• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PCG 369
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı çift ve aile danışması sürecini, çift ve aile danışmanlığı kuramlarını öğretmektir.
Dersin İçeriği: 

Çift, aile yaşam döngüsü, sağlıklı ve sağlıksız aileler, aile terapi süreci ve çift danışmanlığının teorik yaklaşımları

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğrenciler aile yapısının genel modellerini yorumlar. 1,2,3,5, 1,2,4 1,2,3,4,5,6
Öğrenciler Türkiye’de rehberlik ile aile ve çift danışmanlığını ilişkilendirir. 1,2,3,5, 1,2,4 1,2,3,4,5,6
Öğrenciler sağlıklı ve sağlıksız aile arasındaki farkı bilir. 1,2,3,5, 1,2,4 1,2,3,4,5,6
Öğrenciler evlilik ve aile danışmanlığı sürecini bilir. 1,2,3,5, 1,2,4 1,2,3,4,5,6
Öğrenciler aile danışmanlığının teorik yaklaşımlarını açıklar. 1,2,3,5, 1,2,4 1,2,3,4,5,6
Öğrenciler çift danışmanlığı sürecini bilir. 1,2,3,5, 1,2,4 1,2,3,4,5,6

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Giriş
2 Aile, Aile Çeşitleri ve Yaşam Döngüler
3 Sağlıklı ve sağlıksız aileler 
4 Aile yapısını geliştirmek
5 Aile terapi süreci 
6 Çift ve Aile Danışmanlığının Teorik Yaklaşımları
7 Çift ve Aile Danışmanlığının Teorik Yaklaşımları
8 Çift ve Aile Danışmanlığının Teorik Yaklaşımları
9 Çift ve Aile Danışmanlığının Teorik Yaklaşımları
10 Çift ve Aile Danışmanlığının Teorik Yaklaşımları
11 Çift ve Aile Danışmanlığının Teorik Yaklaşımları
12 Çift ve Aile Danışmanlığının Teorik Yaklaşımları
13 Çift ve Aile Danışmanlığının Teorik Yaklaşımları
14 Genel Değerlendirme
15 Aile Danismanliğinin Degerlendirilmesi 

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar Gladding, S. (2012). Aile Terapisi Tarihi Kuram ve Uygulamaları. (Çev Ed. İbrahim Keklik ve İbrahim Yıldırım). Ankara: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği Yayınları. - Nazlı, S. (2011). Aile Danışmanlığı. Ankara: Anı Yayıncılık - Dattilio, F. M. (2012). Bilişsel Davranışçı Çift ve Aile Terapisi, (Çev. Mirel Benvenizte, Serpil Kızıltaş ve Pınar Turanlı). İstanbul: Psikoterapi Enstitüsü Eğitim Yayınları. - Dattilio, F. M., Jongsma, A. E. (2013). Aile Terapisi Tedavi Planlayıcısı. (Ed. Sean D. Davis). (Çev. Aziz Yıldırım ve İbrahim Kurt). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. - Özgüven, İ. (2013). Evlilik ve aile terapisi. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık. - Kesici, Ş., Bayrakçı, E. K., Mert, A. ve Kiper, C. (2014). Vaka Örnekleriyle Birlikte Aile Danışma Kuramları ve Teknikleri. (Ed. Şahin Kesici) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. - Kesici, Ş., İlgün, E., Mert, A. ve Büyükbayraktar, Ç. G. (2013). Aile Terapisinde Kullanılan Teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. - Özabacı, N. ve Erkan, Z. (2014). Aile danışmanlığı kuram ve uygulamalara genel bir bakış. Ankara: Pegem Akademi. - Gladding, S. (2013). Psikolojik Danışma Kapsamlı Bir Meslek. (Çev. Ed. Nilüfer Voltan Acar) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. - Nichols, M. (2013). Aile terapisi kavramlar ve yöntemler. (Çev. Okhan Gündüz) İstanbul: Kaknüs Psikoloji 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 3 20
Proje 1 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır.         X  
2 Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler.         X  
3 Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.       X    
4 Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır.         X  
5 Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlar         X  
6 Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar.   X        
7 Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlar   X        
8 Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanır   X        
9 Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler   X        
10 Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır.   X        

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödev 3 3 9
Proje 1 20 20
Toplam İş Yükü               134
Toplam İş Yükü / 25 (s)         5,36
Dersin AKTS Kredisi     5