Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilerin çözüm odaklı danışmanın ilkelerine, aşamalarına, yöntem ve tekniklerine ilişkin bir bakış açısı kazanarak bu terapiyi uygulayabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Kısa süreli çözüm odaklı terapinin temeli ve teknikleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru-Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler Çözüm odaklı danışmanın kavramları, varsayımları ve ilkelerini bilir. | 1,2,4,5, | 1,2,4 | 1,2,3,4,5,6 |
Öğrenciler Çözüm odaklı danışmanın teknik ve teröpatik yöntemlerini bilir. | 1,2,4,5, | 1,2,4 | 1,2,3,4,5,6 |
Öğrenciler Çözüm odaklı terapideki teknik ve teröpatik yöntemleri uygular. | 1,2,4,5, | 1,2,4 | 1,2,3,4,5,6 |
Dersin Akışı
Hafta | Konular |
1 | Çözüm odaklı psikolojik danışmaya giriş |
2 | Çözüm odaklı psikolojik danışmanın okullarda uygulanmasının önemi ve gereği |
3 | Çözüm odaklı Psikolojik Danışmada Kavramlar |
4 | Çözüm Odaklı Psikolojik Danışmada Varsayımlar |
5 | Çözüm Odaklı Psikolojik Danışmada Amaçların Belirlenmesi |
6 | Çözüm Odaklı Psikolojik Danışmada İlk Oturum |
7 | İstisnalar ve Mucize Soru |
8 | Vize |
9 | Çözüm Odaklı Psikolojik Danışmada Teknikler |
10 | Çözüm Odaklı Psikolojik Danışmada Teknikler |
11 | Çözüm Odaklı Psikolojik Danışmada Teknikler |
12 | Çocuk ve Ergenlerle Çözüm Odaklı Psikolojik Danışma |
13 | Grupla Çözüm Odaklı Psikolojik Danışma |
14 | Grupla Çözüm Odaklı Psikolojik Danışma |
15 | Final |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1.Sklare, G.B. (1997). Çözüm odaklı kısa süreli piskolojik danışma. (Çev. D.Siyez).Pegemakademi. Güner, O. (2010). Çözüm Bende Saklı! Çözüm Odaklı Terapi Yöntemleri. Efil Grubun Gücü:Okullarda Çözüm Odaklı Grupla Danışma: (Çeviri Editorü: Zeynep Hamamcı & Fulya Turk). Nobel Yayın Dağıtım |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | 10 |
Vize | 1 | 40 |
Final | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır. | X | |||||
2 | Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler. | X | |||||
3 | Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir. | ||||||
4 | Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır. | X | |||||
5 | Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlar | X | |||||
6 | Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar. | ||||||
7 | Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlar | X | |||||
8 | Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanır | X | |||||
9 | Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler | ||||||
10 | Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Vize | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |