• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PCG 489
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı; okul öncesi, ilk ve orta öğretim okullarındaki eğitsel, mesleki, kişisel rehberlik etkinliklerinin incelenmesi, test ve test dışı tekniklerin uygulanması ve yorumlanması, çeşitli konularda grup rehberliği programlarının geliştirilerek uygulanmasıdır.
Dersin İçeriği: 

Okul öncesi, ilk ve orta öğretim okullarındaki eğitsel, mesleki, kişisel rehberlik etkinliklerinin incelenmesi, test ve test dışı tekniklerin uygulanması ve yorumlanması, çeşitli konularda grup rehberliği programlarının geliştirilerek uygulanması.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
  1. Öğrenciler psikolojik danışma ve rehberlik uygulama alanlarını tanır.
1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Öğrenciler farklı kurumlarda psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını analiz eder.
1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Öğrenciler kişisel rehberlik hizmetleri programları geliştirir.
1,5,6,15 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Öğrenciler test ve test dışı teknikleri uygular.
1,4,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Öğrenciler okul psikolojik danışmanı, okul ve okul dışındaki diğer uzman personel arasındaki işbirliğini kavrar.
1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Giriş
2 Rehberlik Nedir?
3 İlköğretim Okullarında Rehberlik Ve Danışmanlık Hizmetlerinin Kapsamı
4 Öğrencilerin Gelişimsel Güçleri ve Kişilik Gelişimi
5 İlkokullarda Bireysel Tanıma Teknikleri
6 Benlik Saygısı Geliştirme Eğitimi
7 İlkokullarda Kariyer Gelişimi
8 Ara Sınav 1
9 Çocuklarla İletişim
10 İlkokullarda Sosyal Beceri Eğitimi
11 Uyuşmazlık Çözümü ve Arabuluculuk Eğitimi
12 Günlük Yaşamla İlgili Bilgi ve Becerileri Öğretmek
13 İlkokullarda Travma, Yas ve Kriz Danışmanlığı
14 Ailelerin Eğitim Sürecine Katılımı
15 Final

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar
  • - Muro, J.J.; Kottman, T. (1995). Guidance And Counseling İn The Elementary And Middle Schools. Madison: Brown And Benchmark Publishers.
  • - Kuzgun, Y. (2004). İlköğretimde Rehberlik. (5. Basım). Ankara: Nobel Yayınları
  • –Erkan, S. (1995). Örnek Sınıf Rehberliği Etkinlikleri. Ankara: Nobel Yayınları. 
  • - Ültanır, E. (2003). İlköğretim Birinci Kademede Rehberlik ve Danışma. Ankara: Nobel Yayınları

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 25
Ara Ödev 1 25
Final Ödevi 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak         X  
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek         X  
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak         X  
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek         X  
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak         X  
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak       X    
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak       X    
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak       X    
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak         X  
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödev 1 3 3
Ara Ödev 1 3 3
Final Ödevi 1 3 3
       
Toplam İş Yükü     114
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,56
Dersin AKTS Kredisi     5