• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PCG 381
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders, travma sonrası psikolojik danışma hakkında bilgi ve uygulama kazanmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 
Travmanın tanımı, kapsamı ve türleri Travma sonrası çocuklarda, ergenlerde ve yetişkinlerde reaksiyonlar Travmanın sonuçları Travma sonrası stres bozukluğu, akut stres bozukluğu Travmaya müdahale yöntemleri Psikolojik danışma nitelikleri ve yeterlilikleri, Psikolojik danışma eğitimi Yargı süreci ve devlet travma politikası.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk –doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Öğrenciler travmanın tanımını, kapsamını ve türlerini bilir. 1,2,3,4,9 1.,3.,4. 1.,2.,3.,4.,5.,6

 

2) Öğrenciler travma sonrasında çocuklar, ergenler ve yetişkinlerde görülebilen tepkileri bilir. 1,2,3,4 1.,3.,4. 1.,2.,3.,4.,5.,6

 

3) Öğrenciler travma yaşantısının sonuçlarını bilir. 1,2,3,4,9 1.,3.,4. 1.,2.,3.,4.,5.,6

 

4) Öğrenciler travman sürecinde müdahale yöntemlerini değerlendirir. 1,2,3,4,5,9 1.,3.,4. 1.,2.,3.,4.,5.,6

 

5)Öğrenciler travmayla ilişkili hukuki temelleri ve devlet politikalarını bilir 1,2,3,4,5,9 1.,3.,4. 1.,2.,3.,4.,5.,6

 

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Travmanın tanımı, kapsamı ve türleri  
2 Travma sonrasında çocuklar, ergenler ve yetişkinlerde görülebilen tepkiler  
3 Travma yaşantısının bireysel, ailevi ve toplumsal sonuçları  
4 Travma sonrası stres bozukluğu, akut stres bozukluğu ve travma sonrası oluşan diğer psikolojik bozukluklar  
5 Travma sonrası stres bozukluğu, akut stres bozukluğu ve travma sonrası oluşan diğer psikolojik bozukluklar  
6 Travma yaşantısına müdahale yöntemleri  
7 Travma yaşantısına müdahale yöntemleri  
8 Ara Sınav 1  
9 Psikolojik danışmanın nitelikleri ve yeterlilikleri  
10 Psikolojik danışmanın eğitimi  
11 Travma yaşayanlar için hukuki süreç ve devlet politikası  
12 EMDR  
13 Travma yaşamış bireylerde psikolojik danışma  
14 Travma yaşamış bireylerde psikolojik danışma  

 

Kaynaklar

Erdur Baker, Ö. ve Doğan, T. (2017). Afetler, Krizler, Travmalar ve Psikolojik Yardım.
Ruzek, J.I., Follette, V.C. (2000). Travmaya Yönelik Bilişsel-Davranışçı Terapiler.

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 30
Vize 1 30
Final 1 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak     X      
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek   X        
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak       X    
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek     X      
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak   X        
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak X          
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak X          
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak X          
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak       X    
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek X          

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Ödev 1 2 2
Vize 1 1 2
Final 1 2 1
       
Toplam İş Yükü     125
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5
Dersin AKTS Kredisi     5