• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PCG 493
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Tüm dünyada çevrimiçi iletişimin hızla gelişmesiyle birlikte, ruh sağlığı hizmetlerinde çevrimiçi hizmetlerin önemi artmaktadır. Bu ders, birçok bileşeni ile çevrimiçi psikolojik danışma kavramını öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 

Çevrimiçi iletişim kalıpları, çevrimiçi danışmanlıkla ilgili son araştırmalar, çevrimiçi danışmanlıkta etik ve yasal sorunlar, metin tabanlı çevrimiçi danışmanlık, çevrimiçi danışmanlık grupları ve diğer birçok konu bu kursta yer almaktadır. Bu dersi alan öğrencilerin çevrimiçi danışmanlık hakkında teorik olarak bilgi sahibi olmaları ve bunu profesyonelce yapabilmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru-Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1.Çevrimiçi iletişim ve davranış bilgisi 1,2,3,5,

6,7,8,4

1,2,4 1,2,3,4,5,6
2. Çevrimiçi danışmanlığın etkililiği hakkında bilgi 1,2,3,5,

6,7,8,4

1,2,4 1,2,3,4,5,6
3. Çevrimiçi danışmanlık teknolojisi hakkında bilgi 1,2,3,5,

6,7,8,4

1,2,4 1,2,3,4,5,6
4. Çevrimiçi danışmanlıkta etik hususları uygulama becerisi 1,2,3,5,

6,7,8,4

1,2,4 1,2,3,4,5,6
5. Çevrimiçi danışmanlıkta yasal hususları uygulayabilme becerisi 1,2,3,5,

6,7,8,4

1,2,4 1,2,3,4,5,6
6. Video konferans tabanlı çevrimiçi danışmanlık yapabilme becerisi 1,2,3,5,

6,7,8,4

1,2,4 1,2,3,4,5,6
7. Metin tabanlı çevrimiçi danışmanlık yapabilme becerisi 1,2,3,5,

6,7,8,4

1,2,4 1,2,3,4,5,6
8. Çevrimiçi danışmanlıktaki çok kültürlü konuları anlayın 1,2,3,5,

6,7,8,4

1,2,4 1,2,3,4,5,6
9. İnternet tabanlı psikolojik testlerin nasıl yapılacağını bilir 1,2,3,5,

6,7,8,4

1,2,4 1,2,3,4,5,6

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Psikolojik Danışma Nedir?
2 Çevrimiçi Psikolojik Danışma
3 Çevrimiçi Psikolojik Danışmanın Tarihçesi
4 Çevrimiçi Psikolojik Danışmanın Sebepleri
5 Çevrimiçi Psikolojik Danışmada Süpervizyon
6 Bilgilendirilmiş Onam Formu
7 Çevrimiçi Psikolojik Danışmada Etik ve Hukuki Konular
8 Ara Sınav
9 Çevrimiçi ve Telefonla Psikolojik Danışmaya Giriş
10 Çevrimiçi ve Telefonla Psikolojik Danışmada Etik ve Hukuki Konular
11 Çevrimiçi ve Telefonla Psikolojik Danışmada Problemler
12 Çevrimiçi ve Telefonla Psikolojik Danışmada Çalışma
13 Çevrimiçi ve Telefonla Psikolojik Danışmada Sonlandırma
14 Final

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar Derrig-Palumbo, K., & Zeine, F. (2005). Online therapy: A therapist’s guide to expanding your practice. New York, NY: W.W. Norton.
 

Jones, G., & Stokes, A. (2009). Online counseling: A hand book for practitioners. New York: Palgrave Macmillan
 

Kraus, R., Zack, J., & Stricker, G. (Eds.) (2004). Online counseling: A handbook for mental health professionals. San Diego, CA: Elsevier Academic Press

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav - -
Ödev 2 20
Final 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır.         X  
2 Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler.         X  
3 Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.       X    
4 Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır.         X  
5 Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlar         X  
6 Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar.   X        
7 Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlar         X  
8 Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanır       X    
9 Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler       X    
10 Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır.         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 2 4 8
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü               118
Toplam İş Yükü / 25 (s)         4,72
Dersin AKTS Kredisi     5