• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PCG 374
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, öğrencilerin çözüm odaklı danışmanın ilkelerine, aşamalarına, yöntem ve tekniklerine ilişkin bir bakış açısı kazanarak bu terapiyi uygulayabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Kısa süreli çözüm odaklı terapinin temeli ve teknikleri.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru-Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğrenciler Çözüm odaklı danışmanın kavramları, varsayımları ve ilkelerini bilir. 1,2,4,5, 1,2,4 1,2,3,4,5,6
Öğrenciler Çözüm odaklı danışmanın teknik ve teröpatik yöntemlerini bilir. 1,2,4,5, 1,2,4 1,2,3,4,5,6
Öğrenciler Çözüm odaklı terapideki teknik ve teröpatik yöntemleri uygular. 1,2,4,5, 1,2,4 1,2,3,4,5,6

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Çözüm odaklı psikolojik danışmaya giriş
2 Çözüm odaklı psikolojik danışmanın okullarda uygulanmasının önemi ve gereği
3 Çözüm odaklı Psikolojik Danışmada Kavramlar
4 Çözüm Odaklı Psikolojik Danışmada Varsayımlar
5 Çözüm Odaklı Psikolojik Danışmada Amaçların Belirlenmesi
6 Çözüm Odaklı Psikolojik Danışmada İlk Oturum
7 İstisnalar ve Mucize Soru
8 Vize
9 Çözüm Odaklı Psikolojik Danışmada Teknikler
10 Çözüm Odaklı Psikolojik Danışmada Teknikler
11 Çözüm Odaklı Psikolojik Danışmada Teknikler
12 Çocuk ve Ergenlerle Çözüm Odaklı Psikolojik Danışma
13 Grupla Çözüm Odaklı Psikolojik Danışma
14 Grupla Çözüm Odaklı Psikolojik Danışma
15 Final

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1.Sklare, G.B. (1997). Çözüm odaklı kısa süreli piskolojik danışma. (Çev. D.Siyez).Pegemakademi. Güner, O. (2010). Çözüm Bende Saklı! Çözüm Odaklı Terapi Yöntemleri. Efil Grubun Gücü:Okullarda Çözüm Odaklı Grupla Danışma: (Çeviri Editorü: Zeynep Hamamcı & Fulya Turk). Nobel Yayın Dağıtım

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 10
Vize 1 40
Final 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır.         X  
2 Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler.         X  
3 Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.            
4 Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır.         X  
5 Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlar         X  
6 Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar.            
7 Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlar         X  
8 Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanır         X  
9 Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler            
10 Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır.         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödev 3 3 9
Vize 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü               119
Toplam İş Yükü / 25 (s)         4,76
Dersin AKTS Kredisi     5