• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ED 320
Ders Tipi: 
Meslek Bilgisi Seçmeli Dersler
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Okul öncesi eğitim programının özeliklerini, işlevselliğini öğrenerek, kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazanmak. Aylık öğretim planı ve serbest zaman etkinlik planları hazırlamak.
Dersin İçeriği: 

Erken çocukluk eğitimi programının ilkeleri, özellikleri, kazanım ve göstergeler, serbest zaman etkinliklerinin değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Öğrenciler, okulda serbest zaman etkinliklerinin öğeleri ve programda kullanılan etkinlikleri tanımlar. 1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
2. Öğrenciler, serbest zaman etkinlikleri, Türkçe Dili etkinlikleri, oyun etkinlikleri, müzik etkinlikleri, bilim etkinlikleri, okuma yazmaya hazırlık çalışmaları gibi etkinliklerin özelliklerini söyler. 1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
3. Öğrenciler, dünyada okul öncesi yaklaşımlarda kullanılan etkinlik örneklerini açıklar.  1,4,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
4. Öğrenciler, etkinliklere ilişkin örnek planlamalar geliştirir. 1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3
5. Öğrenciler, konu ile ilgili dünyada ve ülkemizde yapılan çalışmaları değerlendirir. 1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3
6. Öğrenciler, konu ile ilgili yapılan çalışmalara örnekler verebilir. 1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Dersin tanıtımı, amacı, önemi
2 Erken çocukluk eğitimi programının temel ilkeleri ve özellikleri 
3 Okul öncesi eğitim programının ilkeleri ve temel özellikleri 
4 Okul öncesi eğitim programında amaç ve göstergeler
5 Okul öncesi eğitim programında amaç ve göstergelerin gelişim özelliklerine göre açıklanması 
6 Okul öncesi eğitim etkinliklerinin düzenlenmesi
7 Okul öncesi etkinliklerinin yaş gruplarına göre düzenlenmesi 
8 Ara Sınav 
9 Aylık planların özellikleri
10 Okul öncesi eğitim programı aylık plan hazırlanması
11 Okul öncesi eğitim programı etkinlik plan hazırlanması
12 Günlük eğitim akışının hazırlanması, Günlük eğitim akışının uygulanması
13 Okul öncesi eğitim programında özel gereksinimli çocukların desteklenmesi 
14 Okul öncesi eğitim programlarının değerlendirilmesi
15 Final

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar Wortham, S.,2006. Early Chooldhood Education. Pearson Merrill Prentice Hall. New jersey. - Mayosky, M., 1995. Creative Activites For Young Children. Delmar Publishers. İnc., New York. - Morrison, G.S., 1998. Early Childhood Education Today. Prentice Hall, New Jersey. - Katz, L. G., Chard, S.C., 2000. Engaging Children’s Minds :The Project Approach. Ablex Publishing Corporation, United States of America. - Hohmann, M., Weikart ,D.,2000. Küçük Çocukların Eğitimi. (Çev.Sibel Saltıel Kohen ve Ülfet Öğüt ) Hisar Eğiti Vakfı Yayınları, İstanbul.

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 2 20
Sunum 1 20
Ara Sınav 1 20
Final Ödevi 1 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak       X    
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek X          
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak X          
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek     X      
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak       X    
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak       X    
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak X          
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak X          
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak X          
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek X          

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödev 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
       
Toplam İş Yükü     96
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3,84
Dersin AKTS Kredisi     4