• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
STAT 410
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Temel İstatistik kavramları ile temel istatistiksel yöntemlerin öğretilmesi
Dersin İçeriği: 

Betimsel istatistik : İstatistiğin Tanımı ve temel kavramlar, İstatistiksel araştırmanın niteliği, İstatistiksel verilerin derlenmesi ve özetlenmesi. Merkezi Eğilim ölçüleri ve dağılma ölçüleri.Normal dağılım. Güven aralıkları. İstatistiksel karar alma:Hipotez testleri . Ki-kare Testleri : Kontenjans tabloları. Bağımsızlık testi . Basit regresyon ve korelasyon.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1.Ders Anlatma, 2.Soru – Cevap, 3.Tartışma, 4.Grup Çalışması, 5.Problem Çözme, 6.Proje, 7.Drama – Rol Oynama, 8.Gözlem Yapma, 9.Simülasyon, 10.Sergileme, 11.Deney, 12.Vaka Analizi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1.Yazılı Sınav, 2.Çoktan Seçmeli test, 3.Boşluk Doldurma, 4.Doğru – Yanlış, 5.Sözlü Sınav, 6.Portfolyo, 7.Akran Değerlendirme, 8.Rubrik

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğrenme Kazanımları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Toplanan verilerin derlenmesi. Verileri grafiksel ve basit yöntemlerle özetleyerek sunabilme 1,2,3.4,5,6,7,8 1 2
Verileri grafiksel sunabilme 1,2,3,4,5,6,7,8 1 2
Merkezi eğilim ölçüleri ve dağılım ölçülerinin hesaplanabilmesi ve yorumlanabilmesi 1,2,3,4,5,6,7,8 1 2
Bazı istatistiksel yöntemleri kullanabilme ve yorumlama 1,2,3,4,5,6,7,8 1 2
İstatistiksel sonuç çıkarabilme 1,2,3.4,5,6,7,8 1 2

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İstatistiğin Tanımı ve temel kavramlar, İstatistiksel araştırmanın niteliği, İstatistiksel veri türleri, Verilerin toplanması ve derlenmesi : Verilerin özetlenmesi Verilerin grafik yöntemlerle özetlenmesi  
2 Merkezi Eğilim ölçülerine giriş(Ortalamalar), analitik ortalamalar ve özellikleri  
3 Mod. Medyan. Bölenler  
4 Dağılma ölçülerine giriş.Değişim aralığı.Standart sapma. Standardize değerler  
5 Değişim katsayısı. Toplanma Oranı  
6 Eğiklik ölçüleri. Basıklık ölçüleri. Normallik testi ve normal dağılım  
7 Arasınav  
8 Aralık Tahmini. Anakütle ortalaması için güven Aralığı. Anakütle Oranı için güven aralığı  
9 Hipotez Testlerine giriş ve temel kavramlar. Anakütle ortalaması için hipotez testleri  
10 Anakütle oranı için hipotez testi  
11 İki anakütle oranına ilişkin hipotez testi  
12 Ki-kare dağılımına dayanan testler: Kontenjans tabloları. Bağımsızlık testi  
13 Basit Regresyon ve Korelasyon  
14 Final Sınavı  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI NUMBER WEIGHT, %
Ödev 1 30
Ara Sınav 1 30
Final Ödevi 1 40
Toplam 3 100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak     X      
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek       X    
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak     X      
4 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak         X  
5 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak     X      
6 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak         X  
7 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak         X  
8 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek         X  
9 Çevresel değerlendirme, performans değerlendirme, bireysel ve grup test ve envanter yöntemleri, psikolojik testler ve davranış gözlemlerini içeren standartlaştırılmış ve standartlaştırılmamış testleri ve diğer değerlendirme tekniklerini temel kavramlarını kavrayabilmek ve uygulayabilmek         X  
10 Niteliksel ve niceliksel bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek,  PDR alanında araştırma yapmanın ve sonuçları yazılı olarak sunmanın önemini kavramak ve uygulamak         X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

ECTS / WORK LOAD TABLE
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödev 1 2 2
Ara Ödev 1 2 2
Final Ödevi 1 2 2
Toplam İş Yükü     96
Toplam İş Yükü / 25 (s)        3,84
Dersin AKTS Kredisi     4