• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PCG 383
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Mezun olduktan sonra çalıştıkları pozisyonlarda çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma konusunda işlevsel bir bilgi donanımı sağlar.
Dersin İçeriği: 
Psikolojik danışmanın doğası, bireyle ve grupla psikolojik danışma, psikolojik danışma kuramları, çocuklarla ve ergenlerle gerçekleştirilecek psikolojik danışmada ilkeler, çocuklarla ve ergenlerle psikolojik danışmada gelişimsel süreç, çocuklarla ve ergenlerle psikolojik danışmanın özellikleri ,çocuklarla ve ergenlerde görülen psikolojik sorunlar, çocuklarla ve ergenlerde görülen psikolojik sorunlara müdahale, çocuklarla ve ergenlerle pozitif psikoloji temelli psikolojik danışma örnekleri, çocuklarla ve ergenlerle grupla psikolojik danışma örnekleri.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk –doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1), Çocuk suçluluğu ile ilgili kuram, ilke ve tekniklerini bilir ve gerektiğinde mesleki yaşamında uygular. 1,2,3,4,9 1.,3.,4. 1.,2.,3.,4.,5.,6
2) Mesleğinde karşılaşabileceği sorunları sistematik ve bilimsel problem çözme basamaklarını izleyerek çözer. 1,2,3,4 1.,3.,4. 1.,2.,3.,4.,5.,6
3) Alanında edinmiş olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, çalıştığı koşullardaki paydaşlara (örneğin, aileler, öğretmenler, vb.) ve topluma eğitim etkinlikleri (konsültasyon hizmetleri) sunar. 1,2,3,4,9 1.,3.,4. 1.,2.,3.,4.,5.,6
4) Farklı psikolojik danışma ortamları (eğitim, sağlık, endüstri vb.) ve çocuk suçlular üzerinde psikolojik danışma teknik ve becerilerini uygular (danışma vakası yönetimi, danışma vakası süreci ve sonuçlarını raporlaştırma). 1,2,3,4,5,9 1.,3.,4. 1.,2.,3.,4.,5.,6

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kapsam, Önem ve Kurallar  
2   Psikolojik danışmanlığın doğası  
3   Bireysel ve grup danışmanlığı  
4 Çocuklara ve ergenlere danışmadaki ilkeler  
5  Çocuk ve ergenlerle danışmanlıkta gelişim süreci  
6 Çocuk ve ergenlerle danışmanlığın özellikleri  
7 Çocuk ve ergenlerle ilgili psikolojik sorunlar  
8 Ara Sınav 1  
9 Ara Sınav 1  
10   Çocuk ve ergenlerle grup danışmanlığı  
11   Çocuk ve ergenlerle grup danışmanlığı örnekleri  
12 Vaka Örnekleri  
13   Vaka Örnekleri  
14 Genel Değerlendirme  

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Eryılmaz, A. (2016). Kuramdan uygulamaya bireyle psikolojik danışma. Ankara: Pegem.
Yüksel-Şahin, F. (2015). Psikolojik danışmanlar için el kitabı. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Lowman, R. L. (1993). Counseling and psychotherapy of work dysfunctions. American Psychological Association.
Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 30
Vize 1 30
Final 1 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak     X      
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek   X        
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak       X    
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek     X      
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak   X        
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak X          
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak X          
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak X          
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak       X    
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek X          

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Ödev 1 2 2
Vize 1 1 2
Final 1 2 1
       
Toplam İş Yükü     125
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5
Dersin AKTS Kredisi     5