poe

 
10 “The Couple Upstairs” by Hugo Williams

“The Perfect Friend” by Shannan Wrass

 
11 ““Advice to My Son” by J. Peter Meinke

"The Road not taken" by Robert Frost

 
12 London” by William Blake

“My Papa’s Waltz” by Theodore Roethke

 
13 “Dreams” by Langston Hughes

“How Do I Love Thee?” by Elizabeth Barrett Browning

 
14 “A red, red rose” by Robert Burns

“Stopping by woods on a snowy evening” by Robert Frost

 
15 Final sınavı   

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Lazar, G. (1993). Literature and language teaching. Cambridge: CUP.
Diğer Kaynaklar Collie, J., Slater, S. (2007). Literature in the language classroom. Cambridge: CUP.

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Makaleler, Powerpoint slaytları
Ödevler ders planı, sunum, kendin/akran değerlendirme
Sınavlar Ara Sınav, final sınav

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
arasınav 10 30
ders planı  1 15
mikro öğretim 1 20
final sınavı 1 35
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   35
Yıl içinin Başarıya Oranı   65
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve İngilizce’nin yapısal özelliklerini bilir ve bu bilgilerin ışığında dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilir.            
2 ingilizcenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilip değerlendirerek uygun dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilir.       X    
3 Öğrencilerin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlayabilir..         X  
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkinliğini değerlendirerek seçebilir, kullanabilir ve bu doğrultuda özgün materyaller geliştirebilir.            
5 İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirebilir, bilgiye ulaşma, yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeyinde kullanabilir.            
6 Bilgi ve iletişim teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilir         X  
7 ingilizcenin kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri dil becerilerinin öğretiminde kullanabilir            
8 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenilirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir            
9 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve bunları okul ortamında uygulayabilir.            
10 Öğretmen adayının kazanmış olduğu alan ve pedagojik bilgi ve becerilerini okul ortamında deneyimleyebilir ve mesleğinin gerektirdiği kültürel ve ahlaki sorumlulukları kavrayarak uygulayabilirim.            

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
arasınav 1 8 8
ders planı 1 8 8
mikro öğretim 1 5 5
Final sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü     106
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4.24
Dersin AKTS Kredisi     4