• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PCG 365
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencilere kayıp ve yas ile ilgili kavramların öğretilmesi, bireylerin kayıp ve yas yaşantılarındaki dinamiklerin kuramsal yaklaşımlar doğrultusunda ele alınması, öğrencilere yas danışmanlığı sürecinde kullanacakları etkin yardım etme becerilerinin ve farkındalığın kazandırılması.
Dersin İçeriği: 
Kayıp ve yas sürecinin anlamı, normal yas ve patolojik yas, sosyoekonomik ve sosyokültürel faktörlere bağlı değişen ritüeller, yas sürecindeki koruyucu faktörler, baş etme ve dayanıklılık, alandan uygulama örnekleri ve vaka çalışmaları.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

1) Öğrenciler kayıp, yas, matem, ritüel gibi kavramları açıklayabilir.
2) Öğrenciler kayıp ve yas yaşantılarının dinamiklerini bilir.
3) Öğrenciler Yas danışmanlığı ve yas terapisinin farklarını açıklayabilir.
4) Öğrenciler etkin yas danışmanının özelliklerini ve yas danışmanlığında yardım etme becerilerini bilir.
5) Öğrenciler yas ile ilgili uygulamaları inceleyebilir ve çalışmalar yapabilir.

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Dersin tanıtımı; kayıp, kaybın türleri
2 Ölüm, ritüeller, ölüm ve anksiyete
3 Yas, keder ve matem kavramları
4 Kişilik, bağlanma ve yas
5 Kayıp ve yas sürecinde bedensel,bilişsel, duygusal ve davranışsal tepkiler
6 Kübler-Ross, Worden, Lindemann: kaybın evreleri ve danışana yaklaşımlar
7 Normal yas, karmaşık yas, patolojik yas
8 Vize
9 Yas danışmanlığı ve yas terapisi, patolojik yasta yardım süreci
10 Danışmanın/terapistin kendi yası
11 Yas psikolojik danışmanlığında yaklaşımlar, ilke ve teknikler
12 Yası deneyimleyen bireyle/aileyle iletişim ve yardım süreci
13 Grup çalışması, olgu sunumları
14 Genel tekrar ve final sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı Worden, J.W.(1989) Grief Counseling and Grief Therapy. NY:Tavistock Publication.

Materyal Paylaşımı

Dokümanlar Sınıf içinde / Mail üzerinden paylaşılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Vize 1 30
Sunum 1 20
Final  1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak         X  
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek       X    
3 Ulusal ve uluslararası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak       X    
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek     X      
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak     X      
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak       X    
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak     X      
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak X          
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak         X  
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek     X      

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Vize 1 3 3
Sunum 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     114
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,56
Dersin AKTS Kredisi     5