Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Çocuğu tanıma ilke ve yöntemlerini kullanarak, çocuğun gelişimsel özelliklerini değerlendirmenin amacını öğretmek; çocuk resimlerinin çocuğun eğitimindeki yeri ve önemini vurgulamak; çocuk resimlerinin gelişim basamaklarını tanımak, bu resimleri bir dil ve tanı tekniği olarak analiz edebilmek; çocuk resimlerinin bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişmelerini, hayal gücü, eleştirel düşünme, duygularını anlatabilme ve iletişim kurabilme becerilerini kazandırmalarına yardımcı olacak şekilde kullanımını öğretmek; çocuk resimleri analizinin eğitim programlarıyla bütünleştirebilmeleri için bakış açısı kazandırmak.
Dersin İçeriği:
Çocuk resimlerinin, okul öncesi eğitimde ve sonraki basamaklarda yeri ve önemini kavrayabilme; temel ilkeler; çocuk resminde görülen bazı ortak özellikler; çocuk resminin gelişim basamakları ve sembolik ifadeler; yaratıcı düşünce, resimlerin analizinin çocuğun ifade edemediği duyguları, travmatik yaşantıları vb. durumlarda sağlayabildiği bilgiler, psikolojik değerlendirmede kullanılan resim testlerinin tanıtımı, uygulama yöntemleri, ve değerlendirmede kullanılan basamaklar hakkında genel bilgi. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo