• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PCG 490
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bireylere problemlerini çözmede veya kendilerini daha iyi tanıyıp, anlamalarında edebiyat eserlerinden yararlanmalarını sağlayan becerilerin kazandırılması.
Dersin İçeriği: 

Kitap ile okuyucu arasındaki dinamik sürecin iyileştirici, geliştirici etkisinin keşfedilmesi, kitapların psikolojik danışma ve rehberlik alanında nasıl kullanılabileceği.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Çok çeşitli yazarlar, çizerler ve kitaplar hakkında bilgi sahibi olur. 1,2,3,4,5,6,7,9 1,2,3,4,5,6 1,2,3
2) Bibliyoterapi için gerekli materyalleri araştırır ve eleştirel olarak değerlendirilmesinde yetkinlikleri geliştirir 1,2,3,4,5,6,7,9 1,2,3,4,5,6 1,2,3
3) Uygun materyalleri seçerek danışanların kişisel ve entelektüel gereksinimlerini ve ilgilerini karşılamayı öğrenir. 1,2,3,4,5,6,7,9 1,2,3,4,5,6 1,2,3

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Bibliyoterapiye giriş
2 Farklı bibliyoterapi ortamları
3 Psikolojik danışmada bibliyoterapi
4 Bibliyoterapiyi kişisel sağlık için kullanma
5 Vaka çalışmaları.
6 Bibliyoterapist eğitimi
7 Çeşitli türlerde 200'den fazla okuma önerisi ve bibliyoterapi kaynağı.
8 Ara sınav
9 Bir bibliyoterapist ile bireysel video Soru-Cevap oturumu.
10 Vaka çalışması
11 Vaka çalışması
12 Vaka çalışması
13 Vaka çalışması
14 Final

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar
  • Cornett, C. E., & Cornett, C. F. (1980). Bibliotherapy: The Right Book at the Right Time. Fastback 151. Phi Delta Kappa, Eighth & Union, Box 789, Bloomington, IN 47402. 

Materyal Paylaşımı

Dokümanlar Sınıf içinde / Mail üzerinden paylaşılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Vize 1 30
Ödev 1 20
Final  1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak     X      
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek     X      
3 Ulusal ve uluslararası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak     X      
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek       X    
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak       X    
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak       X    
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak       X    
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak X          
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak       X    
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek X          

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Vize 1 6 6
Ödev  1 4 4
Final 1 6 6
       
Toplam İş Yükü     121
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,84
Dersin AKTS Kredisi     5