• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ED 257
Ders Tipi: 
Meslek Bilgisi Seçmeli Dersler
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Çatışmanın nedenlerini anlama, iletişim çatışmalarını tanıyabilme ve çözüm önerilerini tartışabilme, çatışmayla başa çıkma stratejilerini uygulayabilme, müzakere etme, uzlaşma, barış, ortak karar alma gibi konularda teknik beceri ve farkındalığı arttırmak.
Dersin İçeriği: 
Çatışma ve nedenleri, ortaya çıkışı, yönetimi ve çözümlenmesi; karar alma, uzlaşma, arabuluculuk ve çatışma sonrası barışı koruma ve sürdürme konuları, örnekler, önemli kavramlar ve teknikler, uygulamalar.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Çatışma, çatışma çözme, arabuluculuk, barış gibi konular hakkında bilgi sahibi olur.  1,4,5,10 1,2,3,4,6 1,2,3,4
2) Çatışmanın doğası ve türleri konusunda bilgi sahibi olur. 1,4,5,10 1,2,3,4,6 1,2,3,4
3) Çatışmaları nedenleri, sonuçları ve aşamaları açısından analiz edebilir. 1,4,5,10 1,2,3,4,6 1,2,3,4
4) Çatışma çözümündeki bakış açılarını, kullanılan yöntemleri ve stratejileri öğrenir. 1,4,5,10 1,2,3,4,6 1,2,3,4

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma, genel kavramlar  
2 Çatışma Çözmeye Giriş  
3 Çatışmanın Doğası ve Kaynakları, Çatışma ve Davranışlar  
4 Çatışmayı Etkileyen Faktörler  
5 Quiz-1  
6 Çatışma Türleri (Kişilerarası ve Grupta Çatışmalar, İş ve Eğitim Ortamındaki Çatışmalar..)  
7 Çatışma Çözme Yöntemleri ve ilkeleri  
8 Quiz-2  
9 Arabuluculuk  
10 Birey/ aile/ gruplarla çatışma çözme  
11 Çatışma Çözümünde Cinsiyet Rolleri ve Kültür  
12 Vaka Çalışmaları (final sunumu)  
13 Vaka Çalışmaları (final sunumu)  
14 Genel değerlendirme ve kapanış  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı
  • Rosenberg, M. B. (2005). We can work it out: Resolving conflicts peacefully and powerfully. CA: PuddleDancer Press.
Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Sınıf içinde / Mail üzerinden paylaşılmaktadır.
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Kısa sınav 2 40
Ödev - -
Final sunumları 1 60
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak     X    
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek     X    
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak     X    
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek       X  
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak       X  
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak   X      
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak   X      
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak   X      
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak     X    
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek     X    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Kısa sınav 1 3 3
Ödev 1 3 3
Final sunumu 1 3 3
Toplam İş Yükü     96
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3,84
Dersin AKTS Kredisi     4