• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ED 252
Ders Tipi: 
Meslek Bilgisi Seçmeli Dersler
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu derste kültür karşılaştırmalı bir perspektiften gidilerek farklı toplumlarda ve kültürel bağlamlarda eğitime ne tür anlamlar yüklendiğinin gösterilmesi amaçlanmaktadır. Burada düşünülen, kültürel kod, pratik ve örüntüler ile eğitim, okullaşma ve öğrenme arasındaki bağları görünür kılmak. İkinci olarak, bu derste eğitim konusu ele alınırken bu konudaki literatürdeki yenilikçi yaklaşımların görünür kılınması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: 
Bu dersin içeriği, eğitim konusundaki pratik ve uygulamaların aynı zamanda sosyal sınıf, aile tarihi, Türkiye'de modernleşme ve toplumsal cinsiyet çalışmalarının olduğu bir çerçeveye yerleştirilmesi hedeflenmektedir.Derste uluslararası literatürde eğitim üzerine olan teorik tartışmaların yanı sıra yakın zamanlarda yapılmış araştırma örneklerinden oluşmaktadır. Bu dersin içeriğini oluşturacak kaynakların önemli bir kısmını Türkiye’de çeşitli dönemlerde ayrı okul deneyimlerine sahip kadın ve erkeklerin biyografi ve otobiyografileri olacak.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
  1. Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini açıklar.
1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve sürecini bilir.
1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Örgütlerdeki insan davranışını anlar.
1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Okullarda liderlik ve yönetimin rollerini tanımlar.
1,4,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Okul gelişmesiyle sonuçlanan teknikleri ve ilgili çalışmalara katılım yollarını bilir.
1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. İstenmeyen davranışların çıkış nedenlerini kestirir ve önlemler alır.
1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Örgüt ve yönetim teorilerinden hareketle; personel yönetimi, öğrenci hizmetleri, okul işletmeciliği, okul-çevre ilişkisi konularında yapılması gerekenleri bilir.
1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Okul yönetimi ve yöneticiliğine karşı olumlu tutum geliştirir.
1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Eğitim Bilimlerine genel bakış İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2 Eğitim antropolojisinde kuramsal tartışmalar İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3 Eğitim üzerine düşünmek İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4 Eğitimi nasıl anlayabiliriz? İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5 Eğitim uygulamalarında araştırma, yöntem ve bazı tartışmalar İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6 Sınıf, kültür ve eğitim İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7 Eğitim ve sınıf ayrım İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8 Ara Sınav 1  
9 Eğitim ve sınıf ayrımı İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10 Türkiye'de modernleşme, eğitim ve toplumsal cinsiyet I İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11 Türkiye'de modernleşme, eğitim ve toplumsal cinsiyet II İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12 Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri I İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13 Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri II İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14 Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri III İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15 Final  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 25
Ara Ödev 1 25
Final Ödevi 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
  1. Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini açıklar.
1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve sürecini bilir.
1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Örgütlerdeki insan davranışını anlar.
1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Okullarda liderlik ve yönetimin rollerini tanımlar.
1,4,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Okul gelişmesiyle sonuçlanan teknikleri ve ilgili çalışmalara katılım yollarını bilir.
1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. İstenmeyen davranışların çıkış nedenlerini kestirir ve önlemler alır.
1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Örgüt ve yönetim teorilerinden hareketle; personel yönetimi, öğrenci hizmetleri, okul işletmeciliği, okul-çevre ilişkisi konularında yapılması gerekenleri bilir.
1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Okul yönetimi ve yöneticiliğine karşı olumlu tutum geliştirir.
1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödev 1 3 3
Ara Ödev 1 3 3
Final Ödevi 1 3 3
       
Toplam İş Yükü     96
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3,84
Dersin AKTS Kredisi     4