• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PCG 370
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Mezun olduktan sonra çalıştıkları pozisyonlarda psikolojik sağlamlık becerisini geliştirmelerinde katkı sağlamak.
Dersin İçeriği: 

Psikolojik sağlamlığın temel özellikleri, işlevleri ve teknikleri.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru-Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Alanında edinmiş olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, çalıştığı koşullardaki paydaşlara (örneğin, aileler, öğretmenler, vb.) ve psikolojik sağlamlık konusunda (konsültasyon hizmetleri) sunar. 1,2,4,5, 1,2,4 1,2,3,4,5,6
Öğrenciler psikolojik sağlamlığın özelliklerini anlar.  1,2,4,5, 1,2,4 1,2,3,4,5,6
Öğrenciler psikolojik sağlamlığa göre bireyi değerlendirebilir. 1,2,4,5, 1,2,4 1,2,3,4,5,6
Öğrenciler psikolojik sağlamlığı psikolojik danışma alanında kullanır. 1,2,4,5, 1,2,4 1,2,3,4,5,6

Dersin Akışı

Hafta Konular
1  
Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar
2 Psikolojik Sağlamlık nedir?
3 Psikolojik Sağlamlığın önemi
4 Bireylere göre psikolojik sağlamlık düzeyi
5 Pozitif psikolojiye göre psikolojik sağlamlık
6 Psikolojik danışmada psikolojik sağlamlık
7 Psikolojik sağlamlık nasıl geliştirilir?
8 Ara Sınav 
9 Pozitif psikolojide psikolojik sağlamlık genel değerlendirme
10 Psikolojik Sağlamlığı etkileyen durumlar
11 Psikolojik sağlamlığın gelişimi
12 İlişkilerde psikolojik sağlamlık
13 Psikolojik sağlamlığa yönelik Vak’a Örnekleri
14 Psikolojik sağlamlığa yönelik Vak’a Örnekleri
15 Final

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar
  • Ergüner Tekinalp, B. Ve Işık Terzi, Ş. (2015). Eğitimde pozitif psikoloji Uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi. Gilman, R., Huebner, E.S.,

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 2 10
Vize 1 30
Final 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır.         X  
2 Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler.         X  
3 Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.            
4 Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır.         X  
5 Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlar         X  
6 Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar.            
7 Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlar         X  
8 Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanır         X  
9 Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler            
10 Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır.     X      

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödev 2 3 6
Vize 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü               116
Toplam İş Yükü / 25 (s)         4,64
Dersin AKTS Kredisi     5